טיפול בחרדות ניתן באמצעות תרופות גנריות או טבעיות. מהן התרופות הנפוצות לצורך טיפול בחרדה ולמי הן מתאימות? במאמר הבא נעניק לכם את כל המידע.

 

אילו תרופות קיימות לטיפול בחרדות והאם הן מתאימות לכל מצבי החרדה?

חרדה מופיעה אצל 5%-10% מאוכלוסיית העולם, כאשר ע"פ הערכות בישראל מדובר במספרים אשר מגיעים גם לעשרות אלפי בני אדם, הן בשל המציאות הביטחונית והכלכלית במדינת ישראל והן לאור גורמים גנטיים המועברים מדור אחד לשני. בנוסף, אירועים טראומטיים נמצאו גם הם כחלק מהסיבות להופעה של חרדה, אולם חשוב לזכור כי באמצעות תרופות לחרדה אשר משולב עם טיפול נפשי ניתן לטפל בחרדה באופן אפקטיבי. למעשה, חרדה היא בעיה קיומית אשר משפיעה באופן ניכר על איכות חייו של האדם, ומשום כך הטיפול אשר נעשה לצורך הפחתה ברמות החרדה מאופיין במתן תרופות אשר נועדו לטפל בחרדות באופן אקטיבי. חשוב לציין כי קבלת תרופות גנריות נוגדות חרדה ניתנות רק לאחר קבלת אבחון מקצועי מפסיכולוג, פסיכיאטר או רופא המשפחה אשר צריכים לקבוע באופן חד משמעי כי החרדה משפיעה באופן ניכר וכתוצאה מכך יש לטפל באמצעות תרופות. זאת ועוד, ההשפעה של התרופות משתנה מאדם לאדם ולכן לא ניתן לקבוע כי כל התרופות מתאימות לכל אחד, אלא רק לאחר אבחון מקצועי. התרופות הנפוצות לצורך טיפול בחרדות הן תרופות ממשפחת SSRI אשר מבוססות על העלאת רמת הסנטורין במוח, כאשר התרופה המוכרת לקהל הרחב הינה ציפרלקס. לעיתים יירשמו תרופות נוגדות דיכאון או תרופות שינה, אולם לא כל מקרי החרדה מצריכים מרשם כזה, אלא רק במקרים חריגים. טיפול בחרדות באמצעות תרופות יכול להתבצע לא רק  לא רק באמצעות תרופות מרשם, אלא באמצעות תרופות אשר מגיעות מהעולם הרפואה האלטרנטיבי.

רופא

האם תרופות לחרדה באמת יכולות להועיל?

כאמור, שימוש בתרופות לחרדה הן נפוצות ואף אפקטיביות מאוד בעבור שורה של מקרים, אולם ישנם מקרים בהם נעשה שילוב של תרופות גנריות וכן תרופות אשר מגיעות מהעולם האלטרנטיבי. שימוש בצמחי מרפא ספציפיים נמצאו בשורה של מחקרים כיעילים לצורך הפחתה ברמות החרדה. תרופה מוכרת היא רגיעון, המורכבת רובה ככולה מרכיבים טבעיים בלבד כמו גם תמציות צמחים. אולם, לא ניתן לטפל בחרדה רק באמצעות תרופות טבעיות או גנריות אלא ישנו הכרח לשילוב של טיפול קוגניטיבי התנהגותי אשר מאפשר להעניק סט של כלים לסובלים מחרדה, לצורך התמודדות יעילה. שינוי אורח החיים וכן אימוץ של הרגלים חיובים יכול לסייע באופן ניכר לתחושות של הסובלים מחרדה, ובכך לאפשר להם לצאת לדרך חדשה ובטוחה יותר. משום כך, חשוב לזכור כי הקשר בין גוף לנפש הינו קשר אדוק אשר משפיע באופן משמעותי על הסובלים מחרדה, ולכן שילוב של תרופות וטיפול יכול להועיל באופן משמעותי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *