נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת פיצויים בגין הטרדה מינית

על אף המודעות ההולכת וגוברת בנושא הטרדות מיניות, נראה שריבוי התלונות לא מבשיל לכדי ריבוי כתבי אישום. ההליכים הבירוקרטיים המפרכים מצד משטרת ישראל, כמו גם אטימות לב וחוקי התיישנות כאלה ואחרים, מביאים מתלוננות להתייאש ולאבד אמון במערכת.

אולם המישור הפלילי אינו המוצא היחיד. תביעה אזרחית המאפשרת קבלת פיצויים בגין עוגמת נפש, עשויה להיות פתרון שיסייע ולו במעט לקורבנות.

 

הנזק אדיר- הפיצוי הוא המינימום ההכרחי

האפשרות של הגשת תביעה בהליך אזרחי נועדה לא רק להקל על העומס במשטרת ישראל, שאמונה לטפל במישור הפלילי של סוגיית ההטרדות המיניות, אלא גם לפצות על הנזקים הבלתי הפיכים שפשעים מיניים משאירים בקורבנותיהם. אנשים שחוו הטרדה מינית על כל סוגיה, מתקשים לנהל אורח חיים נורמלי.

במקרים רבים, הם סובלים מאובדן כושר עבודה המביא לפגיעה אנושה ביכולתם לפרנס ולהתפרנס בכבוד. כמו כן, ישנן הוצאות לא מבוטלות בגין טיפולים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים הנובעים מהליך שיקום ארוך, שגם בסופו הצלקות נשארות ללוות אותם.

לכן, האפשרות לתבוע פיצויים שיסייעו להתאושש ולעמוד בחזרה על הרגליים, היא קריטית להמשך החיים. אם הנושא קרוב לליבכם, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי מטעם עורך דין דורון ויינרייך.

 

השתלשלות הגשת תביעת פיצויים

כאמור, תביעת פיצויים אינה מתנהלת כמו תביעה פלילית, אשר אותה מנהלת מדינת ישראל אם אכן התלונה הבשילה לכדי כתב אישום. תביעת הפיצויים היא כאמור אזרחית, ומתוקף כך מוגשת ישירות על ידי הקורבן כנגד המטריד.

כתב התביעה של התובע מוגש לבית המשפט, המעביר העתק של כתב התביעה אל הנתבע. האחרון רשאי להציג כתב הגנה המתייחס לטענותיו וחוות דעתם של המומחים מטעמו של התובע.

לאחר ששני הצדדים מציגים האחד בפני השני את הראיות שברשותם, מתכנס דיון ראשון על מנת לנסות ולהגיע לפשרה בין הצדדים במסגרת עסקת טיעון, ובמידה והדבר נכשל, עוברים לשלב ההוכחות, הסיכומים של התביעה וההגנה, ולאחר מכן ניתן גזר הדין של בית המשפט הפוסק על גובה הפיצויים, אם מגיעים כאלו, לקורבן.

 

הוכחת הנזק? מומלץ, לא חובה

על פי החוק במדינת ישראל, עד לפני עשור, ניתן היה לתבוע פיצויים בגין הטרדה מינית בסכומים של עד 50,000 שקלים, זאת ללא כל צורך בהוכחת נזק שנגרם לקורבן.

אולם במרוצת השנים ובהתאם לתמורות החברתיות שחלו בסוגייה הרגישה הזו, הסכום האמיר לכדי 120,000 שקלים פיצויים ללא הוכחת נזקים. הוכחת נזקים היא אכן מומלצת, שכן היא עשויה להעלות משמעותית את גובה הפיצויים, אך כאמור היא אינה בגדר חובה.

 

ייעוץ משפטי יעשה את ההבדל

חשוב להבין את החשיבות הרבה שבייעוץ משפטי איכותי מטעם עורך דין הטרדות מיניות מנוסה. הדבר עשוי, במידת מה, לעשות את ההבדל בין תביעה אזרחית שמסתבכת, מתארכת ומסתיימת בהוצאות משפטיות כבדות שהתובע בקושי מצליח לכסות, לבין הצלחה כבירה וקבלת סכום פיצויים משמעותי למדי. פנו עוד היום לעורך דין הטרדות מיניות עתיר ניסיון והתחילו במסע למען הצדק שמגיע לכם.

תביעת פיצויים בגין הטרדה מינית