נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הגשת תביעת תאונת עבודה – המדריך המלא

ככלל, תאונות עבודה עשויות להתרחש במהלך היום יום והן עלולות לגרום לנזק לעובדים, הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית.

המוסד לביטוח לאומי מגדיר תאונת עבודה כאירוע שהתרחש במקום עבודה, בדרכו של העובד ממנה אל ביתו או בדרכו מביתו אל מקום העבודה, כאשר כתוצאה ממנו, נגרם לעובד נזק בגופו או בנפשו. אדם שנפגע בתאונת עבודה יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, עקב תאונת העבודה.

 

פיצוי לנפגע בתאונת עבודה

עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבלת תשלום ימי מחלה מאת הביטוח הלאומי. עבור ימי מחלה אלה, ישלם המוסד לביטוח לאומי דמי פגיעה. תשלומים אלה לעובד, מהווים פיצוי עבורו, בשל אובדן יכולתו לעבוד ולהתפרנס, כאשר הכמות הימים שעבורם זכאי עובד לקבל דמי פגיעה היא בד"כ עד ל 13 ימים.

 

נכות שנגרמה בעקבות תאונת עבודה

במידה ועובד עבר תאונת עבודה ונותר נכה בעקבותיה, הוא יהיה זכאי לקבלת גמלת נכות מהעבודה, מעבר לדמי הפגיעה שישולמו לו מהביטוח הלאומי.

 

הגשת התביעה

בכדי שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונת העבודה, שעבר אדם, על הנפגע בתאונת העבודה למלא טופס – 250, עבור דמי פגיעה בתאונת עבודה. תביעה זו מוגשת לבחינה של וועדה רפואית, אשר לרוב גם מזמנת את נפגעי העבודה להתייצב בפניה למטרת מתן עדות בנוגע לתאונת העבודה. לרוב, בהגעתו של אדם לוועדה הרפואית, עליו להצטייד במסמכים רפואיים רלוונטיים, המעידים על מצבו הפיזי ו/או הנפשי, עקב התאונה.

למידע נוסף בתחום ניתן להיכנס לאתר https://pitzuim.co.il

 

תביעת המעסיק או תביעה בפני ביטוח לאומי?

אחריות המעסיק על עובדיו הינה לנקוט בדרכי זהירות כלפיהם ולפיכך, עליו להיעזר בכל האמצעים על מנת להגן על עובדיו ולשמור שלא יהיו חשופים בפני סיכונים, במהלך מילוי תפקידם בעבודה. אם תאונת העבודה התרחשה בעקבות התרשלות מצד המעסיק, בשונה מתביעה מול ביטוח לאומי, יהיה על העובד לתבוע את מעסיקו, תוך הוכחה שהתאונה אכן אירעה בעקבות התרשלות מצד המעסיק. למעשה, בכדי שהעובד המגיש את התביעה ימצא זכאי לקבלת פיצויים, עקב הנזקים שנגרמו עבורו, עליו להראות בתביעה כי האשמה מוטלת על המעסיק.

 

ייצוג של עורך דין

לוועדה הרפואית יכול אדם להגיע יחד עם עורך דין בתחום, שייצג אותו ואת המקרה שעבר. ייתכנו מצבים, בהם אדם לא יצליח להתמודד לבדו מול הקשיים שמציב הביטוח הלאומי בפניו ולפיכך, סיוע של עורך דין מקצועי בתחום, אשר מכיר את החוקים הרלוונטיים, יוכל לתרום לשיחה אפקטיבית של המיוצג מול הביטוח הלאומי.

 

לסיכום

תאונת עבודה עשויות לפקוד עובדים שונים, במהלך מילוי תפקידם בעבודה או במהלך הליכה אליה או במהלך החזרה ממנה לביתם. ייתכן כי עובדים לא תמיד יהיו מודעים לזכויותיהם בנוגע לתאונות עבודה ולפיכך, במידה והייתם מעורבים בתאונת עבודה, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומחה בתחום. שיוכל ללוות אתכם בנוגע להגשת התביעה, בגין הפגיעה בתאונת העבודה.

 

Attorney