למי מאיתנו לא נמאס משגרת אימונים רגילה ומשעממת? גם אתם ראיתם אנשים שונים מהלכים על חוט ברחבי תל אביב? בואו לשמוע על הספורט החדש והמיוחד שמשגע את העולם ושלאחרונה הגיע גם לישראל ושמו הוא סלקליין; הליכה ושיווי משקל על רצועה.

מה זה סלקליין?

מדובר על תופעה חדשה שנכנסה לשוק בשנים האחרונות ומהווה מקור מפלט להרבה אנשים הרוצים לחזק את גופם ואת נפשם במקביל. בפועל, זה נשמע קל למדי, כל מה שנצטרך זה למצוא שני עצים ולמתוח רצועה מתוחה ביניהם, אך המשימה כלל לא פשוטה ומביאה לתוצאות מרשימות. סלקליין לא רק עובד על ריכוז במטרה אחת, בדומה למדיטציה, אלא הוא מביא לכך שכל הגוף שלך יהיה במצב דרוך על מנת לבצע את הפעולה של מעבר מנקודה אחת של הרצועה לנקודה השנייה. הריכוז הזה מביא את הגוף למאמצים כבירים שמורגשים בכל השרירים, גם אלו שאנו לא נוטים לחזק בחדר הכושר, ובכך אנו מביאים את כל הגוף למצב אופטימלי. הסבלנות שנדרשת לביצוע הפעולה והשלמתה נותנת מימד קסום לסלקליין והופכת אותו לא רק לספורט טרי ומעניין, אלא למן חיבור עילאי בין הגוף לנפש.

חוט מתוח

איך אני מתחיל?

כל מה שצריך הוא לפנות זמן ביום, בדיוק כמו הזמן שאנו מקדישים לכל פעילות גופנית אחרת ואת הזיעה הניגרת מהמצח שלנו אתם תתחילו להרגיש כבר בדקות הראשונות של האימון. על מנת להתאמן בסלקליין צריך לקנות ערכה מיוחדת המכילה את הרצועה, ישנן רצועות חזקות יותר וישנן אלסטיות יותר למתקדמים, דבר העוזר לנו לשמור על היציבות בשלבים שונים של הסלקליין. מומלץ לקנות ערכה כאשר לרצועה מחוברות לולאות בכל אחת מהקצוות שמקיפות את העץ, כך הפעולה של חיבור הרצועה תהיה מהירה יותר פחות מסובכת. במידה והעץ רחב יותר מהלולאה, ישנם גם שאקלים שונים שמגיעים עם הערכה וכך אפשר ליצור את הלולאה בעצמך ולהצמיד אותה לעץ במידת האפשר כאשר היא הרצועה מתוחה ויציבה.

מה אני עושה על הרצועה?

ישנם כל מיני אפשרויות כשמדובר בפעילות של הסלקליין. הראשונה היא הפשוטה ביותר והיא ללכת מצדה האחד של הרצועה לצדה השני. למתקדמים יותר זה כבר סיפור אחר; הם הולכים קדימה ואחורה, מסתובבים עליו, קופצים עליו, יושבים עליו, עמידה במקום על רגל אחת, ג'אגלינג, עושים עליו עמידות ידיים, גלגלונים וסלטות – כל זה כאשר הם נוחתים ישירות על הרצועות, בדומה למתעמלות אולימפיות.

מהם היתרונות הבריאותיים של הסקליין?

על פני השטח, נשמע שמדובר במשחק ילדים, אך לא כך המצב. מעבר למאמץ העילאי שהזכרנו קודם ולחיבור הגוף והנפש דרך התרכזות טוטאלית בפעולה, הסלקליין עובד גם על יציבות ושיווי משקל בצורה דינאמית ובכך מחזק את כל הגוף. תרגול קבוע של הסלקליין עוזר מאוד לשיפור הריכוז, של הזיכרון, עוזר בהפחתה של מתחים נפשיים ובהכרח את יכולות הלימוד של טקטיקה חדשה. פעילות זאת מאוד מומלצת לילדים, משפר את מגוון היכולות שלהם, את הקשב והריכוז ובעיקר – זוהי פעילות כיפית, היכולה לשלב את כל המשפחה, קלה להרכבה ושניתן לעשות אותה בכל מקום; בבית, בפארק, בפיקניק, בגינה ממול הבית וכולי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *