נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לשמור על עצמך לטווח הרחוק

בגילאים צעירים, המחשבה קדימה והפעולות שצריך לעשות על מנת להבטיח את העתיד אינן נמצאות בראש מעיינינו.

עם זאת, חשוב לדעת שככל שעובר הזמן, מרווח הטעות מצטמצם והיכולת שלנו לנקוט פעולה של ממש שתשפיע על המצב הפיזי שלנו או על המצב הפיננסי היא מוגבלת.

בשורות הבאות נעסוק בדרכים הנכונות לדאוג לעתיד, הן מבחינה בריאותית (פעילות גופנית) והן מבחינה פיננסית (הגדלת החיסכון הפנסיוני – תיקון 190). למה כל כך חשוב לחשוב על העתיד? אילו פעולות פשוטות ניתן לבצע על מנת לשפר מאד את המצב הבריאותי והפיזי בעתיד?

מה חשוב לעשות על מנת לדאוג לעתיד הפיננסי שלנו?

 

למה כל כך חשוב לחשוב על העתיד

העולם המודרני מזמן לכל אדם ההזדמנויות רבות לשיפור המצב הבריאותי והפיננסי שלו. התופעה הבולטת ביותר בעולם בכלל ובעולם המערבי בפרט היא האופטימיות והאמונה ביום המחר. מחר יהיה טוב יותר, מחר נהיה בריאים יותר, עשירים יותר ומה לא. מצד אחד האופטימיות היא הכוח המניע של הכלכלה העולמית והרצון של אנשים לעשות עסקים, להתקדם מבחינה כלכלית ולקדם ביחד איתם את כל מי שמסביבם. מצד שני, אותה האמונה ממש שמה דגש על הקשר בין עבודה ומאמץ לבין השיפור המצב, ופחות שמה דגש על הבריאות מצד אחד והדאגה לעתיד הפיננסי מצד שני. אבל ככל שעוברות השנים מתברר שדווקא השניים האלה – שמירה על הבריאות מצד אחד ודאגה לעתיד הפיננסי מצד שני, הם הגורמים החשובים ביותר.

באשר לדאגה לבריאות – כיום כמו בעבר אין תחליף לפעילות גופנית סדירה. אמנם אין הכוונה כאן לפעילות ברמה אולימפית, אלא להליכות קבועות, התעמלות בוקר קלה ואם אפשר – קצת רכיבה על אופניים. ובל זאת, הפעולות הללו הן שאמורות לשמור על הגוף צעיר ורענן והן אשר מאריכות מאד את החיים.

 

איך לדאוג למצב הפיננסי

באשר לפיננסים – הדאגה העיקרית של כל אחד צריכה להתמקד בתקופת הפנסיה. אמנם חוק פנסיה חובה תורם מאד לשיפור המצב הפנסיוני של כל אחד, ובעיקר כאלה שלא הפקידו מעולם לטובת הפנסיה, אבל עדיין הצפי הוא שקצבאות הפנסיה תהיינה זעומות. לפיכך, יש לחפש את הדרך הנכונה להגדיל את ההכנסה החודשית באמצעים הקיימים. אחת הדרכים המעולות לתוספת לפנסיה שלנו, היא הפקדה של סכומי כסף גדולים ככל האפשר לקופת גמל להשקעה. מדובר בקופות גמל שהתשואות עליהן גבוהות יחסית והן מנוהלות על ידי מיטב אנשי המקצוע. מנגד, תיקון 190 לפקודת מס הכנסה איננו מחייב להשאיר את הכספים בקופות לאורך זמן ומאפשר למשוך אותם הן בסכום אחד והן בצורת קצבה חודשית, כאשר ההעדפה היא לדרך השנייה. משיכה מדורגת מבטיחה שמדינת ישראל לא תגבה מיסים על הרווחים שהצטברו עם הזמן על ההפקדות הללו. תיקון 190 פותח, אם כן, אפשרות השקעה מצוינת לכל אדם שיש ברשותו פיקדונות שקליים או חסכונות שהריבית עליהן מזערית, אם היא קיימת בכלל, ולהפוך אותם לנכס מניב של ממש.

 

זוג מבוגרים

רופאים מומלצים להשתלת שיער
רופאים מומלצים להשתלת שיער

כאשר שוקלים השתלת שיער, מציאת הרופא המתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. ישראל הפכה ליעד פופולרי להליכי השתלת

שמני עיסוי
7 שמני עיסוי מומלצים

טיפול בעיסוי זוכה להכרה רחבה בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, כולל הפגת מתחים, הרפיה וטיפול בכאב. מרכיב מכריע אחד

טיפול בילדים
כיצד בוחרים מטפל לילד?

בתור הורים, בחירה של מטפל לילד היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם יכולים לעשות ביחס אליו. האתגר המרכזי הוא