נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פעילות גופנית מהרפואה הסינית שכדאי להכיר

רפואה סינית עוסקת בתחומים רבים, מצמחי מרפא טבעיים ועד איזון אנרגיות בגוף, והבריאות הגופנית היא במרכז התחום.

מלבד עידוד הפעילות הגופנית והתמקדות בחשיבותה ישנן פעילויות שהתפתחו הישר מתוך הפילוסופיה של הרפואה הסינית.

 

חשיבות הצ'י

האלמנט המרכזי והחשוב ביותר ברפואה הסינית הוא הצ'י. לפי הרפואה הסינית צ'י הוא הכוח הקיים בכל יצור חי, או במילים אחרות, אנרגיית החיים. תפקיד הצ'י הוא לשמור על איזון בין היין והיאנג ובריאות האדם נמדדת לפי איזון זה.

כפי שחוסר צ'י פוגע בבריאות כך גם עודף צ'י, ועל כן הרפואה הסינית מתמקדת בצורות לשמור על איזון הצ'י. דרכים אלו כוללות טיפולים אלטרנטיביים לרפואה מסורתית, המלצות תזונה בהתאם לעונה ולתנאי הצ'י בכל אדם, ופעילויות גופניות.

לקריאה מעמיקה יותר על המלצות תזונה, טיפולים ועוד, מומלץ לחפש מידע באתר ז'ונגיה – רפואה סינית.

 

2 סוגי פעילות גופנית על פי הרפואה הסינית

כאמור, הרפואה הסינית מבוססת לחלוטין על איזון, ולכן גם בכל פעילות פיזית קיים אלמנט מנטלי שווה ערך. עקרון זה מתבטא ב-2 סוגי אומנויות הלחימה בהם נדון כעת.

 

טאי צ'י

טאי צ'י היא אומנות לחימה סינית, המשמשת גם להגנה עצמית וגם למדיטציה תוך כדי תנועה. טאי צ'י עוסק בזרימת האנרגיה בגוף ובאינסופיות של הצ'י, מה שמאפיין את התנועות החלקות והמעגליות של אומנות הלחימה הזו.

מחקרים מדעיים רבים חקרו את ההשפעות הבריאותיות של אימוני טאי צ'י והתגלו שיפורים משמעותיים בתפקוד מערכת העצבים, מחזור הדם, ומערכת הנשימה. בנוסף הוכח שטאי צ'י עוזר בחיזוק המערכת החיסונית ושיפור יכולות הקשב והריכוז.

 

צ'י קונג

בניגוד לטאי צ'י, צ'י קונג אינה אומנות לחימה, אלא אומנות גוף. אומנות זו מתייחסת לגוף ולנפש כשני חצאים של הגוף כשלם ועל כן מטפחת את שני המישורים הללו. אומנות הצ'י קונג שואפת להביא את הגוף והנפש להרמוניה עם הטבע דרך התאמת התרגילים לעונות השנה.

 

  • קיץ

לפי הרפואה הסינית עונת הקיץ מזוהה עם להט, שבא לידי ביטוי במערכת הדם ועל כן נדרש חיזוק של הלב. התרגילים בעונה זו יהיו כאלו המתמקדים בפיזור האנרגיה בגוף כפי שמחזור הדם מתפזר בגוף.

 

  • סתיו

הרגש המזוהה עם הסתיו הוא עצב, והפעולה האנרגטית המבוצעת היא כזו של איסוף וארגון. התרגילים שיבוצעו בעונה הזו הם תרגילי נשימה לחיזוק הריאות.

 

  • אביב

האיבר המושפע באביב הוא הכבד, והרגש המשויך הוא כעס. על מנת לתת מענה לכעס התרגילים לעונה זו יהיו תרגילי גמישות שיתנו מענה לכבד דרך מערכת העצבים.

 

  • חורף

הרגש המזוהה עם חורף הוא פחד, המאופיין בהתכנסות, ועל כן הפעולות האנרגטיות מבוססות על זרימה. הכליות הן האיבר המושפע בתקופה זו.

 

לסיכום

הרפואה הסינית מחוברת לטבע כמקור כוח וחיים, וכך גם בפעילות הגופנית המקושרת לרפואה הזו. הטאי צ'י וגם הצ'י קונג מותאמות לאנשים מבוגרים או בעלי מוגבלויות וישנם מחקרים אמפיריים המוכיחים את יעילותם הבריאותית.

טיפול רפואי

 

רופאים מומלצים להשתלת שיער
רופאים מומלצים להשתלת שיער

כאשר שוקלים השתלת שיער, מציאת הרופא המתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. ישראל הפכה ליעד פופולרי להליכי השתלת

שמני עיסוי
7 שמני עיסוי מומלצים

טיפול בעיסוי זוכה להכרה רחבה בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, כולל הפגת מתחים, הרפיה וטיפול בכאב. מרכיב מכריע אחד

טיפול בילדים
כיצד בוחרים מטפל לילד?

בתור הורים, בחירה של מטפל לילד היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם יכולים לעשות ביחס אליו. האתגר המרכזי הוא