נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לטפל בשיניים עקומות בגיל מבוגר

שיניים עקומות הן לא רק עניין אסתטי ומראה פחות בריא, אלא הן גם יכולות לפגוע בבריאות השן והחניכיים שלנו.

שיניים עקומות אצל מבוגרים הן עניין פחות נעים לעין, כמו כן הדבר גורם גם לאנשים מסוימים בושה רבה, וחוסר נוחות כשהם מחייכים.

גם מי שהגיע לגיל מבוגר ורוצה לשנות וליישר את שיניו, יכול לעשות זאת באמצעות מכשור מתקדם.

אמנם גוף צעיר מחלים מהר יותר, אך בהחלט ניתן לבצע יישור שיניים גם אצל מבוגרים.

 

בלי גשר – אינויזליין זו שיטה מדהימה

האינויזליין זה שם השיטה למה שנקרא: ״יישור שיניים ללא גשר״. אלו בעצם פלטות/קשתות שקופות שנמצאות על השיניים, הן עשויות מפולימר מיוחד שהוא דק, קליל ולא מפריע. אותן פלטות, זזות בערך אחת לשבועיים ובזכות זה – הטיפול אינו כרוך בכאבים גדולים במשך הזמן. הפלטות מיוצרות בארה״ב בייצור אישי לכל מטופל, לאחר שמידות השיניים שלו נשלחו למעבדה במיוחד. שיטה זו יקרה, אך היא המתאימה ביותר למבוגרים, שאצלם האסתטיקה כנראה יותר חשובה משל ילדים.

 

יישור שיניים דמון

או בשמו האנגלי: ״Damon״. אלו סמכים שאין להם גומיות, והם יודעים להינעל לבד מעצמם. אין להם חיכוך רב עם השיניים עצמן ובכך הם לא גורמים לכאב במשך הטיפול. יש לשיטה זו שני סוגים, האחד הוא גשר שעשוי מפורצלן. טיפולו אינו נראה לעין, אבל מורגש יותר. נדרשת רגישות רבה לחומר זה במיוחד בגלל שפורצלן שביר, בניגוד לגשרים מתכתיים רגילים, שהם הסוג השני. ההבדל בינהם, הוא בעיקר העמידות, והאסתטיקה.

 

יישור שיניים פנימי

הגשר החיצוני כבר הופך פחות מוכר ופחות אסתטי למראה. הוא עטוף בסמכים מתכתיים הנראים לעין ולא יפים. יישור שיניים פנימי נקרא לינגואל, והוא הגשר הקלאסי, רק בצורתו הפנימית. אותם סמכים חיצוניים, עוברים לחלק הפנימי של השיניים ובכך אינם גלויים. עליכם לבוא לקליניקה מקצועית כמו ביונד סמייל, ולבקש לשמוע על שיטות הטיפול השונות. שיטה זו מזכירה את תהליך ההחלמה של הגשר הרגיל, אך כצורתו הפנימית.

המכשור יקר, הרופא ימדוד את שיניו של המטופל ולאחר מכן ישלח אותן למעבדה רשמית בגרמניה. שם, יוצר עבורו הדמיה תלת מימדית של שיניו החדשות, ומודל מסוים שבו ייעזר הרופא. עקב זאת, הסמכים הללו אכן מותאמים אישית והם מתאימים למטופלים השונים בדיוק רב. שיטה זו מצליחה היטב, שכן תהליך ההחלמה מתפרס לתקופה ארוכה והיא לא כואבת, וגם הנה אסטתית ושומרת על תחושה טובה בפה.

 

לעולם לא מאוחר מידי

אז גם אם אתם כבר מבוגרים דיו, והחלטתם לבצע יישור שיניים בתקופה זו, אין לכם כל סיבה לחשוש. עם מכשור מתקדם מספיק, ניתן להגיע לתוצאות מדהימות. עליכם לקחת בחשבון את העלות שתצטרכו לשלם ולהבין, שבשביל להגיע לתוצאות יפות עליכם לשלם. גם אם החלטתם ליישר את השיניים בגיל מבוגר, זה לא באמת משנה.

פה

 

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות