נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפולים יעילים לטיפול בגליובלסטומה

גליובלסטומה (GBM)-סרטן מוח מהסוג הראשוני (מתפתח מתאי המוח) נפוץ מאד ואגרסיבי במיוחד. בישראל, כל שנה מאבחנים 200 חולים וגם 200 נפטרים מהמחלה.

הטיפול השכיח של ניתוח וכימותרפיה בשילוב עם הקרנות מביא את המטופלים לשרוד עד 70 שבועות בלבד מסיום הניתוח.

מהפעם האחרונה שאושרה תרופה לטיפול עברו יותר מ-15 שנים כך שיש חיפוש תמידי לתרופה יעילה למחלה.

 

מאפייני המחלה

כאמור, מדובר בסרטן אלים שמופיע בעיקר בגיל מבוגר (מעל 64) ונפוץ יותר אצל גברים. מה שהופך אותו לאלים הוא קצב התרבות מהיר מאד של התאים הסרטניים כאשר הם מייצרים כלי דם משל עצמם (אנגיוגנזה) ובעלי עמידות לאפופטוזה (תהליך של השמדה עצמית של התאים). ישנם סימפטומים רבים כמו כאבי ראש, ליקוי עצבי, שינוי אישיותי ואיבוד הזיכרון. לפעמים מדובר בהחמרה מהירה עד לכדי חוסר הכרה. התפשטות הגידול מובילה ללחץ תוך גולגולתי אשר גורם לסימפטומים להופיע.

 

תחזית התפתחות המחלה-פרוגנוזה

תוחלת חיים בלי הטיפול עומדת על 3 חודשים לעומת 12-15 חודשים עם טיפול (ניתוח, הקרנות, כימותרפיה), כאשר התוחלת יורדת ככל שמבוגרים יותר. מוות מהמחלה נגרם בדר"כ מתפשטות של הגידול+ הופעת בצקת אשר יחד מגבירים את הלחץ התוך גולגולתי. עדיין לא ידוע למה ישנם מטופלים שיכולים לשרוד זמן ארוך יותר ממטופלים אחרים.

 

מאפייני הטיפולים

אצל רוב החולים הגידול הסרטני יחזור לאחר הטיפול הכימותרפי ואז מבצעים ניתוח נוסף, עוד הקרנות ועוד כימותרפיה ובעקבות חוסר האונים של גורמי הרפואה כלפי הגידול, יש הרבה שטוענים שאם המחלה חוזרת, אין טעם לתת טיפול נוסף כיוון שמדובר רק בהקלה על הסימפטומים כך שיש לשקול את הנזק מול התועלת של הטיפול שכן ישנה השפעה רבה על איכות החיים.

 

טיפולים נפוצים לסרטן המוח

טיפול בגליובלסטומה מתחלק לכמה סוגים כמתואר בתרשים:

טיפולים

קצת על סוגי הטיפולים

אין כיום טיפול אחד שמסוגל להעלים את הגידול ותמיד מדובר על שילוב טיפולים, שכאמור לא מבטיח שהסרטן לא יחזור. כפעולה ראשונית מבצעים ניתוח כדי להסיר את הגידול או לפחות חלק ממנו וגם כדי לדגום להמשך אבחנה. חשוב לציין שלפעמים לא ניתן להסיר את הגידול אך עדיין מבצעים ניתוח כדי לקחת ביופסיה. לאחר הניתוח מבצעים הקרנות (קרינה מייננת) כדי להשמיד את התאים הסרטניים למשך כמה שבועות תוך כדי כימותרפיה שממשיכה גם לאחר שההקרנות מסתיימות. בכימותרפיה משתמשים בתרופות בעלות חומר פעיל TMZ שהורגות את התאים של הגידול. את טיפול האופטיון מבצעים יחד עם הכימותרפיה כאשר המטופל חובש מאין קסדה המכילה אלקטרודות המייצרות שדות חשמליים שחודרים אל תאי הגידול והורגים אותם אך אינם פוגעים בתאים הבריאים. ניתן לראות בבדיקות MRI שאצל חולים שהשתמשו באופטיון לאורך הזמן הגידול נהיה קטן יותר עד שנעלם סופית.

 

גוף האדם

הכל על רפואה סינית - תמונה
רפואה סינית – מה זה?

הרפואה הסינית, היא רפואה אלטרנטיבית, אך בימינו רופאים רבים ממליצים על טיפול משולב ברפואה מערבית מודרנית, יחד עם טיפול