נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם טיפול זוגי באמת עובד? מספר סיבות לנסות

טיפול זוגי עשוי להישמע כמו משהו מרתיע, עדות לכך שמשהו לא בסדר בכם או במערכת היחסים שלכם.

אמנם לפעמים טיפול זוגי עשוי להיות המוצא האחרון, ניסיון להציל מערכת יחסים שאתם לא רוצים לפרק.

היא עשויה להתאים לצרכים נוספים עליהם נדבר במאמר.

נדבר על מה זה בדיוק, טיפול זוגי, למה יש לצפות, למה כדי לכם לנסות ועבור מי זה עשוי להתאים?

 

מה זה טיפול זוגי?

טיפול זוגי יכול להתאים למספר צרכים. זה יכול לסייע לבני זוג לקבל החלטה משותפת להיפרד כאשר אחד מבני הזוג רוצה בכך והשני מסרב.

זה יכול להתאים גם עבור בני זוג שנמצאים במערכת יחסים טובה אבל רוצים לשמור עליה ולהציף סוגיות שעשויות רק לשפר את מערכת היחסים בהמשך.

וכמובן עבור בני זוג שמרגישים שמערכת היחסים לא במצב חיובי.

בטיפול זוגי תעברו תהליך משותף ולא יחיד, תעשו שיח משותף בהובלת מטפל מקצועי שיידע להכווין אתכם למטרות שלכם, ולאפשרות הממשית שמערכת היחסים שלכם תשתפר לטובה.

באמצעות משימות, פעילויות, תובנות וביקורת תוכלו להגיע להישגים משמעותיים. טיפול זוגי בדרך כלל הוא תהליך שלוקח זמן ויש להגיע אליו סבלניים.

 

למה כדי לכם לנסות:

טיפול זוגי כמו שציינו עשוי אמור להתאים למגוון צרכים, ולא תמיד בלבד למקרים בהם יש רצון משותף להציל מערכת יחסים. היא עשויה לסייע לכל זוג, בכל שלב ובכל מצב של מערכת יחסים. במידה ויש לכם את הזמן והמשאבים הכלכליים טיפול זוגי הוא בהחלט מומלץ.

כדי לכם לנסות מכיוון שאתם עשויים לחשוב כי אין דרך חזרה, מה שברוב המקרים לא נכון. ניתן להשיב את האמון אחד בשנייה. אפשר להכיר את השני מחדש. אפשר ללמוד דברים חדשים ולצמוח ביחד באופן לא אנוכי. מטפלים זוגיים מקצועיים יוכלו לעזור לכם להכיר את עצמכם.

אולי הכי חשוב, גם אם במידה ותיפרדו, תדעו שעשיתם מה שיכולתם. מטפל זוגי יוכל לייעץ לכם אם באמת היפרדות היא פעולה כדאית וככל הנראה שלא ניתן הרבה מה לעשות.

בכל מקרה אם לדעתכם יש לכם אפילו צל של ספק לגבי פרידה, ויש רצון משותף כלשהו לגרום למערכת היחסים לעבוד, אנחנו סבורים שללכת למטפל הזוגי לכל הפחות לא תפגע בכם ואולי אף תפתיע אתכם משמעותית לטובה.

 

מציאת מטפל זוגי:

אנחנו מקווים שהשתכנעתם שלכל הפחות כדי לכם לנסות טיפול זוגי. בישראל ישנם מגוון של מטפלים שמתמחים בזוגות. תוכלו להתחיל באתר על הספה, מאגר פסיכולוגים דגוש באפשרויות, במחירים משתנים ובכל הארץ.

במקרה שלכם לא תוכלו לפנות פשוט לפסיכולוג אלא תזדקקו למטפל זוגי, אחד בעל ניסיון שמכיר את התחום מקרוב וטיפל בזוגות בעבר.

אנחנו ממליצים לכם גם לחפש אחר ביקורות והמלצות אישיות של מכרים, בני משפחה וחברים, אלו האינדיקטורים הטובים ביותר עבור המטפל הפוטנציאלי שלכם ועשוי מאוד לעזור לכם.

 

זוג מתנחם בזרועות אחד של השנייה לאחר טיפול זוגי - אילוסטרציה