נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אישור לקנאביס רפואי – מה התהליך ומהם התנאים?

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתחום הקנאביס הרפואי, בתחום הרפואה וגם בבריאות הנפש מכירים בפוטנציאל הטיפולי שלו. עם התרחבות המחקר הרפואי והבנה מעמיקה יותר של יישומיו, אנשי מקצוע בתחום הבריאות זיהו את הפוטנציאל הטיפולי המשמעותי הטמון בתרכובות הפעילות של קנאביס.

כתוצאה מכך, חלה התקדמות ראויה לציון בשימוש בקנאביס רפואי, לצד ייעול תהליך קבלת הרישיון הרפואי לשימוש בו. עם זאת, למרות סגולותיו הרפואיות המוכחות, קנאביס מסווג כיום כחומר אסור בישראל. רק אנשים המתמודדים עם מצבים רפואיים ספציפיים זכאים לקבל רישיון לשימוש בו.

 

אישור לקנאביס רפואי בישראל

בישראל מטופלים בקנאביס רפואי אלפים רבים של מטופלים, המתמודדים עם בעיות רפואיות שונות. צמח הקנאביס, המוכר בשל אינספור היתרונות הרפואיים שלו, משמש כפתרון טיפולי לאנשים ברחבי העולם המתמודדים עם בעיות רפואיות שונות, גופניות ונפשיות. על פי החוק הישראלי, השימוש החוקי בקנאביס מוגבל לבעלי רישיון רפואי בלבד, ומי שעומד בקריטריונים לזכאות המוגדרים על ידי היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי של משרד הבריאות), יכול להגיש בקשה לרישיון קנאביס רפואי.

אישור לקנאביס רפואי בישראל

קבלת רישיון לקנאביס רפואי

על מנת לקבל רישיון לקנאביס רפואי, ישנם מספר שלבים ומספר תנאי זכאות, המוגדרים מראש על ידי היק"ר, והנם הכרחיים על מנת להיות זכאים להחזקה ברישיון לקנאביס. אז מה הם השלבים, למי פונים ומהיכן בכלל מתחילים?

 

תהליך האישור מתוחם לשלושה שלבים

  1. הגשת בקשה בפעם הראשונה, ניתן לבחור בין שתי שיטות עיקריות

– יק"ר: הגשת בקשה עצמאית לרופא מטעם משרד הבריאות למתן רישיון קנאביס רפואי. על ידי איסוף עצמאי של רשימת המסמכים הנדרים על ידי היחידה לקנאביס רפואי, והגשה בקשה עצמאית למשרד הבריאות. בקשה זו ניתן למלא ולהגיש כיום גם באונליין.

– רופא מומחה: ניתן ואף מומלץ לבחור בדרך זו. בקשו אישור מהרופא המומחה המטפל בכם, או מכל רופא מומחה בתחום הרפואי הרלוונטי לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים. תפקידו של הרופא המומחה הוא למעשה, לוודא שהינכם כשירים לשימוש בקנאביס רפואי, וחשוב מכן-לוודא שקנאביס יטיב עצמכם. לבסוף, הרופא המומחה יכתוב לכם המלצה לקבלת רישיון לקנאביס רפואי.

 

  1.  אישור בקשה וקבלה של רישיון קנאביס רפואי

– חשוב לציין כי הרישיון לשימוש בקנאביס מוגבל בזמן, כאשר משך הרישיון משתנה עבור כל מטופל. כמו כל תרופת מרשם אחרת, גם את הרישיון לקנאביס צריך לחדש מעת לעת. לאחר קבלת הרישיון בפעם הראשונה, תהליך החידוש הוא פשוט ומהיר הרבה יותר לאחר אישור מהגורמים הרלוונטיים, המטופלים הזכאים יכולים לרכוש תפרחות ושמני קנאביס רפואי מבתי מרקחת מורשים.

 

לסיכום

עולם הרפואה ובריאות הנפש, מכירים יותר ויותר לאורך השנים בצורך של מטופלים לשימוש בקנאביס רפואי. החל מהתמודדות עם כאבים כרוניים, מחלות פיזיות שונות, דמנציה, פוסט טראומה ואף אוטיזם. בכל התחומים מכירים ומעמיקים ביתרונות הרפואיים יוצאי הדופן של צמח הקנאביס.

אומנם החוק בישראל עדיין דורש תנאי סף מסוימים לזכאות, המלצות ותהליכים ברורים. אך הזכאים מקבלים רישיון בסופו של דבר, ויכולים ליהנות מיתרונותיו של הקנאביס הרפואי, ובכך לשפר משמעותית את איכות חייהם, התמודדותם והחלמתם מבעיות רפואיות שונות.

תהליך האישור מתוחם לשלושה שלבים