נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי תינוק מחזיק בקבוק לבד

יש תינוקות בעלי הכישורים המוטוריים העדינים הנדרשים להחזיק בקבוק – ולהביא אותו למטרתם – כבר ב 6 חודשים. עבור אחרים זה יהיה קרוב יותר לעשרה חודשים. הדרך היחידה לדעת אם תינוקך יכול להחזיק בקבוק משלו היא להגיש לו בקבוק ולראות מה קורה. אם יש לו את הכישורים המוטוריים להכניס את הבקבוק לפיו ולהוציא אותו כשהוא מלא, אתה יכול להציע לו עוד פעם אחת.

אך לא משנה בן תינוקכם, אל תתפתו להכניס בקבוק לפיו כדרך להאיץ את תהליך האכלה. דחיפת הבקבוק עלול לאלץ את ילדך לאכול יתר על המידה או אפילו לגרום לו להיחנק.

אם תינוקך נרדם כשהבקבוק בפיו, הפורמולה או חלב אם יכולים לגרום למחלות שיניים וחניכיים כמו עששת. לכן, כדי למנוע עששת, אל תציעו את הבקבוק או תגישו לתינוקך בקבוק והניח אותו במיטה.

על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, האכלה בשכיבה יכול גם להגביר את הסיכון של תינוקך לדלקות אוזניים. אם תינוקך שוכב בזמן האכלה, הנוזל יכול לזרום מפיו אל אוזניו, שם הוא יכול להשתהות ולגרום לזיהום.

סיבה חשובה נוספת לא להביא את הבקבוק או לאפשר לתינוק תמיד להחזיק אותו בעצמו: זה יכול לשלול מהתינוק את זמן הוצאת הבקבוק מהפה. ההחזקה והתרפקות בתינוק בזמן ההנקה מעניקה לו תחושת ביטחון וביטחון ומסייעת לקידום ההתפתחות.

הקליקו פה למגוון מוצרי תינוקות חדשים .

תינוק שותה

 

איך לגרום לתינוק להחזיק בקבוק

מה שאתם צריכים לדעת על האכלה עצמית

הורים רבים שואלים כיצד לגרום לתינוק להחזיק בקבוק ?כמו שאמרתי מקודם תינוקות מפתחים את הכישורים המוטוריים העדינים הנחוצים לתפוס בקבוק, ולמצוא את יעדו, בן 6 עד 10 חודשים. יש תינוקות שמתחילים קצת יותר מוקדם, חלקם מתחילים מעט אחר כך, אבל אתם לא רוצים למהר להחזיק בקבוקים, לא משנה כמה שתרצו. עם זאת אתם יכולים לתת כמה עידודים מועילים.

סימני מוכנות להחזקת בקבוק לבד

כאשר לתינוק יש את הכישורים המוטוריים העדינים להחזיק בקבוק, הוא יעשה זאת – אם יבחר. לתינוק שלך יש את היכולת, אך עדיין מעדיף את הקרבה של אימא, כך שהוא מתריס בפניך בזמן האכלה.

הדרך הבטוחה היחידה לספר היא להגיש לו להחזיק את הבקבוק. אם הוא לא אוחז בזה כשאתם מוסרים לו את זה, אל תשגעו במחשבה שזה נושא התפתחותי. כל עוד התינוק שלכם חווה חלק מאבני הדרך ההתפתחותיות הבאות או עד גיל 9 חודשים, אינכם צריכים להתייעץ עם הרופא:

 

מעביר צעצועים וחפצים אחרים מיד ליד, מעלה חפצים בעזרת ידיו ואצבעותיו בתנועת מגרפה, מרים ומפיל טיפים במהלך המשחק.

התקדמות, לא קצב, מצביעה על התפתחות מוצלחת. עם זאת, אם בגיל 9 חודשים התינוק שלכם לא מושיט חפצים, יש לו שליטת ראש לקויה כשהוא יושב ואינו יכול להכניס דברים לפיו, קבעו פגישה עם רופא הילדים שלכם. אם אתם מרגישים שהתינוק שלכם פגש מספיק אבני דרך כדי לעודד תרגול להחזקת בקבוקים, הכירו את עצמכם עם בטיחות האכלה עצמית.

 

בטיחות בהאכלה עצמית

אל תניחו את הבקבוק על חפץ שיעזור לו להוציא יותר אוכל מהבקבוק, זה יכול לגרום להאכלת יתר ונחנק. נוזלי האוכל יכולים ליצור גם עששת סביב השיניים.

אל תיתנו לתינוק להירדם כשהוא מחזיק בקבוק בפה, נוזל המזון עלול לדלוף ולהיכנס אל צינורות האוסטאצ'יאניה שלו (חיבור לאוזן בגרון), שם זה יכול לגרום לזיהום.

אל תתנו לתינוק שלכם לאכול לבד ללא קשר עין, הוא זקוק לזמן עד שיוכל לעשות זאת בעצמו.

בקיצור, אל תאלצו אותו בהאכלת בקבוקים, זה פשוט יקרה כשזה צריך לקרות. מצד שני, תוכלו לעודד ולהרגיל את התינוק שלכם להחזקת בקבוקים.

 

טיפים להחזקת בקבוק תינוק

להתרפק על תינוקך ולהגיש לו את הבקבוק, הוא עשוי לקחת להחזיק אותו ביתר קלות אם הוא קרוב אליך.

  • מלאו את הבקבוק באופן מצטבר בזמן שהוא לומד להחזיק אותו, בקבוק מלא עשוי להיות כבד מדי.
  • התחילו עם בקבוק ריק כדי שיוכל להתאמן, ואז להוסיף נוסחה כפי שהוא יכול להתמודד עם זה.
  • העניקו תמיכה גופנית בזמן שהתינוק מחזיק את הבקבוק. יתכן שהוא יזדקק לתמיכה במרפק או לזרוע, או שתצטרך להרים מעט את קצה הבקבוק.
  • הכניסו את הבקבוק לאזור המשחקים שלו ופשוט ראו מה הוא עושה בלי להזיז. הוא עשוי להשתמש ברגע כדי לקבוע את עצמאותו ולהחזיק אותו בעצמו. לאחר שתינוקך יכול לתפוס את הבקבוק, עזור להדריך אותו אל פיו. יתכן שהוא יצטרך רק ללמוד את תנועת הבקבוק לפה.
  • החזק את תינוקך במצב ההנקה כשהוא מתחיל להאכיל את עצמו.

האכלה עצמית, כמו אבני דרך אחרות, היא מרתון ולא ספרינט. כל עוד התינוק שלך עומד ביעדים התפתחותיים אחרים, הוא מצליח. פשוט לתת לו את הזמן להחזיק את הבקבוק לבד .

רופאים מומלצים להשתלת שיער
רופאים מומלצים להשתלת שיער

כאשר שוקלים השתלת שיער, מציאת הרופא המתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. ישראל הפכה ליעד פופולרי להליכי השתלת

שמני עיסוי
7 שמני עיסוי מומלצים

טיפול בעיסוי זוכה להכרה רחבה בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, כולל הפגת מתחים, הרפיה וטיפול בכאב. מרכיב מכריע אחד

טיפול בילדים
כיצד בוחרים מטפל לילד?

בתור הורים, בחירה של מטפל לילד היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם יכולים לעשות ביחס אליו. האתגר המרכזי הוא