סוגי ההשתלות הקיימים ומה חשוב לדעת לגבי כל שתל

תחום השתלות השיניים הוא תחום שמתפתח ומשתנה כל הזמן, וכל כמה שנים מתווספים חידושים ועדכונים שמחייבים את רופא השיניים ללמוד כל הזמן לשמור על הקצב של התחום.

השתלת שיניים יכולה להתבצע בהרדמה מקומית בלבד, אך תחום השתלת שיניים בהרדמה מלאה התפתח מאוד בשנים האחרונות.

אם אתם מחפשים על השתלת השיניים שהכי נכונה לכם, חשוב להתעדכן ולדעת את כל האפשרויות שעומדות בפניכם ומה שחשוב לדעת לגבי כל אפשרות.

מנוף

סוגי השתלות שיניים

תהליך קבלת ההחלטה באיזה סוג של השתלת שיניים להשתמש נעשית על ידי רופא השיניים, וזה מסביר למטופל את כלל הסוגים הקיימים ולמה בחר בסוג אחד של השתלת שיניים על פני האחרים. אין ספק שמטופל שהסבירו לו את כל האפשרויות ירגיש יותר בנוח כשיעבור את התהליך הכירורגי שהתאים עבורו רופא השיניים המטפל בו.

כיום קיימים מספר סוגים של השתלות שיניים. כל סוג נועד לביצוע פעולה מסוימת.

Root Form

סוג השתלת השיניים הנפוץ ביותר כיום.
כאשר עצם הלסת של המטופל היא עמוקה ורחבה, שתל השורש (בתהליך השתלה זה הוא בורג הנקרא Root Form, והוא שתל השורש המלאכותי) יהיה כמה שיותר דומה לשורש השן הטבעי אליו הוא מושתל.

שתלים אלה נחשבים לדומים ביותר מבחינת גודלם וצורתם לשורש השן הטבעי ומשתמשים בהם כאשר עצמות הלסת רחבות ועמוקות ומאפשרות בסיס רחב להחלפת שן אחת או יותר.

בסוג השתלה זה חושף רופא השיניים את מקום ההשתלה ומכין את עצם לקבלת השתל. לאחר מכן, רופא השיניים מחדיר את שתל השורש וממקם אותו כך שהשתל יוכל לשמש בהמשך כ"עוגן" לכתר השן המלאכותית, לאחר שזו תעבור את תהליך ההתייצבות והאחיזה של תאי העצם (Osseointegration). תהליך זה אורך כחצי שנה.

Plate Form

כאשר עצמות הלסת קצרות וצרות במיוחד, נשתמש בשתל בצורה מיוחדת הנקראת Plate Form.

בעת ההשתלה, ימוקם שתל ארוך ושטוח על מנת שיוכל להתאים ללסת הצרה והקצרה.
בעת הרדמת האיזור/המטופל, רופא השיניים חושף את עצם הלסת באיזור ההשתלה ומכין אותה כדי שתתאים לצורת ה- Plate Form החדשה.

תקופת ההחלמה לסוג השתלה זו, כמו בצורת ה – Root Form, הוא חצי שנה, למרות שחלק משתלים אלה נוצרו על מנת לחסוך את תקופת ההחלמה הארוכה.

Subperiosteal

במקרים בהם קיימת ירידה משמעותית במסת העצם אלה מושתל השתל, משתילים במקום בו חסרה השן צורת שתל הנקראת Subperiosteal.

 השתלת שיניים מסוג זה מיועדת למקרים קיצוניים בהם נגרם נזק עצום לעצם הלסת והיא אינה רחבה או עמוקה מספיק לסוגי השתל הקודמים.

השתלה מיידית

מפעם לפעם מתקינים שתל דנטלי בתוך עצם הלסת מיד לאחר עקירת השן הטבעית. תהליך זה מצמצם את תקופת הריפוי וההחלמה ואף לעיתים חוסך אותה ליום אחד בלבד. סוג השתלה זה מיועד למטופלים בעלי מסת עצם שיכולה לייצב היטב את השתל. בנוסף, חשוב מאוד שהשתל עצמו יהיה מספיק חזק כדי לעמוד בלחץ שיופעל עליו כאשר יוצמד לו כתר השן המלאכותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *