לפעמים נדמה כי ישנן תשובות שנמצאות בגוף השאלה: "אם אני רוצה אימון מקסימלי, אז מן הסתם אני רוצה שיפוע מקסימלי". נפתיע אתכם ונאמר שבמקרה הזה – התשובה הטריוויאלית הזו לאו דווקא נכונה. בשיתוף עם https://treadmill.co.il נסביר איזה שיפוע כדאי לשים בהליכון לאימון מקסימלי.

ריצה נכונה

קודם כל, הוראות בטיחות להליכון

רגע לפני שנסביר לעומק את השיפועים המומלצים בעת השימוש בהליכון לאימון אידיאלי, חשוב שנציין בקצרה מספר הוראות בטיחות להליכון:

  • וודאו את תקינות ההליכון – במידה וזה עתה רכשתם הליכון חדש, או לחילופין הינכם משתמשים בהליכון ישן שלא נעשה בו שימוש מזה זמן רב, וודאו כי כל התקין – כי חוטי החשמל אינם חשופים, כי המסילה תקינה וכי הצג אינו מעיד על בעיות ואזהרות.
  • משחק בשיפועים – חווית הריצה בהליכון נוגעת לשיפועים, ועם זאת, היו זהירים ועדינים. על מנת לשמור על ההליכון לטווח ארוך, מומלץ לתת להליכון זמן לבצע את השינוי בשיפוע. משחקים מהירים מדי כמה שניות, עלולים לשחוק את ההליכון לאורך זמן.
  • היו מרוכזים – בזמן ההליכה או הריצה בהליכון, הקפידו להיות מרוכזים בהליכון ובפעילות הספורטיבית שאתם מבצעים. המנעו ממסיחי דעת כדוגמת שימוש בטלפון, סיבוב הראש לאחור או ריכוז ממושך בהחלפת ערוצי הטלוויזיה בהליכון.

השיפוע לאימון מקסימלי

על מנת לקבוע מה השיפוע בהליכון לאימון מקסימלי נדרש לדעת איזה אימון הינכם מעוניינים לבצע.

  • אימון במטרה לשריפת שומן והוצאת אנרגיה – במידה ואתם מעוניינים בשריפת שומן והוצאת אנרגיה מרבית, מומלץ לשים את ההליכון בשיפוע חיובי (בין 2 – 4). בזכות השיפוע החיובי, יידרש מהגוף שלכם ומשרירי הרגליים מאמץ נוסף אשר יסייע בהוצאת האנרגיה.
  • אימון כהכנה לריצה בחוץ – במידה והינכם מעוניינים באימון אשר מדמה אימון בחוץ ניתן לבחור בשני מצבים: מצב אחד, מצב מישור, מתרחש כאשר אנחנו שמים שיפוע של 1% בהליכון. מצב משתנה, כאשר אנחנו מעוניינים לדמות מצב של ריצה במישור, עליות וירידות, מתרחש כאשר נבצע שינויים בשיפוע ההליכון. ניתן להגדיר להליכון שבכל מספר דקות השיפוע ישתנה. ניתן לשנות אותו בין שיפועים חיוביים, שיפוע נטרלי ואף שיפוע שלילי.
  • אימון במטרה לחיזוק התאומים – במידה והמטרה העיקרית הינה לחזק את שרירי התאומים, השיפוע המתאים ביותר לאימון מקסימלי יהיה השיפוע המקסימלי שתוכלו לבצע. ככל שהעלייה גבוהה יותר כך התאומים לוקחים חלק מרכזי יותר באימון. על כן, בדקו מה השיפוע המקסימלי אותו אתם מסוגלים לבצע לאורך זמן האימון ובחרו בו.

השיפוע בהליכון התקלקל

תופעה נפוצה אשר מתרחשת בחדרי כושר ובהליכונים בבית הינה התקלקלות השיפוע בהליכון.

במצב זה, על אף הניסיון שלנו לשנות שיפוע, ההליכון לא יגיב. במידה והשיפוע של ההליכון שלכם התקלקל וזה פוגע לכם באימון המקסימלי, דעו כי זו הכתובת של יוני, אשר יסייע לכם ויתקן לכם את ההליכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *