נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לבנות תיק רשלנות רפואית ואילו דברים הוא צריך לכלול

תיקי רשלנות רפואית, שמגיעים לכדי דיון בבית המשפט, עוברים שלבי הכנה חשובים, שבאמצעותם בונה עורך הדין, בשיתוף התובע, את תיק התביעה שכולל מידע, ראיות ועדויות הנדרשות להוכחת רשלנות רפואית. את תהליכי הכנת תיק התביעה בוחנים בנקודות זמן שונות, לטובת הערכה האם יש תשתית עובדתית מספקת לתביעת רשלנות רפואית.

 

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מצב בו נגרם נזק למטופל, בעקבות מחדל או מעשה רשלני של איש מקצוע רפואי. כדי להוכיח מקרה של רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח את קיומו של נזק למטופל וכן להציג ראיות לכך שהנזק נגרם כתוצאה ישירה של רשלנות במעשה או בהימנעות ממעשה, בניגוד למקובל בתחום. כדי להימנע מתביעות שווא ובזבוז משאבים, כדאי מאוד להתייעץ עם עו"ד רשלנות רפואית ישר יעקובי ולוודא את התכנות התביעה.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית?

בעזרת עורך דין מומחה, תוכלו להתחיל בשלב איסוף המידע הרפואי, שישמש כראיות. תהליך איסוף הראיות הוא תהליך מורכב שחשוב לבצע בעזרת עורך דין שמכיר את עולם הרשלנות הרפואית, שמבין את המפגש הזה בין רפואה למשפט. לאחר איסוף חומרים רלוונטיים כמו תוצאות בדיקות רפואיות, אבחנות והמלצות רפואיות וכן רשומות רפואיות וכל תיעוד רפואי רלוונטי. בנוסף, ייתכן שיהיה צורך לגבות עדויות של קרובי משפחה, בעלי תפקידים מהצוות המטפל וכן עדי ראייה נוספים.

 

עדות מומחה

תיעוד רפואי הוא חלק חשוב ומרכזי בהוכחת מקרה של רשלנות רפואית. המידע הרפואי צריך לגבות את הקשר בין המטפל למטופל, את העשייה או המחדל שגרמו לנזק וכמובן, אודות הנזק שנגרם. אבל בתיק כזה יש צורך גם בעדויות של מומחים. מומחים רפואיים, שיהיו מוכנים להעיד לטובתכם במשפט כזה, יכולים להיות קריטיים עבור התביעה. רופא מומחה יכול להעיד בפני בית המשפט גם על הנזק שנגרם למטופל וגם על הטיפול הסטנדרטי במצב כזה, שאינו מתאים לפעולות של המטפל.

 

אם חושדים במהלכים של רשלנות רפואית

אם ישנו חשד או חשש שנזק שנגרם למטופל, נגרם עקב רשלנות רפואית, חשוב קודם כל לאסוף ראיות בסיסיות, מתוך התיק הרפואי של המטופל ולגשת איתם לשיחת ייעוץ עם עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין רשלנות רפואית יכול לייעץ לכם כאיש מקצוע בעל ניסיון בשילוב המורכב שבין עולם הרפואה לעולם המשפט. פנייה מוקדמת לעורך דין מומחה בתחום תעזור לכם להבין האם המקרה מתאים לתביעה על רשלנות רפואית, להדריך אתכם בהמשך התהליכים האפשריים ולהציג את הזכויות והאופציות שעומדת בפני תובע, בתיק רשלנות רפואית.

 

לסיכום

בתיק רשלנות רפואית מצופה מהתביעה להציג הוכחות מספקות כי אכן נגרם נזק, בעקבות רשלנות של איש מקצוע רפואי. את שלב איסוף המידע הרפואי כדי להתחיל רק לאחר ייעוץ עם עורך דין מומחה ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית