נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו אנדומטריוזיס ומהי הצורה הטובה ביותר להתמודד עם המחלה

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במודעות אודות אנדומטריוזיס שהייתה עד לפני כמה שנים מחלה שלא דוברה מספיק. בעקבות העלייה במודעות, החלטנו לצאת בסדרת מדריכים בנושא שתאפשר לכל המתעניינים לדעת פרטים מעמיקים אודות המחלה ה"חדשה". מדריך זה הוא ה – 2 במספר ובו בחרנו להתמקד בהסבר אודות המחלה ודרך ההתמודדות. קראו את השורות הבאות ותגלו בעצמכם.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

ברגע שבו החלטנו שאנחנו כותבים מדריך על אנדומטריוזיס הבנו שאנחנו לא הולכים לעשות זאת בגפנו. לכן, פנינו אל נשים שחולות במחלה ושאלנו אותן מהי אנדומטריוזיס? איך היא מתבטאת? ואיך אפשר להתמודד עמה? לאחר שקיבלנו את כל התשובות בנושא, ריכזנו את המידע שיוצג בפניכם במדריך זה. זו ההזדמנות להודות לנשים שליוו אותנו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותן, הוא רואה אור וצפוי להביא לעלייה משמעותית נוספת במודעות אודות המחלה.

 

רגע, מה זה בכלל אנדומטריוזיס?

מדובר במחלה שנשים רבות לוקות בה בגיל הפוריות. אצל נשים שלוקות במחלה, יש רקמה שמרפדת את הרחם. רק שבמקום שהיא תצמח רק בתוך הרחם, היא צומחת גם מחוצה לו. המחלה נחשבת לתופעה שלא תמיד מלווה בתסמינים והיא גם לא מסוכנת, אך היא עשויה לגרום לכאבים עזים, במיוחד כשהיא מתבטאת בצורה החריפה ביותר שלה. אם המידע אינו מספיק לכם, אתם צריכים להיכנס לאתר שמתמקד במחלה זו, תמצאו באתר את כל המידע הנדרש לכם בקלות. מומחים התכנסו כדי להציג בו את כל מה שרציתם לדעת על אנדומטריוזיס ולכם נותר רק לשבת ולקרוא.

 

מהם התסמינים הנפוצים ביותר של המחלה?

אלו שלוקות באנדומטריוזיס ציינו בפנינו שיש תסמינים נפוצים למחלה והם בעיקר כאב ודימום שאינו שגרתי. הכאב מופיע בעצם באזורים מסוימים שבהם מתפתחים שתלים והם עשויים לבוא לידי ביטוי באחד או יותר מהמקומות הבאים בגוף:

  • בטן תחתונה
  • נרתיק
  • רקטום
  • הגב התחתון

כאב זה מופיע בתקופה שלפני, אחרי או במהלך המחזור החודשי. כאשר אצל נשים מסוימות הוא מתגבר במהלך קיום יחסי מין.

 

איך מתמודדים עם המחלה?

המחלה מתבטאת באופן חריף במצבים שבהם הכאב הוא בעוצמה גבוהה מאוד. כל כך גבוהה שהוא מקשה על הסובלות ממנו לתפקד. הנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו כי אישה שאינה סובלת מהמחלה עלולה לסבול מכאבים חזקים בזמן המחזור, אבל מי שסובלת מהמחלה, עלולה למצוא את עצמה מתפתלת מכאבים מבלי יכולת לזוז כלל. הנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שכיום אין תרופה למחלה זו. יש מי שמסתייעות בקנאביס רפואי וכדורים שמתאימים לכאבי מחזור להפחתת הכאב.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל המידע בנוגע לאנדומטריוזיס ולדרך הטובה ביותר להתמודד עם המחלה המורכבת. מאחלים לכם שלא תדעו אנדומטריוזיס ושתהיו בריאות.

ציוד רפואי

 

רופאים מומלצים להשתלת שיער
רופאים מומלצים להשתלת שיער

כאשר שוקלים השתלת שיער, מציאת הרופא המתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. ישראל הפכה ליעד פופולרי להליכי השתלת

שמני עיסוי
7 שמני עיסוי מומלצים

טיפול בעיסוי זוכה להכרה רחבה בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, כולל הפגת מתחים, הרפיה וטיפול בכאב. מרכיב מכריע אחד

טיפול בילדים
כיצד בוחרים מטפל לילד?

בתור הורים, בחירה של מטפל לילד היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם יכולים לעשות ביחס אליו. האתגר המרכזי הוא