נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פטור ממס הכנסה לאנשים עם לקות ראייה בישראל

רוב האנשים שסובלים מלקות ראיה לא יכולים לעבוד באופן מלא ולמצות את פוטנציאל ההשתכרות שלהם. באופן טבעי, מצבם הכלכלי לא ממש טוב, אבל בתקופות כמו זו שאנו נמצאים בה, המצב הכלכלי שלהם יכול להידרדר עוד יותר.

המחירים בשמיים, אין באופק ירידה צפויה, ורבים מתקשים לגמור את החודש. בזמנים כאלה חשוב להכיר את כל הזכויות וההטבות שמדינת ישראל מעניקה לבעלי מוגבלויות פיזיות, שביניהם גם אנשים עם לקות ראיה. מדובר על הטבות שיכולות להיות משמעותיות מאוד ולחסוך ללקויי הראיה סכומי כסף לא קטנים.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית, מכיוון שמס הכנסה הוא אחד המיסים הבסיסיים ביותר שנגבה מכל אזרח עובד במדינת ישראל. מטרת המס הזה פשוטה: למלא את קופת המדינה כדי לאפשר לממשלה להוציא כסף לצרכים שונים.

בישראל מס ההכנסה מוטל במתכונת פרוגרסיבית, כך שמי שמרוויח משכורת גבוהה יותר ישלם גם יותר מס הכנסה. עם זאת, גם אנשים שמרוויחים משכורת קטנה יחסית נאלצים לשלם סכום משמעותי למס הכנסה, ופטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה לאנשים עם ליקוי ראיה

מדינת ישראל מתחשבת באנשים עם מוגבלויות ולקויות פיזיות שונות, ומכירה בכך שלרוב הם מרוויחים משכורות נמוכות, אך יש להם הרבה הוצאות. חלק מההכרה וההתחשבות כוללת מתן של פטור מתשלום מס הכנסה. מי שסובל מעיוורון מקבל את הפטור מתשלום מס ההכנסה באופן אוטומטי, אך חשוב לדעת שגם מי שסובל מלקות ראיה ברמה כזו או אחרת יכול לקבל את הפטור הזה.

פטור ממס הכנסה לאנשים עם ליקוי ראיה

איך נקבע מתן הפטור?

הפטור ממס הכנסה לא ניתן על בסיס בעיה רפואית מסוימת או מוגבלות פיזית ספציפית. מה שרלוונטי לעניין הוא אחוזי הנכות שנקבעו לאדם. מי שנקבעו לו מאה אחוזי נכות או מעל תשעים אחוזי נכות בשקלול מיוחד זכאי לקבל פטור משתלום מס הכנסה.

זה אומר שגם אדם שסובל מלקוי ראייה שלא מקנה לו מאה אחוזי נכות, אך יש לו עוד בעיות רפואיות שבגללן אחוזי הנכות שלו גבוהים מ- 90% זכאי לקבל את הפטור. בנוסף, גם מי שלא עומד בקריטריון הזה יכול להגיש ערעור לוועדה מיוחדת.

 

הגשת ערעור לוועדה

מי שרוצה להגיש ערעור צריך למלא טופס מסוים ולשלוח אותו לביטוח לאומי יחד עם כל האישורים והמסמכים הרפואיים שקשורים לעניין. הוא יצטרך לעבור תהליך בירוקרטי ולהתייצב בפני ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלו ותחליט האם הוא זכאי לקבל פטור ממס הכנסה.

כדאי לדעת שישנן חברות מיוחדות שמציעות סיוע לאורך התהליך. מכיוון שלאדם החולה קשה להתרוצץ ממקום למקום ולטפל בעניינים, הוא מקבל סיוע צמוד ומקצועי שמאיץ את התהליך ומגדיל את סיכויי ההצלחה.

 

סיכום

אם אתם או אחד מקרובי המשפחה שלכם סובלים מליקוי בראיה, כדאי להכיר היטב את הזכויות שמגיעות לכם.

פטור ממס הכנסה לאנשים עם לקות ראייה בישראל