נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות התרגלנו שטיפולי שיניים עולים הרבה כסף, ושאוכלוסיות מסוימות כלל לא יכולות להרשות לעצמן לממן טיפולים שכאלו. עם זאת, תשמחו לדעת שזה כבר לא בדיוק המצב – וישנן אוכלוסיות מסוימות בישראל שזכאיות לקבל טיפולי שיניים בחינם, או בסבסוד משמעותי של המדינה. על אילו אוכלוסיות מדובר?

 

אולי גם לכם מגיעים טיפולי שיניים בחינם?

ילדים ונוער

ילדים ונוער עד גיל 18 שמבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, זכאים לקבל טיפולי שיניים במסגרת סל הבריאות. את הטיפולים ניתן לקבל בקופות החולים השונות (מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת).

בין הטיפולים שניתן לקבל ללא תשלום: בדיקות שגרתיות ומעקב כחלק מטיפול רפואי, טיפול להסרת אבנית אחת לשנה, צילומי רנטגן במהלך טיפול, בדיקה תקופתית על ידי רופא אחת לשנה, טיפול מניעה של איטום חריצים ועוד.

 

מבוגרים וניצולי שואה

אזרחים ותיקים בני למעלה מ- 75 שנים, זכאים לטיפולי שיניים במסגרת סל הבריאות, ובני למעלה מ- 80 זכאים בנוסף גם לטיפולי שיניים משקמים. את השירות ניתן לקבל במרפאות השיניים של קופות החולים.

בין הטיפולים שניתן לקבל ללא תשלום ניתן למצוא בדיקה תקופתית אחת לשנה בשנה אצל רופא והסרת אבנית פעם בחצי שנה. טיפולים נוספים ניתן לקבל בהשתתפות עצמית של 34 ₪, וביניהם צילומי רנטגן, עקירה שאינה כירורגית, שחזור, עזרה ראשונה לטיפול דחוף ועוד.

 

אנשים בעלי צרכים מיוחדים

טיפולי שיניים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ניתנים בחינם או בסבסוד של המדינה, וניתן לקבל את הטיפולים תוך ההתאמות הנדרשות בהתאם לסוג המוגבלות (הנגשה פיזית, דרכי תקשורת מגוונות ועוד).

טיפולים בחינם ניתנים לאנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בכל גיל (אשר מתגוררים במסגרת ייעודית בהתאם למוגבלותם), ולאנשים מעל גיל 21 עם מוגבלות חושית, פיזית או בעלי אוטיזם, אשר מתגוררים במסגרת ייעודית. אנשים מאוכלוסיות אלו אשר מתגוררים בביתם יהיו זכאים לטיפולים במחיר מסובסד.

 

האם עדיף לקבל טיפול שיניים במרפאה פרטית, ולא דרך קופת החולים?

זוהי שאלה שאין לה תשובה אחת ברורה – כל אדם רשאי לבחור לעצמו היכן הוא מעוניין לקבל טיפול שיניים, בהתאם ליתרונות ולחסרונות של כל מוסד.

היתרון המרכזי של מרפאה פרטית הוא הזמינות – ניתן לקבוע תור בכל עת, פעמים רבות אפילו מהיום למחר, ואם מדובר במקרה דחוף תוכלו לבקש להשתבץ בין התורים עוד באותו היום (זאת בניגוד לקופות החולים, בהן לרוב יש לחכות זמן רב לכל תור). עם זאת, החיסרון הוא המחיר שניתן ללא סבסוד מטעם המדינה.

אם אתם מחפשים מרפאה פרטית אמינה ומקצועית, בה תוכלו לקבל סוגים שונים של טיפולים המותאמים למצבכם, היכנסו לאתר האינטרנט של ד"ר צוהר – רפואת שיניים ותזכו לטיפול מסור ומהיר!

פה עם שיניים