נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

השתלת שיניים זוהי חוויה לא נעימה בכלל. היא מתחילה בכאבי השיניים המקדימים, שבעקבותהם פונים לבצע את השתלת שיניים, ממשיכה בכאבים של הטיפול עצמו, ומסתיים במחיר הכלכלי הכרוך בכך. אם כל החוויה הרעה הזאת לא מספיקה, לעיתים מבצע הצוות הרפואי רשלנות בזמן הטיפול, ולכל החוויה נוסף גם הסבל כתוצאה מהרשלנות, וגם הבירוקרטיה סביב הרשלנות.

כדי להקל במעט עבור מי שעבר רשלנות רפואית בהשתלת שיניים, ריכזנו עבורכם את המידע הנחוץ במקרים אלו.

 

רשלנות רפואית

לפני הכל, צריך להבין שרשלנות רפואית היא דבר שקורה. אמנם ההגדרה של רשלנות רפואית היא נזק כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של הצוות המטפל, שניתן היה למנוע, אך צריך להבין שכיוון שהצוותים הם בני אדם כמו כל אחד, גם הם עושים טעויות. אין בדברים אלו הפחתה בחומרת הרשלנות, ואף לא בזכויות של המטופל, אך זוהי נקודה שחשוב להבין.

בעקבות הבנה זו, כל אדם שעומד לקראת פרוצדורה רפואית מורכבת יחסית, צריך לדעת ולהבין שעלולה להיגרם רשלנות רפואית כזו או אחרת, ולכן הוא צריך אף להיערך בהתאם. אין הכוונה שצריך לשכור שירותי עורך דין לפני כל הליך רפואי שעוברים, אלא לדעת את ההשלכות, לנסות לצמצם את הסיכונים, ולהבין מה יש לעשות במקרה שקוראת רשלנות.

 

מניעה

כאמור, כחלק מההבנה שרשלנות רפואית היא דבר שקורה, הדבר הראשון שיש לעשות כתוצאה מכך היא לנסות ולמנוע אותן כמה שניתן. הדרך למניעת רשלנות ככל שניתן היא לברר היטב לפני ההליך הרפואי מיהו הצוות המטופל, ולבדוק האם הוא מיומן היטב. במקרה שלנו, חושב לבחור רופא שיניים שיש עליו המלצות רבות, ולא לבחור רופא פחות מנוסה, גם אם זה כרוך במחיר גבוהה יותר, או במרפאה רחוקה מהבית.

לדוגמא, גם מי שגר בצפון, אם הוא שומע המלצות חמות על רופא שיניים בבת ים, עדיף שילך לעבור את ההשתלה שם, למרות המרחק מהבית.

 

התמודדות עם רשלנות

במקרה שאכן עברתם חס וחלילה רשלנות רפואית, חשוב מאוד לדאוג שיהיה תיעוד של המקרה, ותהיה לכם הוכחה ברורה שאכן נעשתה רשלנות. חשוב לדעת שבכל טיפול רפואי יש למטופל זכויות לקבל את תוצאות כל הבדיקות שעובר, ועל הצוות המטפל להסביר למטופל בכל שלב מה הם מבצעים.

 

מודעות

במקרה של השתלות שיניים, עליכם לדעת מראש מה מתוכנן לאורך כל הניתוח, מה הסיכונים ומה הסיבוכים האפשריים. בכל מקרה שאתם מרגישים סטייה מהתוכנית המקורית, חשוב לשאול את הצוות על כך, ולוודא שהם אומרים את האמת. בנוסף, אם בזמן הטיפול הצוות מבצע צילום של הפה וכדומה, תדרשו מהצוות שיביא לכם את הצילומים מכל שלב, כדי שיהיה לכם תיעוד של כל שלב ושלב.

אם אתם דואגים להיות מודעים למהלך הטיפול בכל השלבים, לקבל את תוצאות הבדיקות והצילומים שנעשים במהלכו, כך תוכלו להתמודד עם הרשלנות בקלות יחסית.

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות