כאבי בטן עלולים להעיד הרבה על מצבנו הנפשי, התזונתי והבריאותי. ברוב המקרים כאב בטן הוא דבר שבא וחולף, אך עם זאת יש אנשים הסובלים מכאבי בטן כרוניים אשר משליכים על התנהלותם בחיי היום יום. איזה סוגי כאבי בטן קיימים? מה הם דרכי הטיפול? החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע האינפורמטיבי עבורכם.

 

סוגי כאבים בקיבה

 

עיכול לא נכון – כאשר מערכת העיכול לא מעבירה מאכל מסוים תהליך של עיכול מלא בעזרת אנזימי עיכול, אנו רואים את המזון מגיע למצב של פירוק תסיסתי במעי הגס.  פירוק תסיסה נעשה לרוב על ידי חיידקים טובים הנמצאים במערכת העיכול, כתוצאה מכך אפשר להרגיש כאבי בטן עזים, הרגשה כללית רעה וגזים רבים.

 

כאבי מחזור – ניתן לראות כאבי בטן אצל נשים במחזור בשכיחות גבוה מאוד, מאחר ומתבצע גירוי בשחלות, בעת מחזור מורגשים כאבים בבטן התחתונה ובגב.

 

דלקות בשתן – דלקת בשתן הוא אחד הסימפטומים השכיחים ביותר, בעת מתן שתן חלה צריבה מאחר ויש זיהום בדרכי השתן ניתן להרגיש כאב עז בבטן התחתונה.

 

תוצאה של חיידק בבטן – מזיקים כמו וירוסים וחיידקים יכולים לגרום לדלקות במערכות העיכול. בין התסמינים אנו יכולים לראות בחילות, כאבי בטן בלתי סבילים, שלשולים, עצירות. כאשר מדובר בחיידק נוכל לטפל בו באמצעות טיפול ייעודי באנטיביוטיקה. כאשר אנו מדברים על זיהום ויראלי(וירוס) אין טיפול תרופתי מוכח, אך עם זאת ניתן למצוא כמות בלתי מבוטלת של תרופות שעברו מדור לדור (תרופות סבתא), שיעזרו לכם להקל על התסמינים.

 

כתוצאה מלחץ וסטרס – אנשים רבים נוטים להיכנס לסטרס בשל התחייבויות קודמות ללקוחות, חובות, מצב נפשי מעורער ואפילו בעקבות מערכת היחסים הזוגית. במקרים כאלו אנו חושבים שהליך ייעוץ זוגי יעשה לכם פלאים לקשר ולבטן.

קבה

 

איך להקל על התסמינים?

כאשר אנו מדברים על טיפול בכאבים בקיבה, אין ספור דרכים, תרופות מרשם, תרופות סבתא איתן אנו יכולים לעבוד.

 

שתיית מיץ אלוורה – באלוורה ניתן למצוא מרכיבים החיוניים לגוף, כאמור צמח האלוורה הינו צמח הידוע בסגולותיו הרפואיות והאנטי דלקתיות. שתייה יומית של מיץ אלוורה יעזור לכם להקל על התסמינים.

 

פרוביוטיקה – כמה כבר נאמר על פרוביוטיקה? בטבליה אחת של פרוביוטיקה ניתן למצוא עד למאה מיליון חיידקים טובים, חלקם עלולים אף לסייע למערכת העיכול ובכך להפחית את התסמינים.

 

תזונה מאוזנת – המפתח לחיים בריאים עד להפחתת התסמינים בפרט היא תזונה מאוזנת. בעזרת תזונה מאוזנת תוכלו להפחית משמעותית את התסמינים, לנהל אורח חיים בריא יותר. את תפריט התזונה רצוי לקבוע מול דיאטנית מומחית.

 

איך שכחנו כושר – כשמדובר בבריאות שלכם אין תחליף לפעילות גופנית. בעזרת פעילות גופנית באורך של 20 דקות כ – 3 פעמים בשבוע תוכלו להפחית את התסמינים וגם לגמול לגופכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *