נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מבקשים עזרה: כך תחלימו מההתמכרות

התגברות על התמכרות יכולה להיות מסע מפרך. אבל, עם התמיכה וההכוונה הנכונים – את ואתה בהחלט יכולים להחזיר לעצמכם את השליטה על החיים שלכם. פנייה לעזרה מקצועית במהלך תהליך הגמילה וההחלמה חיונית לתוצאה מוצלחת. בואו לקרוא כמה היבטים חשובים לגמילה ולהחלמה מהתמכרות, ממש בטקסט שלפניכם.

 

הקיפו את עצמכם באנשים מבינים

הדרך הטובה ביותר להחלמה היא זו שנתמכת על ידי אלה שמבינים את האתגרים העומדים בפניכם. במהלך שלב הגמילה, זה אפילו חיוני שתקיפו את עצמכם באנשים מבינים וחומלים שיכולים להציע עידוד ואמפתיה. במרכז הגמילה מהתמכרויות רטורנו תמצאו בדיוק את האנשים האלו. במרכז יש קהילה אכפתית ותומכת של אנשי מקצוע, עמיתים משתתפים ובוגרים שחוו התמודדויות דומות.

להבין אנשים

כיצד לפתח מנגנוני התמודדות להחלמה מהתמכרות

כחלק מתהליך הגמילה וההחלמה, אתם תהיו חייבים לפתח מנגנוני התמודדות בריאים שיחליפו את ההתנהגויות הממכרות. במהלך הגמילה תיצרו יחד עם המטפלים תוכניות טיפול מותאמות אישית, שתכלול רכישה ותרגול של כלים להתמודדות.

מנגנוני התמודדות הם משאבים יקרי ערך, שמסייעים להחליף את ההתמודדות באמצעות ההתמכרות. הם עוזרים לאנשים, ויעזרו לכם, להתמודד עם דחפים ורגשות שעלולים להתעורר במהלך תהליך ההחלמה. בהנחיית אנשי מקצוע ברטורנו, ואפילו בעזרת מידע מהאתר retorno.org.il, תוכלו ללמוד כיצד להתמודד עם טריגרים וגורמי לחץ בדרכים בונות.

 

החלמה מהתמכרות עם טיפולים אישיים

טיפול מקצועי הוא היבט מכריע בהחלמה מוצלחת מהתמכרות. שיטה אחת לטיפול בהתמכרויות היא טיפולים בפורמט של אחד על אחד. הטיפולים הללו מותאמים לצרכים ולאתגרים הספציפיים של האדם המכור. בטיפול תוכלו ללמוד על אסטרטגיות התמודדות, שיתאימו לכם אישית. טיפול פרטני הוא כמובן רק דרך אחת לקבל תמיכה במהלך תהליך ההחלמה מההתמכרות.

בנוסף, טיפולים אישיים יכולים לסייע למניעת התדרדרות לאחר ההחלמה. המטפל או המטפלת יעבדו איתכם בשיתוף פעולה כדי לפתח אסטרטגיות שישמרו על ההתקדמות שלכם לאחר השלמת תהליך הגמילה.

טיפולים אישיים

מילוי ה-"חלל" בעיסוקים יצרניים

במהלך הגמילה וההחלמה, כדאי למלא את החלל שהותירו ההתנהגויות הממכרות בפעילויות חיוביות ומעשירות. דוגמאות לעיסוקים כאלה תוכלו למצוא בספורט, טיפוח של בעל חיים ועוד. פעילויות אלו יכולות להשתלב לא רק בחיים שלאחר הגמילה, אלא גם בתהליך הגמילה עצמו ממש – למשל במסגרת רכיבה טיפולית או טיפול באומנות.

עיסוקים יצרניים יכולים לספק ריפוי רגשי וצמיחה אישית, ולעזור לכם למצוא מטרה ביום שאחרי ההתנקות מההתמכרות. אימוץ פעילויות חיוביות כחלק ממסע ההחלמה שלכם, יתרום לכם ליצירת חיים מאוזנים ומספקים יותר.

 

סיכום

לסיכום, החלמה מהתמכרות דורשת תמיכה והסתכלות הוליסטית. אם אתם או אדם קרוב אליכם מעוניין להתחיל בתהליך של גמילה והחלמה – חשוב לזכור שזה אפשרי. לעולם אל תפסיקו להאמין שניתן לעשות צעדים משמעותיים לשחרור מהאחיזה של ההתמכרות. פנייה למרכז הגמילה מההתמכרויות כמו 'רטורנו', יכולה ליצור סביבה בטוחה לקראת ריפוי ושינוי חייכם או חיי האדם הקרוב אליכם לטובה.

לבקש עזרה