נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הם לימודיו של רופא השיניים?

לימודי רפואת השיניים מתמקדת באופן ברור בעיקר באזור הפה והלסת, אך כמובן שהם כוללים לימודי מבואות נוספים רבים. כיום לימודי רפואת השיניים מתמסדים כתחום קליני נפרד והם מהווים מסלול רפואי כירורגי שכולל התמחויות שונות.

 

מה לומדים?

רופא שיניים ברעננה מספר כי לימודי רפואת השיניים עבורו היו מרתקים, מאתגרים ומקיפים. כמו בכל הרפואה המערבית הכללית גם בשדה רפואת השיניים קיימת חלוקה להתמחויות שונות כמו רפואת ילדים, אורתודנטיה, יישור שיניים, ניתוחי חניכיים, השתלות שיניים, התמחות בפנים השן, מחלות בחלל הפה ועוד. כמו כן במסלול הלימודים הסטודנטים ילמדו תשתית חזקה ביסודות הביולוגיה והרפואה וכלים קליניים כמו:

  • מניעת מחלות פה
  • רדיולוגיה
  • כירורגיית פה ולסת
  • אבחון הפה
  • שיקום פנים ולסתות
  • שיקום הפה
  • רפואת שיניים קהילתית
  • טיפולי חניכיים
  • אורתודונטיה – יישור שיניים
  • ועוד
  • פדודונטיה – טיפול שיניים בילדים

 

אופן תוכנית הלימודים

תכנית הלימודים לתואר והסכמה ברפואת שיניים אורכת כשש שנים ומחולקת לשלושה שלבים:

 

לימודים טרום רפואיים

יהיו בעצם כל השנה הראשונה של הלימודים ויתקיימו בפקולטה למדעי הטבע ובבתי ספר לרפואה ורפואת שיניים, במהלך השנה הראשונה הסטודנטים ילמדו בעיקר קורסים עיוניים ומבואות.

 

לימודים פרה קליניים

מתקיימים בפקולטות לרפואה ולרפואת שיניים וימשכו כ3 שנים, לאחר שלושת השנים הללו יהיו הסטודנטים זכאים לתואר "בוגר מדעי הרפואה", מי שיעמדו בשלב זה עם ציון משוקלל מעל 75 יוכלו להמשיך לשלב הלימודים הקליניים.

 

הלימודים הקליניים

מתקיימים בשנים האחרונות של הלימודים וכוללים בעיקר עבודה מעשית, התמקדות בטיפול והשתתפות בהרצאות וסמינרים, כמו כן מכישים גם עבודת גמר כחלק מן הדרישות לקבלת תואר
"דוקטור לרפואת שיניים".

 

בחירת התמחות

אין חובה לבחור התמחות בתוך מסלול הלימודים הבסיסי לרפואת שיניים, המסלול השש שנתי כולל את כל תחומי רפואת השיניים וחלל הפה, בסיום הלימודים ניתן לבחור לימודים מתקדמים נוספים בתחומי התמחות אחרים – כירורגיית פה ולסת, אורתודנטיה, שתלים, רפואת שיניים קהילתית או עבור ילדים. בוגרי המסלול יבחרו את ההתמחות שלהם על פי העדפת השוק ועל פי היתרונות האישיים שלהם שיוכלו לסייע להם בתחום המסוים שיבחרו.

 

לימודים בחו"ל

מי שאינם מתקבלים ללימודים בארץ יוכלו למצוא מסלולים שונים לימודים בחו"ל, מדינות פופלריות עבור סטודנטים ישראליים הם הונגריה, רומניה, קרואטיה, איטליה, צ'כיה ועוד.. בדומה לארץ הלימודים במדינות אלו גם אורכים בין חמש לשש שנים. לאחר לימודים בחו"ל על הבוגרים המעוניינים לעסוק במקצוע בארץ להגיש בקשה לקבלת רשיון ישראלי ולעבור מבחן ממשלתי שמתחלק לחלק עיוני ולאחר מעבר שלו לחלק המעשי.

 

לסיכום

רפואת שיניים היא תחום מרתק וכולל בתוכו תתי נושאים רבים, השכר של רופאי שיניים הינו גבוה וכמו כן מקובל מאוד לפתוח קליניקות פרטיות כבוגרי מסלולי הלימודים ולהתפתח במישור האישי בתחומי ההתמחויות השונים.

רופא מומחה

 

זכויותיכם בנושא השיניים

השיניים מהווים חלק חשוב והכרחי בגוף שלנו, שדורש לא מעט טיפול ותחזוקה באופן שגרתי, למשך כל חיינו. שנים רבות