נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה זוגות מזניחים עצמם אחרי החתונה

בעוד שחלקנו שומרים גם על כושר פיזי, רגישות אחד כלפי השני וחוסן נפשי לאחר החתונה, חלקנו האחר לפעמים נוטה להזניח את עצמו לאחר החתונה, וחבל.

בואו נדבר על התופעה הזאת של עלייה במשקל והזנחה עצמית אחרי החתונה, כיצד נימנע מזה?

קודם כל ואולי הכי חשוב, אתם צריכים לאהוב את עצמכם. וזה לא קשור למצבכם האישי והסטטוס שלכם. בין אם אתם נשואים או רווקים, תמיד יהיה מומלץ לעבוד על כושר פיזי, לחזק את הרוח הנפשית שבכם ולהקרין ביטחון בכל מקום שאליו תפנו. בסופו של דבר, אדם צריך לכבד ולהעריך את עצמו גם ללא קשר לעובדה שהוא נשוי, או שמא הוא עדיין רווק. ואם זה כך, ההמלצה הראשונה שלנו אליכם היא פעילות גופנית משותפת עם בן או בת הזוג. בחרתם בחבילת חתונה על הים והתחלתם חיים מאושרים יחדיו? ככה תוודאו שהמשך הדרך יהיה לא פחות מוצלח:

 

מה מחקרים בעולם מראים לגבי הזנחה עצמית בקשר זוגי?

מחקרים רבים מראים, כי אחוזים גבוהים מהמתחתנים לאחר גיל 30 עשויים להיות בקבוצת הסיכון של הזנחה עצמית לאחר החתונה. אותם מחקרים שונים שבוצעו בתחום, הראו כי מתחתנים רבים (גם גברים וגם נשים) מעלים קילוגרמים לא מעטים כבר בשנים הראשונות שלאחר החתונה. מאחר שזוהי התמונה, זוגות רבים בוחרים לבצע פעילויות ספורטיביות יחדיו, מה שגם מקנה להם זמן איכות יחדיו בסופו של יום.

עוד מראים מחקרים אלו, כי במקרים מסוימים, דווקא הנשים אשר ספגו הערות ציניות מבני המשפחה נטו להעלות יותר קילוגרמים. מסקנה? גלו רגישות לאנשים שסובלים מעודף במשקל, מאחר שהערות ציניות עשויות להוביל להחמרת המצב הקיים.

 

מה עושים אם בני הזוג עולים במשקל? האם להעיר?

מפריע לכן שבן הזוג העלה במשקל? תציעו ספורט ביחד, תציעו חדר כושר יחדיו, העיקר אל תציעו הערות הרסניות שמובילות לתחושות מאוד קשות אצל בן הזוג. בסופו של דבר, אנשים סוחבים עם עצמם משקעים במשך שנים ולא משתפים אנשים אחרים, מה שעשוי לגרום להרסניות שלמה במערכות היחסים.

במקביל לנושאי משקל בעקבות אכילה או בעקבות בעיות בריאותיות, כמובן שלפעמים אנשים מעלים במשקל גם כתוצאה מבעיות רגשיות וקשיים נפשיים. בואו נגיד את זה ככה, מערכות יחסים שאינן מוצלחת, יכולות בהחלט להוביל לעלייה במשקל אצל אחד מבני הזוג, או אצל שניהם.

 

מה אתם עושים כשאתם עצבניים או עצובים?

אנשים רבים נוטים לפרוק את זעמם ואת רגשותיהם במטבח, ממש ככה. בעוד שחלק מאינו יצטרכו ריצה טובה בכדי להתנער מתחושות קשות, חלקנו האחר יכבוש את המקרר ויבדוק באילו מטעמים אפשר להטביע את היגון והאכזבה ממערכות היחסים השונות.

אם כך, אנחנו עדים לכך שעלייה במשקל והזנחה עצמית יכולות להיגרם פשוט כתוצאה מיחסים לא בריאים בין בני הזוג. עצה שלנו? טיפול זוגי יכול להיות מאוד אפקטיבי. תעבדו על הקשר, תשקיעו בעצמכם וכבדו אחד את השני. בהצלחה!

 

זוגיות לא טובה

חוף ים
טיפים לזוגיות בריאה

כל אחד מכיר לפחות זוג אחד שתמיד נראה שטוב לו. זוג שהולך תמיד יד ביד ברחוב, קורא אחד לשנייה