נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע צמידי זהב זולים גורמים לעור שלנו להפוך לירוק?

זהב הוא מתכת יקרה המשמשת לייצור תכשיטים במשך מאות שנים ונחשבת עדיין בחירה פופולרית גם כיום. בעוד שתכשיטי זהב יכולים להיות יקרים למדי, אפשר גם לקנות צמידי זהב זולים יותר, שלעתים קרובות מגיעים זול בהרבה מזה של תכשיטי זהב יקרים יותר. למרבה הצער, לצמידי הזהב הזולים יותר יש חיסרון: הם עלולים לגרום לעור להפוך לירוק.

האם רכשתם פעם צמיד זהב וגילית שהוא הפך את העור שלך לירוק לאחר שלבשת אותו לפרק זמן קצר? מדובר בתופעה נפוצה שעלולה לגרום לאנשים רבים לחוש בלבול. במאמר זה, נחקור את הסיבות לכך שצמידי זהב זולים הופכים את העור שלנו לירוק.

 

למה העור נצבע בירוק?

הסיבה העיקרית לכך שצמידי זהב זולים הופכים את העור שלנו לירוק נובעת מסגסוגת המתכת המשמשת בייצורם. זהב הוא מתכת רכה מאוד, מה שהופך אותו לא מתאים לתכשיטים בפני עצמו. לכן, הוא מעורבב לעתים קרובות עם מתכות אחרות כגון נחושת, כסף או ניקל כדי ליצור סגסוגת חזקה ועמידה יותר.

הבעיה היא שחלק מהמתכות הללו יכולות להגיב לא טוב במגע עם השמנים הטבעיים בעור שלנו, וכתוצאה מכך העור נצבע בירוק. לכן מומלץ לבחור צמיד זהב לאישה שאינם זולים, שכן הם יחזיקו לאורך זמן.

למה העור נצבע בירוק

מה גורם לזה?

נחושת היא לעתים קרובות האשמה העיקרית בכל הנוגע לתכשיטי זהב שהופכים את העור שלנו לירוק. הסיבה לכך היא שנחושת היא מתכת נפוצה המשמשת בסגסוגות זהב בשל החוזק והמחיר שלה. כאשר נחושת באה במגע עם השמנים הטבעיים על העור שלנו, היא עוברת תגובה כימית שגורמת לה להתחמצן. הנחושת המחומצנת מגיבה במגע עם הזיעה המופרשת מהעור שלנו, מה שמוביל לשינוי הצבע הירוק.

גורם נוסף שיכול לתרום לכך שצמידי זהב הופכים את העור שלנו לירוק הוא רמת ה-pH של העור שלנו. לעור שלנו יש pH מעט חומצי, חומציות זו יכולה להגיב עם מתכות מסוימות ולגרום לשינוי צבע. זו הסיבה שאנשים מסוימים עשויים שלא לחוות שינוי צבע ירוק כאשר הם לובשים צמידי זהב זולים, בעוד שאחרים עשויים לחוות זאת לעתים קרובות יותר, מדובר בסוג העור האינדיבידואלי.

כדאי לציין שגם רמת האיכות של צמיד הזהב יכולה לשחק תפקיד משמעותי בשאלה האם הוא יהפוך את העור שלנו לירוק. צמידים זולים יותר עשויים להיות בעלי ריכוז גבוה יותר של נחושת בסגסוגת, מה שהופך אותם נוטים יותר לחמצון במגע עם העור שלנו. מצד שני, צמידים באיכות גבוהה יותר עשויים להיות בעלי ריכוז נמוך יותר של נחושת או מתכות תגובתיות אחרות, מה שגורם פחות  לגרום לשינוי בצבע העור.

לסיכום, הסיבה שצמידי זהב זולים הופכים את עורנו לירוק נובעת מסגסוגת המתכת המשמשת בייצורם. נחושת, משמשת לעתים קרובות בסגסוגות זהב, והיא יכולה להגיב כשהיא באה במגע עם השמנים הטבעיים בעור שלנו, מה שמוביל לשינוי צבע ירוק. בעוד שצמידי זהב באיכות גבוהה יותר עשויים כנראה לא יהפכו את העור שלנו לירוק, עדין חשוב להיות מודעים לחומרים המשמשים בכל תכשיט שאנו רוכשים כדי למנוע תגובות לא רצויות.

מדוע צמידי זהב זולים גורמים לעור שלנו להפוך לירוק

זיגוג שיער
מה זה גלייז לשיער?

אם התברכת ברעמת שיער מתולתלת במיוחד, ככל הנראה את נמצאת בחיפוש הבלתי נגמר אחר מוצרים לשיער שיעזרו לך לאלף