נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אילו טיפולים נחשבים הכי פופולריים אצל רופאי השיניים?

עצם אזכור הביטוי 'רופא שיניים', מעביר ללא מעט מאיתנו צמרמורת בגב, או לפחחות מעלה לנו גל של זכרונות לא ממש נעימים. אבל צריך להבין שבשנים שחלפו רפואת השיניים עברה מהפכה אדירה. תשכחו ממרפאות מלחיצות עם רופאי שיניים חמורי סבר שנוזפים בהורים על כך שהילדים שלהם לא מצחצחים שיניים.

כיום האווירה במרפאות שיניים מזכירה יותר חברת הייטק, מאשר מקום שבו מתבצעים טיפולים רפואיים. אם בעבר הדגש היה על בריאות נטו, כיום רופאי השיניים שמים דגש חשוב לא פחות על חווית המטופל ועל הרגשות שלו תוך כדי ואחרי הטיפול.

 

מהם טיפולי השיניים הפופולריים אצל רופאי שיניים?

תחום רפואת השיניים עבר שינוי מקיף. התחום שכלל בעבר אך ורק טיפולים רפואיים כאלה ואחרים, כולל היום גם המון סוגים של טיפולים אסתטיים שנועדו לשפר את מראה הפה ולהעניק למטופל גם ביטחון עצמי וחיוך של מיליון דולר. אז יתאנו להיפגש עם ד"ר מאור ניאזוב, רופא שיניים ידוע ובעל ניסיון רב כדי לשמוע ממנו מהם הטיפולים הפופולריים אצל רופאי השיניים.

בקרב רופאי שיניים

טיפול שורש

מדובר על אחד הטיפולים הקלאסיים ביותר, ומטרתו היא רפואית נטו ולא אסתטית. טיפול שורש מתבצע כאשר חיידקים מצליחים לחדור את הציפוי הקשה של השן ולהתיישב בחלק הרך שבה שמחובר לחניכיים. המצב הזה יגרום לגוף לייצר דלקת כדי להילחם בחיידקים, מה שגורם לכאבים עזים. בטיפול שורש רופא השיניים 'נכנס' לאזור המזוהם ומנקה אותו מחיידקים ומהזיהום על מנת להציל את השן.

 

הלבנת שיניים

מדובר על אחד הטיפולים האסתטיים הכי פופולריים כיום. כולם רוצים שיניים לבנות ובוהקות של כוכבי קולנוע וחיוך של מיליון דולר. יש לא מעט שיטות ודרכים להלבנת שיניים ביתית, אך אלו לא תמיד עוזרות. במצב כזה אנשים מגיעים למרפאת השיניים כדי לבצע טיפול הלבנה מקיף ומקצועי.

 

השתלת כתרים

מדובר על טיפול רפואי שמשלב גם מטרות אסתטיות. כתר הוא שתל שמיוצר מחומר מלאכותי, ואותו מרכיבים על שן פגועה. המטרה היא למנוע מהשן להתפורר או להתפרק לגמרי. בעבר הכתרים היו רפואיים נטו, אך כיום מקפידים מאוד על כתרים אסתטיים שלא יפגעו במראה הפה של המטופל.

 

יישור שיניים

מדובר על אחד הטיפולים הממושכים ביותר, אך החשובים והמשמעותיים ביותר. זהו טיפול שנערך לרוב בגיל צעיר ומטרותיו הן ליישר את קו השיניים של כל לסת בנפרד, וליישר את שתי הלסתות לקו אחיד. לא מעט אחוזים באוכלוסייה סובלים מבעיה של לסת בולטת, וטיפול שנערך בגיל צעיר משמעותי מאוד מבחינה אסתטית.

 

סיכום

רפואת השיניים עברה בשנים האחרונות תהליך שינוי מואץ. מהרופא שכולם מפחדים ממנו ומחפשים תירוצים שיסייעו להם להתחמק ממנו, זו הפכה לאחת המרפאות הפופולריות ביותר. ההבנה של חשיבות השמירה על בריאות והיגיינת הפה, לצד הרצון להגיע למראה פה אסתטי הובילו למהפכה המבורכת הזו.

בקרב רופאי שיניים

הכל על רפואה סינית - תמונה
רפואה סינית – מה זה?

הרפואה הסינית, היא רפואה אלטרנטיבית, אך בימינו רופאים רבים ממליצים על טיפול משולב ברפואה מערבית מודרנית, יחד עם טיפול