נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם תפקידיו של רופא שיניים מומחה?

כבכל תחום אחר, גם בתחום רפואת השיניים ישנם תתי התמחויות שונות. כל אחת מן תתי ההתמחויות הללו היא בעלת המקצועיות הספציפיות לסוג מסוים של מחלות ובעיות. לכן, בדיוק כפי שבעת התמודדות עם מחלת דם תפנו לרופא המטולוג המומחה ברפואת דם ולא ברופא המשפחה שלכם, כך גם כאשר מדובר בטיפולי שיניים. כדי להשיג את החיוך המושלם לפעמים יש צורך ביותר מאשר בדיקת שיניים רגילה, ויש צורך בביקור אצל רופא מומחה שיפתור את הבעיה.

 

מומחיות – כמו בכל תחום

רופא שיניים מומחה הם מי שמספקים שירותים לשמירה ושיפור של בריאות הפה המקבלים הכשרה מיוחדת בתום לימודי רפואת שיניים. אנשי מקצוע אלו דומים לרופאים אחרים העוברים התמחות מיוחדת בתום הכשרתם הבסיסית, כדי להיות, למשל, רדיולוגים או מנתחים פלסטיים. הרופא הבסיסי הוא רופא המשמש כספק טיפולי השיניים העיקרי שלך. לרופא שיניים כללי יש אחריות לאבחון, טיפול וניהול הטיפול בבריאות הפה שלך. בין ביתר, רופא השיניים הכללי מספק שירותי סתימות, טיפול בחניכיים, כתרים, גשרים וחינוך כיצד לשמור על בריאות הפה.

 

רופא חניכיים

להיות רופא חניכיים משמעו להיות מאבחן, מטפל והמונע של מחלות שונות המתרחשות בחניכיים וכן את המבנים התומכים בחניכיים (עצמות הלסת), בין אם מדובר בשיניים טבעיות או מעשה ידי אדם. בפרט, רופא החניכיים צריך להיות מומחה בבחינה וטיפול של דלקות חניכיים ושל מחלות חניכיים. רופא המתמחה ברפואת חניכיים יוכל לבצע ניקוי כיסי פלאק, הקצעת שורשים, השתלת רקמות רכות, השתלת עצם ועוד.

 

אורתודנט

ספק זה מתמחה בטיפול בבעיות ב"נשיכה", כלומר, כאשר מבנה הפה אינו תקין. אורתודנטים יכולים להפוך חיוך שאינו מושך לחיוך זוהר. נשיכות שאינן תקינות (צורת סגירת הפה) יכולות לנבוע ממחסור בשיניים, משיניים צפופות מידי, שיניים עודפות או לסתות שאינן מיושרות. תפקידו של האורתודנט הוא ליישר את השיניים באמצעות רצועות מיוחדות, חוטים ומכשירי תיקון אחרים בלתי ניתנים להזזה או להסרה כמו מחזקים או פלטה.

 

רופא שיניים לילדים

רופא שיניים לילדים (פדודנט)  נדרש למומחיות במבנה הפה של ילדים. הוא נדרש לזהות ולטפל בהופעה של ריקבון ועששת, צפיפות, עקימות ובעיות אחרות בבריאות הפה של ילדים. לא לחינם רופאי שיניים מעודדים הורים לקבוע תור לרופא שיניים ברגע שבוקעת השן הראשונה. רופא שיניים לילדים נדרש להיות מסביר פנים, נעים וחביב על ילדים. הרופא עובר שנתיים של הכשרה נוספת, המתמקדת בטיפול וניהול מהלך הגדילה של הלסת, מומחיות בבעיות ספציפיות של ילדים וגישה נעימה לילדים.

 

צוות מושלם

על מנת לקבל את הטיפול הטוב והמקיף ביותר בחרו מרפאת שיניים מקצועית המכילה תחת קורת אחת את כל סוגי המומחים. בשיטה זו תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים במקום בו מצוי כל הידע והניסיון הנדרש על מנת לטפל בכם.

רופא שיניים מומחה

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות