נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך אני יכול להוכיח שבאמת היתה רשלנות רפואית

כאשר מטופל הסובל מבעיה רפואית כל שהיא מגיע לרופא על מנת לטפל בה, הטיפול יכול להסתיים בכמה מצבים. המצב הרצוי הוא מצב שבו המטופל אכן קיבל את הטיפול הראוי, הבריא מהבעיה או לכל הפחות, במקרים שהבעיה עלולה לחזור, קיבל הפוגה זמנית מהבעיה הרפואית על כל היבטיה. מצב אפשרי נוסף, הוא מצב שבו הטיפול הרפואי ניתן במלואו ועל פי כל הכללים, ובכל זאת הוא נחל כישלון. גם במקרה הזה, לא יכולים המטופלים ובני משפחתם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. זאת, כיוון שהרופא המטפל נקט בכל האמצעים, ועשה את כל הדברים שהיה לאל ידו לעשות. ואולם מצב שבו רופא העניק למטופל טיפול רשלני, נמנע מלהעניק טיפול נדרש או העניק טיפול שגוי שלא תרם לפתרון הבעיה הרפואית, עלול להיות מוכר כרשלנות רפואית ולכן צריך לפנות לטיפול נכון אצל עורך דין רשלנות רפואית.

כיצד נבחנת רשלנות רפואית

הצלחה או כישלון של טיפול רפואי נבחנים, מעבר לשיפור בהרגשה של המטופל והקלת הכאבים, אם היו לו, גם לאור הישגים קודמים ותוצאות קודמות של טיפולים באותו סוג של בעיות. ככל שמספר הטיפולים שבוצעו בעבע והסתיימו בהצלחה הוא גדול יותר, כך נקבעות עם הזמן נורמות התנהגות, בעיקר בכל הקשור בנקיטת צעדי זהירות שונים מצד הרופאים המטפלים. לאחר שנקבעו אמות מידה קבועות, פחות או יותר, נקבע גם רף הזהירות שעל הרופא המטפל לנהוג במהלך הטיפול הרפואי.(3 התנאים שיקבעו שהייתה רשלנות רפואית) רק סטייה ברורה מהנורמות שנקבעו, ניתנת להגדרה כרשלנות רפואית. זאת, במיוחד אם התוצאות של הרשלנות הן בעייתיות, בעיקר עבור המטופל.

רופא מומחה

טכנולוגיה מתקדמת ושינויים בנורמות המקובלות לזהירות

בעשורים האחרונים, ובקצב הולך וגובר בשנים האחרונות, חלו שינויים שיפורים ניכרים באפשרויות הטיפול העומדות בפני הרופאים המטפלים, בבואם לטפל בבעיות רפואיות שונות. כך למשל, טיפול כריתת רחם שדרש ביצוע חתך עמוק בבטנה של המטופלת, ניתן לביצוע באמצעות מכשירים מתקדמים, תך הסתייעות במצלמה המוחדרת יחד עם המכשירים שיועדו לביצוע חיתוך מדויק של הרחם. האופי החדשני של הטיפול, העלה את רף הציפיות גם בכל הנוגע להימנעות מפגיעה באברים פנימיים בבטן, תוך כדי פעולת החיתוך.  על פי אמות המידה החדשות של דיוק בביצוע, פגיעה באברים פנימיים של המטופלת עלולים להיחשב כרשלנות רפואית לשמה. ואכן, תביעות שהוגשו בנושא הוכרו כרשלנות רפואית וזיכו את התובעים בסכומי כסף לא מבוטלים.

למרות האמור לעיל, הוכחת רשלנות רפואית איננה עניין פשוט, ויש להשקיע מחשבה ומאמצים בהשגת התוצאות הנדרשות. בראש וראשונה, יש להשיג את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים מהמוסג הרפואי שבו אירעה לכאורה הרשלנות הרפואית. בהמשך, יש להתייעץ במומחה שינתח את המסמכים ואת הממצאים, במטרה לקבוע אם יש סבירות להצלחה בתביעה. לבסוף, יש לנהל נכון את התביעה, על מנת ניתן יהיה להשיג את התוצאות כמצופה. לכל אורך התהליך, יש להסתייע בבעלי מקצוע איכותיים, שבלעדיהם הייתכנות להשגת תוצאות מוצלחות היא נמוכה.

להמשיך קריאה בנושא רפואה פרטית לחצו כאן.

זכוכית מגדלת
הקלה על כבדי ראייה

חוש הראייה הוא כנראה החוש החשוב והמשפיע ביותר על אורח חיינו. יחד עם חוש השמיעה, מדובר בכלים העיקריים שלנו

אישה בלונדינית
סכנות בתהליך השתלת שיניים

תהליכי השתלות השיניים בישראל הפכו לנפוצים במיוחד, אנשים מבוגרים רבים מחליטים לעבור את התהליך שמשפר בצורה משמעותית את איכות

בטן
כל המידע על כאבים בקיבה

כאבי בטן עלולים להעיד הרבה על מצבנו הנפשי, התזונתי והבריאותי. ברוב המקרים כאב בטן הוא דבר שבא וחולף, אך

טיפול
מהי השתלת עצמות חניכיים

השתלמת עצמות חניכיים הוא תהליך בו רופא מומחה מוסיף לרקמות עצם נוספות לעצמו הלסת. לרוב טיפול זה קורה על

עלה
תהליך המיצוי של שמן CBD

שמן CBD או שמן קנאביס בשמו המוכר יותר, הוא שמן רפואי טבעי שמטרתו לסייע בשיכוך כאבים והתמודדות עם מגוון