נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה מנפיקים את האישור לפטור ממס ההכנסה?

אחת הדרכים של מדינת ישראל להקל על אזרחים שסובלים מבעיות בריאותיות כאלה ואחרות שמשפיעות באופן משמעותי על אורח חייהם שבשגרה, היא להעניק להם הטבות בתשלומי מיסים. מבין הטבות אלה ניתן למצוא את הטבת הפטור מתשלום מס הכנסה, שרלוונטית לשכירים ועצמאים כאחד.

אם אתם עומדים בתנאים לקבלת הפטור והגשתם את הבקשה בצירוף המסמכים הרלוונטיים, אתם בטח תוהים כיצד מנפיקים את האישור לפטור שקיבלתם. אנחנו פה בשביל לעזור לכם להבין כיצד לעשות זאת.

 

תהליך הגשת הבקשה לפטור מס הכנסה

בתהליך של הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה יש מספר שלבים שאתם צריכים לעבור. השלב הראשון הוא לבדוק קודם כל האם אתם בכלל זכאים לפטור. הפטור הזה מוענק לאנשים שיש להם 100 אחוז נכות שנקבעו על פי הועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אנשים עם 90 אחוזי נכות בשקלול מיוחד עם חוק הנכים, חוק התגמולים וכדומה, אנשים שסובלים ממחלות כאלה ואחרות, אנשים עם עיוורון ולקות ראייה ועוד.

אם אתם סובלים מאחד מהמצבים הרפואיים הללו, כדאי לבדוק האם אתם עומדים בתנאים לזכאות וזאת בכדי לחסוך לעצמכם כסף רב. השלב השני יהיה למלא את הבקשה עצמה. את טופס הבקשה ניתן למצוא באתר של מס הכנסה. יש למלא את כל הפרטים הרלוונטיים בטופס ולצרף את הפרוטוקול המלא של הועדה הרפואית שעברתם בביטוח לאומי.

את הבקשה והמסמכים יש להגיש אל פקיד שומה בלשכת מס הכנסה בעיר מגוריכם או לשלוח אותה באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט של רשויות המס. לאחר שהבקשה תיבחן תוחזר לכם תשובה שתכריע האם אתם עומדים בתנאי הפטור והוא אושר או שיש סירוב.

אישור פטור ממס הכנסה

איך מנפיקים את האישור לפטור מתשלום מס על הכנסה חייבת במס?

אישור פטור ממס הכנסה ניתן להנפיק באמצעות אתר האינטרנט של מס הכנסה. יש להיכנס אל אתר רשות המיסים אל האיזור האישי ושם באישורים ניתן יהיה לראות את האישור הרלוונטי. אם הוא אינו שם, ניתן להיכנס אל מערכת פניות הציבור (מפ"ל) ולמלא בקשה להנפקת האישור. לאחר מכן תוכלו להוריד את עותק האישור אל המחשב שלכם ולהשתמש בו בעת הצורך.

 

האם כדאי להיעזר בגורם חיצוני בתהליך הגשת הבקשה?

קיימים מקרים בהם תוכלו להתמודד בעצמכם עם הגשת הבקשה לצורך פטור ממס הכנסה, אך תמיד מומלץ להיעזר באנשים מקצועיים בתחום שצברו ניסיון רב בליווי תהליכים דומים אצל אנשים אחרים. בסופו של דבר מדובר בתהליך בירוקרטי ואנחנו לא תמיד מבינים מה עומד מאחורי כל סעיף, איפה להשיג מסמכים מסויימים ועוד.

על כן מומלץ להיוועץ בחברות או עמותות שמתמקצעות בליווי בירוקרטי של אנשים שסובלים ממצבים רפואיים שונים, והם יוכלו לייצג אתכם אל מול הרשויות השונות ולהנפיק עבורכם אישור לפטור ממס הכנסה!

אישור פטור ממס הכנסה