נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן עבירות שנחשבות תיק תלתן?

תיק תלתן הינו שם כללי לעבירות תעבורה חמורות אשר העונש עליהן מחמיר, וזאת היות ומדובר בעבירות תעבורה אשר מסכנות חיי אדם. הדין על כל עבירה הינו שונה וזאת בהתאם לעבירה. אז מהן עבירות תלתן ומה העונש עליהן? 

 

תיק תלתן – מה זה?

תיק תלתן הינו שם לקבוצת עבירות תעבורה הנחשבות לעבירות החמורות ביותר. העונש על עבירות תיק תלתן יכול לכלול שלילת רישיון נהיגה ואף ריצוי מאסר בפועל. למידע נוסף על עבירות תעבורה ניתן להיכנס לקישור המצורף.

 

אילו עבירות נכללות בתיק תלתן?

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא בהגדרה נהיגה תחת השפעת אלכוהול הגבוהה מהמותר בחוק. העונש על נהיגה בשכרות עלול לעמוד על שנתיים של פסילת רישיון.

 

נהיגה תחת השפעת סמים

נהיגה תחת השפעת סמים תהיה מוגדרת כנהיגה כאשר נמצאו סמים בדמו של הנהג גם אם הוא אינו תחת השפעתם. העונש על כך עלול לכלול ריצוי מאסר בפועל וכן שלילת רישיון.

 

נהיגה בפסילת רישיון

נהיגה בפסילת נחשבת לכל נהיגה של נהג אשר רישיונו נשלל וזאת במהלך הזמן שבו נפסל לו הרישיון. העונש על כך הינו חמור ויגרור הארכת משך הפסילה וכן אף ריצוי מאסר בפועל.

 

נהיגה ללא רישיון

נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל או ללא רישיון המתאים לכלי הרכב, מהווה עבירה חמורה. העונש על כך יכלול פסילה מלהוציא רישיון בעתיד, קנס כספי ואף ריצוי מאסר בפועל.

 

נסיעה באור אדום

נסיעה ברמזור אדום תגרור קנס ואף עלולה להביא לפסילת רישיון.

 

אי מתן זכות קדימה

העונש על אי מתן זכות קדימה הינו תלוי בנסיבות, אך יחל בקנס וצבירת נקודות ואף יכול להגיע לזימון לבית המשפט.

 

עקיפה מסוכנת

חומרת הענישה על עקיפה מסוכנת תלויה בנסיבות אך עלולה להוביל לשלילת רישיון ולקנס.

 

מהירות מופרזת

העונש על מהירות מופרזת תלוי בגובה המהירות מעל המותר ויוביל לרוב לקנס ונקודות, ואף לזימון לבית המשפט.

 

מעורבות בתאונות דרכים קטלניות

נהג אשר גרם לתאונת דרכים קטלנית עלול לעמוד בסכנת ריצוי מאסר בפועל. במידה ובשל כך נהרג אדם אחר, עלול להיות אותו נהג מואשם בהמתה ברשלנות או בהמתה בקלות דעת. במקרים אלה העונש יוגדל ורישיונו יישלל.

 

ביצוע תאונת דרכים והפקרה

החוק מחייב נהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים לעצור ולהגיש סיוע למעורבים בתאונה. אדם אשר הפקיר, עלול להיענש בשלילת רישיון למשך שנתיים ואף לצמיתות, וכן לקבל מאסר הנע בין 3-14 שנים.

 

לסיכום – מהו תיק תלתן ומה כדאי לעשות במגרה זה?

תיק תלתן מתייחס לכלל עבירות התעבורה החמורות אשר עלולות מגולמות בביצוען סכנה לחיי אדם. העונש על עבירות אלה נע בין קנס, שלילת רישיון ואף מאסר. במקרים של עבירות תלתן, מומלץ להיעזר בעו"ד.

עבירות