השתלמת עצמות חניכיים הוא תהליך בו רופא מומחה מוסיף לרקמות עצם נוספות לעצמו הלסת. לרוב טיפול זה קורה על מנת לשמש קיבוע תמידי לשתלים בשיניים  השתלת עצם מיועדת ברוב המקרים לאנשים אשר עברו עקירת שיניים ומעוניינים להתחיל הליך של השתלת שיניים חדשות. הניתוח הוא ניתוח קצר אשר את תוצאותיו אפשר לראות למשך זמן רב. באילו מצבים נדרשת השתלת עצם, מה הסיבוכים ומהו תהליך ההחלמה באמצעות מרפאת שיניים בלוד אשר הסכימה להסביר לנו על ההליך אנו באים חכמים יותר.

 

מתי אנו צריכים לשקול השתלת עצם?

כיום יש שיטות להשתלת שיניים גם ללא כל הליך השתלת העצם. אך בכל זאת כיום ישנם מטופלים אשר תהיה חסרה אצלם כמות עצם ברמה שלא תתן את האפשרות להשתיל את השיניים החדשות בלי השתלת עצם לפני כן. השתלת עצם בנוסף להיותה הליך מקשר להשתלת שיניים עונה גם על בעיות אחרות כגון: איחוי עצמות שבורות, מקרים של סדקים ועזרה בתפקוד וחיזוק הלסת.

פה לאחר השתלות

 

שתל ארוך ושתל צר

"אני צריך חוקר פרטי מומלץ, מה קרה לי לשתל" קודם כל תרגעו! הכל בסדר, אנחנו רק שופכים לכם קצת מידע. בעבודה עם רופא שיניים מומחה לא תמצאו את עצמכם שואלים את השאלות האלו בכלל.

מצב ראשון הוא מצב בו השתל ארוך מדי, מקרה זה יכול לקרות בעקבות ניסיון החדרת שתל ארוך מדי ביחס לעצם. מצב כזה עלול לגרום לבליטה וחוסר אסתיקה, בנוסף יכולות להתפתח דלקות, דימום כרוני, כאב בלתי פוסק ועוד רבים נוספים. אפשרות נוספת הוא להעביר את השתל דרך עצם עד לצידו השני, תהליך זה יכול לפגוע באיברים אחרים ולהפוך את הפגיעה לפגיעה בהיקף גדול אף יותר.

מצב שני הוא מצב הוא העצם צרה מדי, בהרבה מהמקרים יש עצם מספיק ארוכה אך היא צרה. במצב כזה כל מה שעל רופא השיניים לעשות הוא לדאוג לפיצולו של העצם, להרחיב אותו אל צדו החיצוני. התהליך הוא תהליך שכיח באגה המקצועית – "פיצול רכס".

אפשרות נוספת הינה הוספה של שכבה נוספת על העצם.

 

מהלך ההשתלה ותהליך ההחלמה

לפני ההשתלה, ישנן מספר דברים שעל המטופל לעשות על מנת לעבור את ההשתלה בצורה הטובה ביותר – אי שימוש בתרופות לדוגמא. במרפאת השיניים המטופל עובר הרדמה, הניתוח מתחיל בבניית והכנת איזור ההשתלה תוך כדי ניקוי נוסף של חלל הפה, הסרת עצמות אשר לא הכרחיות ויכולות להפריע להשתלת העצם החדשה בלסת. העצם מושתלת לפה באמצעות חתך מיוחד ונסגרת לאחר מכן במקצועיות בסוף הטיפול.

זמן ההחלמה הוא אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם, בתור התחלה זמן ההחלמה יכול להתחיל מחודש וחצי ויכול להגיע עד כ – 3 וחצי חודשים. במהלך ההחלמה יש להיות במעקב צמוד עם הרופא על ההשתלה ולראות האם ישנו איחוי בין העצם החדשה לעצמות הישנות, ולא הגענו למצב שהעצמות הישנות דוחות את העצם. יש לבצע צילום רנטגן לאחר תקופת ההחלמה על מנת לתת מצג ברור שהכל תקין ואפשר להמשיך בהתאם להוראות הרופא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *