עבור הורים, לשמוע על כך שהילד שלהם סובל מתולעים זה לא "ביג דיל". בחברה רווחת האמונה שתולעי מעי זהו משהו שילדים בלבד סובלים ממנו, אך למעשה, לא כך הדבר, וכך מבוגרים יכולים להידבק. אז אספנו עבורכם מה אלו תולעים, ומהן דרכי הטיפול השונות להתמודדות איתן.

מה זה תולעים בטוסיק?

התולעים, הן למעשה טפילים הנמצאים במערכת העיכול שלנו. זה נכון שהן נפוצות יותר בקרב ילדים, אך יכולות להופיע בכל גיל. סוג התולעים הנפוץ ביותר הוא "תולעי המעי". ישנם סוגים שונים שונים של תולעי מעי, אך התולעת הנפוצה ביותר היא תולעת המחט. זוהי תולעת קטנה מאוד, באורך של בערך בין 2 – 10 סנטימטרים. הן מופיעות במעי ובאזור פי הטבעת. לרוב, התולעים יוצאות כשהגוף במנוחה, כלומר – בשעות הלילה. חשוב לציין שתולעים אינן מעידות בהכרח על היגיינה נמוכה או בעיה אחרת שהובילה לכך.

אמא ותינוק

איך נדבקים בתולעים?

התולעים מגיעות למעי על ידי הדבקה הנעשית מאדם לאדם אחר. במרבית המקרים, בשלב ההדבקה התולעים נמצאות עוד בביצה, כאשר ביצי התולעים יכולות להימצא על משטחים שונים – מצעים, מתחת לציפורניים, כלים שונים, חול, מזון ועוד. תחילה, התולעים נמצאות במעי הגס. לאחר זמן מה הן עוברות לאזור פי הטבעת, שם הן מטילות ביצים. בשלב זה, מורגש דגדוג או גירוד באזור.

היות וילדים נוטים להכניס יותר חפצים לפה, נמצאים בגן ילדים בו המגע בין הילדים רב, הם נוטים להידבק יותר ממבוגרים.

איך לטפל בתולעים?

הטיפול הרווח ביותר להתמודדות עם תולעים הוא על ידי נטילת כדורים המתמודדים עם הבעיה. יחד עם זאת קיימות דרכי טיפול טבעי בתולעים גם כן. כך למשל, כדי להרגיע את הגירויים כתוצאה מהתולעים ניתן לחמם אמבטיה עם מים פושרים ונעימים ולשבת בה, וגם למרוח וזלין באזור פי הטבעת.

ישנן דרכים שונות לטיפול טבעי בתולעים, כאשר אתם צריכים להתאים את דרך הטיפול למצבכם האינדיבידואלי. הטיפול יכול להיות הרגעה לאחר ההדבקות או, בדומה לשירותי מיגון כגון התקנת שירותי אינטרקום לעסקים בישראל, טיפול ממגן ומניעתי:

  1. שיטת טיפול טבעית בתולעים היא על ידי הומאופתיה (מתאים לילדים מעל גיל שנה).
  2. שינוי תזונה המסייע להפחתת התולעים – אם בחרתם בשיטה זו, יש להפסיק לצורך סוכרים, מתוקים ולהוריד את כמות הפחמימות והגלוטן מהתפריט שלכם לתקופת הטיפול. יש הסבורים שבקרב תינוקות, הגברת הנקה מסייעת גם כן.
  3. שיפור רמת ההיגיינה, אם כי חוסר היגיינה אינו תמיד מקור הבעיה, יש לוודא שאינו מסייע – לכבס את המצעים, הבגדים, המגבות והתחתונים ולהחליף בתדירות גבוהה יותר. כמו כן, להקפיד לשטוף ידיים, לנקות את הצעצועים, לגזור ציפורניים ולנקות משטחי אוכל ומשחקים.
  4. תוספי מזון – ישנם תוספי מזון שניתן להוסיף לתזונה היומיומית (שיש לאזן, כפי שכתוב לעיל) שמסייעים בטיפול בתולעים. תוספי מזון מומלצים הם שום שידוע כמסלק תולעים מהגוף, כורכום, ג'ינג'ר, אצות ופרוביוטיקה.

כמו כן, חשוב להדגיש שבמידה ואתם או ילדיכם סובלים מתולעים, התייעצו עם מומחה לגבי אופן הטיפול הראוי והמתאים ביותר עבורכם.

רפואה שלמה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *