נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קנאביס רפואי לחולי דמנציה – משנה חיים

דמנציה היא תסמונת המתאפיינת בירידה משמעותית בתפקודים הקוגניטיביים של האדם לרבות ביכולת ההתמצאות, בזיכרון ובדיבור. מחלת האלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח והיא הגורם השכיח ביותר להתפתחות דמנציה בעקבות המוות של תאי העצב במוח. לצד אלצהיימר גם דמנציה וסקולרית גורמת לדמנציה כתוצאה מפגיעה בכלי הדם במוח. במאמר זה נעסוק בטיפולי קנאביס רפואי לסובלים מדמנציה ובאופן שהטיפול יכול להיות משנה חיים.

 

חולי דמנציה

דמנציה אופיינית בעיקר לגיל הזהב, אך היא יכולה להופיע גם בגלאים צעירים ולהיגרם מגורמים שונים מלבד, אלצהיימר ופרקינסון. דמנציה לרוב היא מה שמכונה, מצב פרוגרסיבי  והירידה ביכולות הקוגניטיביות והתפקודיות נעשית יותר בעייתית ככל שחולף הזמן. מכיוון שאין אפשרות לשחזר או לרפא תאי מח פגועים, לאחר התקדמות המחלה עלול להתפתח מצב כרוני ובלתי הפיך.

חולי דמנציה רבים סובלים מיכולת תפקוד נמוכה ומצבם הרפואי והבריאותי כולל במקרים רבים גם תופעות לוואי נוספות וכאבים קשים. בהקשר זה קנאביס רפואי יכול להיות טיפול משנה חיים של ממש לחולי דמנציה כפי שנרחיב בהמשך המאמר.

 

כאבים מחוסר תנועה

חולי דמנציה מתקשים לנוע עצמאית ולפעמים יש צורך להגביל את תנועתם, על מנת שלא יסכנו או יפגעו בעצמם. מצב זה מוביל לכך שחולים רבים נשארים במשך שעות ארוכות מהיממה כשהם בכיסא גלגלים או במיטה ומבלי שהם מניעים את הגוף. חוסר הפעילות והתנועה עלול לגרום לכאבים קשים. הקנאביס יכול להפחית כאבים אלו, לשחרר שרירים ולהפריש הורמונים חיוניים.

 

ירידה במשקל

חולי דמנציה רבים סובלים גם מירידה משמעותית במשקל. הדבר נובע, הן בגלל קשיים פיזיולוגיים בגלל כאב בבליעה והן מקשיים מנטליים הקשורים לפגיעה הקוגניטיבית. חולים רבים מסרבים לאכול  בגלל חוסר שביעות רצון מהמזון או עקב מחשבות פרנואידיות לגבי המזון. כאשר הירידה במשקל משמעותית, היא עלולה להיות סכנת חיים והזנה כפויה היא עינוי עבורם.

 

קאנביס להעלאת התיאבון

הטיפול בזני קנאביס שפותחו להעלאת התיאבון יכול להיות משנה חיים עבור חולי דמנציה.  התאמת הטיפול ונטילת מינון מדויק של קנאביס רפואי יכולה להחזיר להם את הרצון לאכול ללא תופעות לוואי נלוות. הטיפול אף יכול לאפשר להם לדבר ולהתבטא במידה טובה יותר למרות ההתדרדרות הקוגניטיבית ולסייע להם בכך מבחינה תקשורתית.

 

דיבור ותקשורת

קנאביס הוכח מחקרית כבעל השפעה חיובית על יכולתם של חולי דמנציה ליצור קשרים חברתיים. הדבר קשור בעלייה ביכולתם של החולים לדבר באופן קוהרנטי וברור ולתקשר עם אנשים אחרים למרות שבמקרים רבים הם אינם מזהים אותם כלל. עוד על משלוחי קנאביס רפואי כאן.

 

סיכום קנאביס לדמנציה

לסיכום הנושא, אנשים יכולים לחיות שנים רבות כשהם במצב דמנטי ויש למצוא את הדרך הטובה ביותר להקל את הכאב והסבל של חולים אלו. כפי שהרחבנו במאמר, טיפול בקנאביס רפואי לחולי דמנציה יכול לתת מענה לכאבים הנלווים לחוסר פעילות, להעלות את התיאבון ולסייע בדיבור ותקשורת. קנאביס יכול לאפשר לחולים רבים חיים טובים ומכובדים יותר.

פרח