נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

"קן לציפור" – איך ניתן להרחיק יונה שקיננה בביתנו?

שוב ושוב אתם מוצאים את עצמכם מתעמתים עם יונה שמקננת בביתכם? הגיע הזמן לשים לזה סוף. קיימים מגוון אמצעים שיוכלו לעזור לכם להרחיק את היונים ולקבל קצת נחת ושקט. אם מצאתם אותן במרפסת או בחדר כביסה, דעו כי הן יכולות להזיק ואף להביא איתן מחלות ומזיקים נוספים. במאמר זה נסביר לכם איך ניתן להרחיק יונה שקיננה בביתנו.

 

מדוע יונים מקננות אצלנו בבית?

יונים הן חיות, וכמו כל חיה הן זקוקות למקור מים ומקום נוח להכין בו קן עבור הצאצאים שלהן. היונים יעדיפו תמידית מקומות בקרבת בני אדם אך מעט רחוקים ממגע, מאחר ואלה מעניקות להן את כל מה שצריך. לכן תמצאו אותן בעליות גג, באזורים של דוודים, מסתורי כביסה, מרפסות, חלונות ועוד.

מאחר ויונה היא חיה טריטוריאלית, היא תחזור למקום שבו היא הקימה קן ותטיל בו ביצים שוב ושוב. הפתרונות להרחקת יונים בביתנו הן רבות, החל מרשת שקופה, דוקרנים נגד יונים וסליל קפיצי נגד יונים. עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בחיה סתגלנית שיכולה להתמודד עם חלק מהאמצעים שתניחו מולן. אז מה הם הדרכים הטובות ביותר?

 

הרחקת יונים מהמרפסת

יונים מגיעות למרפסת שלנו כי מדובר במרחב חשוף שיכול להוות אזור בילוי משותף עבור היונים. אם המרפסת מבולגנת ומלאה ציוד או ריהוט הגורמים לצל ומחבוא, היונה תימשך למרפסת ותקנן בה. כמו כן, גם מרפסת מוקפת צמחייה יכולה למשוך יונים. בחירת האמצעי להרחקת היונים צריכה להתחשב בגודל המרפסת, בסוג המרפסת והיכן היונה מקננת.

במידה ומדובר במרפסת שירות ניתן להשתמש ברשת להרחקת יונים, מאחר ומדובר במקום קטן שניתן לסגירה באמצעותו. אם מדובר במרפסת שמש שמקורה בחלקה, אפשר גם כאן להתקין רשת על החללים הפתוחים. אם זו מרפסת פתוחה שאינה מקורה, ההמלצה הטובה ביותר היא להשתמש בדוקרנים להרחקת יונים. במידה והמרפסת שלכם משותפת עם השכנים, שתפו איתם פעולה ונסו לרכוש יחד את האמצעי שיעזור לשני הצדדים.

 

הרחקת יונים ממסתור כביסה

מסתור כביסה הוא אחד מהאזורים המועדפים לקינון לינה הישראלית. הן מגיעות בלכלוך ועלולות אף להרוס את הכביסה הנקייה שלנו. האמצעים הטובים ביותר עבור הרחקת יונים ממרפסת שירות הם דוקרנים להרחקת יונים, שניתן להניח באמצעות הדבקה על האזורים בהן הן מקננות. כמו כן, רשת להרחקת יונים היא גם פתרון מומלץ.

את הרשת ניתן להתאים בגודלה עבור מידות מסתור הכביסה ולאטום אותו בצורה הטובה ביותר. בנוסף רשת עם חורים בינוניים תעבוד נהדר עם עבודת מכונות הכביסה והייבוש שזקוקות לזרימת אוויר. כמו כן, אנו ממליצים לכם לוודא כי אין סדקים נוספים בחדר הכביסה, סדקים ופתחים אלה גורמים לחדירת ציפורים קטנות באופן כללי. במידה וקיימים חורים, אטמו אותם עם רשת להרחקת יונים.

יונה שקיננה בבית שלנו