נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הלבנת שיניים ביתית הכיצד

חיוך החושף שיניים לבנות ומסודרות הוא בעל השפעה ניכרת על הצגת התדמית שלנו, על הבטחון העצמי שלנו ועל המראה הכללי שלנו, אולם לעיתים רבות השיניים שלנו מאבדות את צבען הלבן ומקבלות גוונים כהים יותר. הלבנת שיניים עלולה לעלות כסף, אולם לא תמיד נדרשת התערבות מרפאתית על מנת לקבל בחזרה את הצבע הלבן שלהן. במאמר זה ריכזנו עבורכם את השיטות הביתיות המרכזיות להלבנת השיניים, מקווים שתהנו.

 

למה השיניים משנות צבע?

השן מורכבת משני חלקים: החלק הפנימי והחלק החיצוני. החלק הפנימי עשוי מחומר צהוב הקרוי 'דנטין', ואילו החלק החיצוני עשוי מחומר הקרוי 'אמייל' אשר צבעו שקוף. במצב בריא שכבת האמייל (הקרויה גם 'זגוגית השן') הינה עבה ועל כן היא נראית לנו כלבנה. ישנם חומרים, כמו טבק, הנדבקים לזגוגית השן וגורמים להיווצרות כתמים על השיניים.

בנוסף במצבים בהם שכבת האמייל נשחקת השכבה הצהובה תחתיה נחשפת וצבע השיניים שלנו מקבל גוון צהוב חום. שחיקת האמייל יכולה לקרות כתוצאה של גורמים שונים כמו משקאות בעלי חומציות גבוהה (קפה, תה וכדו') גיל מבוגר, אכילה מרובה של סוכר וכדו'.

 

צחצוח השיניים במי מלח

שיטה ידועה להלבנת שיניים ביתית הינה צחצוח השיניים באמצעות מי מלח. בשיטה זו המלח סופח אליו את החומרים הצובעים את השן וכך גורם להלבנתה. שימו לב כי שימוש מוגבר בשיטה זו עלול לגרום לחריצים בשיניים, חריצים המשמשים ככרי גידול פורים לחיידקים ומובילים ולהיווצרות חורים עתידיים.

 

צחצוח השיניים בחומץ לימון

שיטה ביתית נוספת להלבנת השיניים הינה צחצוח השיניים בחומץ לימון. החומציות הגבוהה גורמת להסרת הכתמים ומלבינה את השן. שימו לב כי חומציות זו מפרקת את זגוגית השן ועל כן אין לצחצח בדרך זו יותר מפעם בשבוע.

 

סודה לשתייה ותותים

שיטה מעניינת להלבנת השיניים הינה באמצעות שילוב של סודה לשתייה ותותים. התותים מכילים חומצה מאלית הפועלת להסרת הכתמים, והסודה לשתייה מכילה חומציות גבוהה התורמת אף היא לניקוי השן. ערבבו את הסודה והתותים ומרחו על השיניים למשך מספר דקות. גם שיטה זו עלולה לפגוע בזגוגית השן ועל כן אין לחזור עליה יותר מפעם אחת בשבוע.

 

גירגור שמן זית

שמן הזית הינו אנטי בקטריאלי ובעל חומציות גבוהה, ועל כן גירגור שמן זית, או צחצוח שיניים עם מעט שמן, יכולים בהחלט לעזור בניקוי השיניים והחזרת צבען הלבן.

 

שפשוף השיניים בקליפת בננה או תפוז

קליפות הבננה והתפוז מכילות אשלגן וברום, שני מינרלים הסופחים אליהם את החומרים המכתימים את השיניים, ופועלות להלבנת השן. שפשפו את החלק הפנימי של הקליפה בשיניכם ולאחר עשר דקות שטפו היטב.

 

משחות שיניים להלבנה

קיימות בשוק משחות שיניים רבות המציעות להלבין את שיניכם ללא פגיעה בשכבת האמייל וללא נזקים עתידיים. משחות שיניים אלו יעילות ברמות משתנות אולם על פי רוב יעילות היא חלקית ולטווח הקצר בלבד.

אישה במגבת

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות