נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכל על חשיבות החיסון נגד אבעבועות רוח

ישנן המון דעות קדומות בנושא חיסונים. במיוחד בעת הקוקונה זכינו לחוות את כולן, אך גם התוודענו לחשיבותם המכרעת בהפחתת תחלואה. מלבד הקורונה, יש עוד כמה וכמה נגיפים מסכנים הדורשים התחסנות נרחבת על מנת למנוע מהם להתפשט. אחד מהנגיפים האלה, זה הנגיף שגורם לאבעבועות רוח.

 

מה זה אבעבועות רוח?

אבעבועות רוח זו מחלת ילדים, אחת מהנפוצות והמדבקות ביותר. היא נפוצה מאוד באזורים צפופים ולמרות הסטיגמות שהיא אינה מסוכנת, היא מובילה לאשפוזים רבים וחמורים כל שנה. הנגיף נתפס ומסכן בעיקר פעוטות וילדים – אך יכול להדביק גם אנשים מבוגרים.

ביניהם נמצאים בסיכון מוגבר נשים בהריון ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה. לאחר הידבקות ראשונית בנגיף רוב האנשים לא יכולים לחלות יותר, אך לחלקם הנגיף נשאר חבוי במערכת החיסונית ועלול להוביל להתפתחות של שלבקת חוגרת.

 

איך נדבקים?

למזלנו, הנגיף מועבר רק דרך בני אדם. איך הוא מועבר? בשביל שמישהו ידבק הוא נדרש לבוא במגע ישיר עם הנוזלים שבתוך השלפוחיות (של חולה אחר), או להידבק מהנגיף כשנישא באוויר. לאחר החשיפה הזו לוקח בערך שבועיים עד להופעת סימנים ותסמינים ראשוניים, כלומר עד שהנגיף מתפתח ומתחילה מחלה. כמובן שאלו שהתחסנו או נדבקו בעבר בנגיף לא יחלו בו שוב – מלבד מקרים נדירים ביותר.

 

תסמינים לאבעבועות רוח

תסמינים וסימנים אותם יציגו חולים באבעבועות רוח יהיו בחלקם כלליים – כאב ראש, חום וניזול. בנוסף, הסימן הכי נפוץ של המחלה יהיה נגעים – או פריחה – שהופכים לשלפוחיות שמלאות בנוזל ונמצאות בכל אזורי הגוף (יכולים להיות גם בתוך הפה או על הראש). השלפוחיות יגרדו מאוד וימשיכו להתפשט על סיום המחלה, אז הם יהפכו לאט לגלדים.

 

איך שלבקת חוגרת קשורה?

אנשים שחלו באבעבועות רוח בילדותם ונשאר בהם חלקים מהנגיף נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בשלבקת חוגרת – פס שלפוחיות כואבות שמופיע על החזה. המחלה הזו עלולה להוביל לנזקים עצביים ולפגיעות בתפקוד הרגיל. התחסנות כנגד אבעבועות רוח מורידה משמעותית את הסיכון לחלות בשלבקת חוגרת.

 

חיסון לאבעבועות רוח

כמו כל נגיף אחר, בשביל להימנע ממצב של חולי נדרש חיסון. נגיפים אינם ניתנים לטיפול על ידי תרופות, וחלקם מסוכנים מאוד עד למצב של נזקים קובעים לגוף ואפילו מוות. בשנת 2007 נכנסה לשגרה התחסנות כנגד אבעבועות רוח, עם שתי מנות חיסון שנחשבות בטוחות מאוד.

מנה אחת ניתנת בגיל שנה והמנה השנייה ניתנת בכיתה א'. לאחר שהתחילו לחסן פעוטות וילדים ככלל, התחלואה והמקרים הקשים של המחלה ירדו בצורה משמעותית, ובכך מנעו פגיעות קשות בהמון ילדים.

 

לסיכום…

אנחנו מודעים היטב למשמעות של חיסונים בימינו – הם משמשים פתרון משמעותי להמון מחלות נגיפיות, שללא החיסונים עלולות לגרום לנזקים משמעותיים עד אפילו מוות. אבעבועות רוח נחשבה פעם מחלה יותר מסוכנת מהיום, מכיוון שלא היו תרופות לטיפול בה לאחר הידבקות בנגיף. לכן, אם אפשר, עדיף להתחסן ולהימנע מהידבקות כלל.

תַרכִּיב

הכל על רפואה סינית - תמונה
רפואה סינית – מה זה?

הרפואה הסינית, היא רפואה אלטרנטיבית, אך בימינו רופאים רבים ממליצים על טיפול משולב ברפואה מערבית מודרנית, יחד עם טיפול