נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפול זוגי במכון שינוי – הדרך הבטוחה להצלחה

נסו לחפש אחרי פוסטים בפייסבוק או תוכניות רדיו מפורסמות ותאזינו לשאלות הזוגיות העולות מן הקהל. רובן יגעו בדברים קטנים כמו חוסר יכולת לסבול את הריח שלו או העובדה שהיא מנפחת מסטיקים בלי הכרה. כולם משתגעים מדבר כזה או אחר שעושה בן הזוג, אבל ברור לכולם שהתגובה צריכה להיות בהתאם. לעומת זאת, בתוכניות ובפוסטים אפשר למצוא באופן קבוע את המנחים שצועקים על בני הזוג להתגרש, כי הם לא מתאימים כלל. הקלות שבה יכולים לשלוח מערכת יחסים ארוכה או נישאים ישירות לפח ההיסטוריה – היא מבהילה. משהו שרץ כל כך הרבה זמן ומישהו החליט שזה צריך להיות לנצח, למה לוותר על זה? אפשר להתחיל טיפול זוגי במכון שינוי ולראות את ההצלחה קמה לתחייה אל מול עיניכם.

טיפול זוגי ולמה שזה יצליח?

רצון של כל הצדדים

חשוב לזכור שכאשר מדובר על טיפול זוגי ישנם שלושה צדדים למשוואה. הצד הראשון הוא האישה, הצד השני זה הגבר והצד השלישי המטפל הזוגי. כל אחד מגיע עם הזווית שלו ועם אג'נדה שבה הוא מאמין אל הטיפול הזוגי. רק אם שלושת הצדדים ישתפו פעולה ויבהירו מראש מה הרצונות שלהם, למה הם מצפים מהטיפול ועם אלו כלים הם היו רוצים לצאת, אזי אפשר לדבר על סיכויי הצלחה ולראות האם זה באמת אפשרי להציל את מערכת היחסים הזו.

דו שיח בין בני זוג

הצד של הילדים

אם מעורבים בסיפור ילדים, אי אפשר לשכוח שהם צד לא מבוטל בסיפור. אז אומנם תמיד אפשר להגיד שהילדים יסבלו יותר עם אבא או אמא לא מאושרים בבית, אבל פעמים רבות אנשים טועים או מנסים לשכנע את עצמם. ברוב המקרים הילדים יודעים עוד לפני ההורים שדברים כמו גירושים או פרידה מגיעים. החושים של הילדים מחודדים והם קולטים כל צד שנמצא סביבם. זאת הסיבה שלפני שההחלטה על הגירושים נופלת, אתם חייבים לפחות לילדים שלכם את ההזדמנות לתקן את מה שאפשר ולראות האם אפשר לשמור על הבית שלהם מאוחד ועם שני ההורים באותו המקום.

השקעה במערכת הזוגית

לא מפתיע לגלות כי כמו בכל מערכת יחסים, גם בזוגיות יש קורלציה ברורה בין מידת ההשקעה של בני הזוג אחד בשני לבין מידת ההצלחה של מערכת היחסים. נסו לדמיין בן זוג משקיען, קונה מתנות באופן קבוע וכל הזמן חושב על אשתו. סביר להניח שהיא תחוש בכך ותנסה לגמול לו באותה המטבע, וכנ"ל הפוך במערכת היחסים. לעומת זאת, זוגיות שאין בה השקעה או מוכנות להגיע לטיפול משותף – נידונה לכישלון. אם אין את האפשרות להשקיע את המינימום כדי לנסות להציל את הזוגיות ולהגיע לטיפולי זוגיות משותפים, אז ככל הנראה מדובר על זוגיות שיהיה קשה להציל ואולי אפילו לא כדאי לעשות זאת.

קואצ'ינג לילדים
קואצ'ינג לילדים

"תן לאדם דג, הוא ישבע ליום אחד; למד אותו לדוג, הוא ישבע כל חייו." לכולנו יש מה ללמוד וגם