נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יתרונות וחסרונות של ניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה הפך בשנים האחרונות לניתוח המבוצע בתדירות גבוהה מאוד, גם באופן פרטי וגם במימון ממשלתי. מדובר בניתוח פורץ דרך, אשר ההשפעות שלו על גוף האדם נרחבות הרבה יותר מצמצום שטח הקיבה עצמו. במאמר זה, נסקור כמה מהיתרונות והחסרונות של הניתוח, מתוך מטרה לסייע בקבלת ההחלטה האם לבחור בו.

 

השפעה מטבולית אנדוקרינית

הפופולאריות הגואה של ניתוחי קיצור קיבה, נובעת מכך שהם יעילים באופן חסר תקדים בהורדה במשקל. בעבר, הניתוח העיקרי שבוצע, הוא ניתוח טבעת, במסגרתו הוגבל שטח הקיבה באמצעות טבעת אשר לחצה אותה מסביב. הניתוח הנפוץ ביותר היום, הוא ניתוח שרוול. במסגרת הניתוח, מתבצע חתך ותפירה מחדש של הקיבה, כאשר מוסר ממנה רוב חלקה התחתון. הניתוח נמצא יעיל מאוד להורדה במשקל, וגם כאמצעי להחזיר את הגלגל לאחור ולשפר משמעותית את מצבם של הסובלים מסכרת סוג 2. כדי להבין את השיפור לעומת ניתוח הטבעת הקודם, החלו לחקור את ההשפעות של הסרת הקיבה על גוף האדם. נמצא, שתאי הקיבה שהוסרו, מפרישים חומרים אשר משפיעים על הפרשת האינסולין, מגרים את תחושת הרעב, ומונעים הרגשה של שובע. לכן, הניתוח למעשה בעל השפעה רפואית נרחבת על כל גוף האדם.

 

הסרת משקל למשך זמן רב

מחקרים מצאו שברוב המקרים, דיאטות אינן מצליחות להחזיק מעמד. גוף האדם שולט במידה רבה על המשקל שלו. אם במשך שנים ארוכות גופכם התרגל להיות בעל אחוז שומן מסוים, הוא יישאף לשמר את המצב. הדרך של הגוף לשמר את מצבו, היא באמצעות התמודדות עם הדיאטה, והפחתה משמעותית של הוצאת האנרגיה היומית. הפחתת הוצאת האנרגיה, פוגעת ביעילות של הדיאטה עצמה, וברגע שתפסיקו ותנסו לחזור לתזונה מאוזנת, משקלכם יקפוץ חזרה במהירות אדירה. ניתוחי קיצור קיבה נמצאו כיעילים בהפחתת משקל לזמן ארוך יותר בגלל ההגבלה של יכולת עיבוד המזון, והם משנים את התפיסה של גופכם לגבי משקלו באמצעות שינויים הורמונאליים.

 

תופעות לוואי

כמו כל הליך כירורגי, גם לניתוח קיצור קיבה עשויות להיות תופעות לוואי שיש לשים אליהן לב. תופעת הלוואי הנפוצה ביותר, היא צרבת. השינוי בגודל הקיבה, עשוי לפגוע בשסתומים הנמצאים בצינור העיכול, ולאפשר למיצי קיבה לעלות עד הגרון. מדובר בתחושה לא נעימה, ובסיכון לשינוי מבני בתאי הוושט. תופעת לוואי נוספת, נוגעת ליכולת לקבל ויטמינים מהמזון. חלק מניתוחי קיצור הקיבה, כוללים קיצר של המעי, וחיבור הקיבה אל חלק יותר מתקדם שלו. חלק מספיגת הוויטמינים נפגעת כתוצאה מכך, מאחר וספיגתם מתרחשת בחלקים הראשונים של המעי, אשר המזון אינו מגיע אליהם. חשוב להדגיש, מדובר בניתוחים גדולים יותר, ושונים מניתוח השרוול המקובל והנפוץ.

 

אפשרות לצורך בניתוח חוזר

חיסרון נוסף של ניתוח קיצור קיבה, כלומר ניתוח שרוול, הוא שלעיתים יש צורך בניתוח חוזר. אדם אשר אינו דבק בדיאטה סבירה, עשוי למתוח את קיבתו מחדש, מה שידרוש ניתוח חוזר ונרחב יותר.

אישה לאחר הניתוח

זכוכית מגדלת
הקלה על כבדי ראייה

חוש הראייה הוא כנראה החוש החשוב והמשפיע ביותר על אורח חיינו. יחד עם חוש השמיעה, מדובר בכלים העיקריים שלנו

אישה בלונדינית
סכנות בתהליך השתלת שיניים

תהליכי השתלות השיניים בישראל הפכו לנפוצים במיוחד, אנשים מבוגרים רבים מחליטים לעבור את התהליך שמשפר בצורה משמעותית את איכות

בטן
כל המידע על כאבים בקיבה

כאבי בטן עלולים להעיד הרבה על מצבנו הנפשי, התזונתי והבריאותי. ברוב המקרים כאב בטן הוא דבר שבא וחולף, אך

טיפול
מהי השתלת עצמות חניכיים

השתלמת עצמות חניכיים הוא תהליך בו רופא מומחה מוסיף לרקמות עצם נוספות לעצמו הלסת. לרוב טיפול זה קורה על

עלה
תהליך המיצוי של שמן CBD

שמן CBD או שמן קנאביס בשמו המוכר יותר, הוא שמן רפואי טבעי שמטרתו לסייע בשיכוך כאבים והתמודדות עם מגוון

כאבי גבר לנשים
למה נועד השימוש בחגורת גב?

אנשים רבים לובשים חגורות גב מסוגים שונים, וזאת בדרך כלל בכדי להתאושש מפגיעות גב שונות, לחזק את היציבה והשרירים,