תהליכי השתלות השיניים בישראל הפכו לנפוצים במיוחד, אנשים מבוגרים רבים מחליטים לעבור את התהליך שמשפר בצורה משמעותית את איכות החיים ומספק למטופל חיוך בריא ויפה, אולם לא הכל ורוד ויש מספר סכנות בתהליך השתלת שיניים.

 

האם צריך לפחד מהשתלת שיניים?

צריך לזכור כי השתלות שיניים הם הליך רפואי לכל דבר ועניין וככאלה תמיד יש סכנה של הסתבכות ההליך ושל תופעות לוואי, אולם השתלות השיניים וביתר שאת בשנים האחרונות נחשבים להליכים רפואיים בטוחים במיוחד עם סיכויי הצלחה גבוהים, בחלק מהשיטות מעל ל-95 אחוז.

כמו כן, רוב המטופלים שעוברים השתלת שיניים עושים זאת מתוך צורך אמיתי וקריטי לאור העובדה שמצב השיניים שלהם ירוד במיוחד, לאנשים אלה אין הרבה ברירות והטיפול משפר להם בצורה משמעותית את איכות החיים.

 

מהם הסיכונים הכרוכים בהשתלת שיניים?

לפני שפונים להשתלת שיניים חשוב לברר כראוי האם המצב הרפואי מאפשר את ביצוע ההשתלה, למשל לחולי סוכרת הסובלים מהמחלה בצורה חמורה פחות מומלץ לבצע את ההליך לאור העובדה שאחוזי ההצלחה בקרבם נמוכים יותר.

בנוסף חולי לב ואנשים שעברו ניתוחי לב נמצאים בקבוצת סיכון, הם נדרשים לקבל טיפול אנטיביוטי מקדים שיוודא כי הם יוכלו לעבור את התהליך בבטחה ועל הצד הטוב ביותר.

 

תהליך השתלת השיניים הוא הליך רפואי לכל דבר ועניין, ככזה הוא טומן בחובו סיכונים וסיבוכים אפשריים, חשוב לזכור, כמו שציינו קודם לכן התהליך נחשב לבטוח ביחס להליכים רפואיים אחרים ואחוזי ההצלחה בו פנומנליים, אולם חשוב שהמטופל יהיה מודע לסיבוכים האפשריים.

 

לרוב יש מספר תופעות לוואי סטנדרטיות שמופיעות אצל חלק גדול מהמטופלים, רובן קלות למדי ומתבטאות בעיקר בכאבים לאורך מספר ימים, נפיחות ואדמומיות שיכולה לנבוע מהופעת שטפי דם בעקבות תנליך ההשתלה, רוב התופעות נעלמות מעצמן לאחר כשבוע עד שבועיים.

 

מעבר לכך יש מספר סיכונים שיש לקחת בחשבון במהלך הניתוח, אחד מהם הוא פגיעה בעצב הלסת התחתונה, פגיעה בעצב יכולה להביא לפגיעה בתחושה בשיניים ובמיוחד באזור הלסת התחתונה.

 

מדובר בתחושה הדומה לתחושה לאחר הזרקת חומר הרדמה לשן אצל רופא השיניים, כאשר הנזק יכול להיות זמני ולחלוף מעצמו לאחר מספר חודשים אך במקרים חמורים הנזק עלול להיות קבוע.

 

סכנה אחרת היא גרימת זיהום בפה במהלך הניתוח, הבנה לא נכונה של אנטומיית הפה או אי הקפדה על כללי היגיינה ראויים עלולים להביא לזיהומים בחלל הפה, זיהומים מהסוג הזה עלולים להביא לכישלון ההשתלה ואף לנזקים אחרים לפה וללסת.

 

תהליך השתלת שיניים מביא למהפך של ממש אצל המטופל, הוא זוכה בשיניים חדשות וחזקות שמאפשרות לו לחזור לשגרת חיים רגילה לחלוטין, לכן על אף הסכנות התהליך מומלץ מאוד לכל מי שסובל מבעיות בשיניים במיוחד לאור העובדה שהסיבוכים נדירים ושאחוזי ההצלחה גבוהים ביותר.

טיפול שיניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *