נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה מיינדפולנס ואיך נשתמש בו?

מיינדפולנס הוא סוג של מדיטציה שעוזרת לנו להתמקד ברגע הנוכחי ולהיות מודעים למחשבות ולרגשות שלנו ללא שיפוט. זה שימש במסורות רוחניות מזרחיות במשך אלפי שנים, כדרך להעמיק את שיטות המדיטציה של האדם. בעולם המערבי, מיינדפולנס יושם בתרגול של פסיכותרפיה, שם הוא משמש כדי לעזור לאנשים להתמודד ולהתמודד עם מתח, חרדה ודיכאון.

 

מה זה בעצם אומר?

במילים פשוטות, מיינדפולנס היא מודעות לרגע הנוכחי ללא שיפוט, וניתן להשתמש בה בדרכים רבות ושונות. לדוגמה, ניתן להשתמש בו כדי להיות מודעים למחשבות ולרגשות שלנו, כמו גם לסביבה שסביבנו.

אנו יכולים להשתמש בו כדי להיות מודעים לתחושות הפיזיות שלנו, כגון הנשימה וקצב הלב שלנו. אנו יכולים גם להשתמש בו כדי להיות מודעים לפטפוט הנפשי שלנו, כגון הדאגות, הפחדים והרצונות שלנו.

מיינדפולנס

לחיות את ההווה

התרגול של מיינדפולנס כרוך במודעות לרגע הנוכחי, במקום להתעכב על זיכרונות העבר או לדאוג לעתיד. אנו יכולים להשתמש בו כדי להיות מודעים למחשבות ולרגשות שלנו, ולהתבונן בהם ללא שיפוט. אנו יכולים להשתמש בו גם כדי להיות מודעים לסביבה שסביבנו, כגון המראות, הריחות והקולות.

 

כיצד מתרגלים מיינדפולנס?

ניתן לתרגל מיינדפולנס בדרכים רבות ושונות.

  • אחת הדרכים הפופולריות היא להשתמש במדיטציית מיינדפולנס, הכוללת התמקדות בנשימה שלנו בזמן ישיבה בתנוחה נוחה. אנחנו מתבוננים בנשימה כשהיא נכנסת ויוצאת, ואנחנו יכולים להחזיר את תשומת הלב שלנו לנשימה בכל פעם שהמוח שלנו נודד. אנחנו יכולים גם להשתמש בסריקות גוף או בתנועות קשובות, כמו יוגה או טאי צ'י, כדי להתמקד בתחושות בגופנו.
  • ניתן לתרגל מיינדפולנס גם בחיי היומיום. אנו יכולים להשתמש במיינדפולנס כדי להיות מודעים למחשבות ולרגשות שלנו במהלך היום שלנו. אנחנו יכולים להשתמש בו גם כדי להיות מודעים לסביבה שסביבנו, כמו הקולות והמראות, ולהתבונן בהם ללא שיפוט.

מיינדפולנס

יתרונות מיינדפולנס

מיינדפולנס נקשר ליתרונות רבים, כמו ריכוז מוגבר, בריאות נפשית משופרת ומערכות יחסים טובות יותר. כמו כן, נמצא כי תרגול מיינדפולנס מסייע ב:

  • הפחתת מתח: כאשר אנו לחוצים, הגוף שלנו מייצר את הורמון הסטרס קורטיזול, להורמון זה יכולה להיות השפעה שלילית על הבריאות הפיזית שלנו, ולגרום לנו לתחושת חרדה ותשישות. תרגול מיינדפולנס קבוע נקשר להפחתה בייצור הקורטיזול ובכך, רמות נמוכות יותר של מתח.
  • משפר את הבריאות הגופנית: מיינדפולנס נקשר לשורה של יתרונות בריאותיים גופניים. מחקרים הראו שתרגול קבוע יכול לעזור להפחית את לחץ הדם, להוריד את קצב הלב ולשפר את תפקוד המערכת החיסונית. אפילו משהו פשוט כמו לקחת כמה דקות בכל יום לתרגול מיינדפולנס יכול לעזור להפחית תסמינים של מחלות גופניות כמו כאבי ראש, מתח שרירים ובעיות עיכול.
  • משפר את השינה: שינה חשובה להפליא לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ותשומת לב נקשרה לשיפור איכות השינה. תרגול קבוע יכול לעזור להפחית מחשבות ודאגות מרוצים שיכולות לשמור אותנו ערים בלילה, ולאפשר לנו להירגע ולהיסחף בקלות רבה יותר.

 

 אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, באופן כללי, מיינדפולנס הוא תרגול רב עוצמה שיכול לעזור לנו להיות מודעים יותר למחשבות ולרגשות שלנו, ולהתבונן בהם ללא שיפוט. הדבר גם יכול לעזור לנו להיות מודעים יותר לסביבה שלנו, ולהתבונן בה ללא שיפוט. תרגול מיינדפולנס נקשר ליתרונות רבים, מה שהופך אותו לכלי בעל ערך לשיפור הבריאות הנפשית והרווחה הכללית.

מיינדפולנס