נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה אתם אחראיים לבריאותכם ולבריאות הסביבה? הבדיקות שחובה לעשות לפני שנוהגים

בין אם אתם נוהגים ברכב מסוג כזה או אחר, אתם חייבים להיות אחראיים ולעבור את כלל הבדיקות המומלצות לפני נהיגה.

ואנחנו לא מדברים על בדיקת אלכוהול בלבד, מה שתמיד יהיה מומלץ לפני שעולים על ההגה ויודעים ששעה-שעתיים לפני כן שתיתם כוסית.

נהיגה היא פעילות לכל דבר, שגם דורשת יכולות ריכוז ותפעול, יכולות מוטוריות, יכולות פיזיות ועוד. מאחר שחלק מהנהגים בכלל לא מודעים לכך שהם צריכים לעבור בדיקות, אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בעניינים ולעבור על שלל הבדיקות המומלצות לפני שעולים על ההגה. בואו נתחיל עם הנושא של הראייה, מתי בפעם האחרונה עברתם בדיקת ראייה? האם אתם מודעים ב-100% ליכולות הראייה שלכם ויכולים להסתמך עליהן? בואו נדבר על זה לרגע.

 

לא משנה באיזה סוג רכב את נוהגים – בדיקות רפואיות מומלצות!

בין אם אתם רוכשים רכב דרך סוכנות קפיטל מוטורס המובילה, או שמא אתם רוכשים רכב בשוק המשומשות, אתם צריכים לנהוג בזהירות ובבטחה, להגיע בשלום ולסיים כל נסיעה בבריאות שלמה, ב"ה. ורגע לפני שנדבר על שלל הבדיקות הרפואיות שנהגים נדרשים לפעמים לעבור, בואו נדבר על שלב קטן לפני – מתיחת השרירים וחימום הגוף. האם זה באמת נדרש? אולי רק מומלץ?

תאמינו או לא, מעבר לבדיקות רפואיות מסוגים שונים שמומלץ לעבור לפני עלייה על ההגה, מומלץ גם לקחת בחשבון מתיחות של השרירים ושל הגוף. נהגים רבים אינם מודעים לכך, שכאבים בגב ובמותניים או ברגליים, עשויים להיות השלכות של שרירים שלא עברו את המתיחות הנדרשות. בואו נבין מדוע חשוב לבצע את החימום הזה לגופנו, במיוחד לפני נהיגה ממושכת.

 

מדוע חשוב למתוח שרירים ולחמם את הגוף לפני נהיגה ממושכת?

בעוד שהמוני נהגים עומדים בפקקים כל בוקר באיילון ובכבישים אחרים, יהיה חשוב לפתוח את הבוקר עם מתיחות של הגוף ושל השרירים, מעט חימום גופני לפני שמתחילים לנהוג. באופן הזה, תוכלו לצמצם את הנזקים הגופניים בטווח הארוך.

מעבר לכך ולא פחות חשוב, יש גם את הנושא של הבדיקות הרפואיות. כל נהג חייב לעבור בדיקת ראייה, וזאת למרות שבשנים עברו בדיקת הראייה לא הייתה חובה כלל. כיום ונכון לשנת 2020, כל נהג ונהגת בישראל חייבים לעבור בדיקת ראייה.

 

האם כדאי להחזיק בתא הכפפות ערכת בדיקת ינשוף עצמית?

עוד המלצה מאיתנו, תרכשו בסופר פארם ערכות בדיקת ינשוף עצמיות. ממש ככה. אל תחכו לשוטר שיעצור אתכם לאחר ששתיתם סך הכול כוסית אחת, אבל הייתם בטוחים שהיא לא תתגלה בבדיקת הינשוף אצל השוטר בצומת.

שימו לב, גם אם שתיתם כוסית אחת של יין וחיכיתם כשעה-שעתיים בכדי לנהוג, ייתכן שבבדיקת ינשוף עדיין תתגלו חיוביים להימצאותו של אלכוהול בגופכם. בשל כך, יהיה מומלץ להחזיק ברכב בדיקת ינשוף עצמית, לכל מקרה שלא יהיה.

 

 

מצבים בריאותיים שונים אשר מחייבים את הנהג לעבור בדיקות רפואיות

במקביל לכל מה שציינו עד כה בשורות למעלה, חשוב לזכור גם שישנם כל מיני מצבים בריאותיים אשר מחייבים את הנהג בבדיקות שוטפות. ייתכן שאלו יהיו בדיקות פיזיולוגיות, נוירולוגיות ועוד. בין אם כך או כך, אין לזלזל בכך לעולם.

בין אם הנהג מתמודד עם בעיה רפואית מסוג כזה או אחר אשר עשויה להשפיע על יכולות הנהיגה שלו, הוא בדרך כלל יצטרך להמציא בפני השוטר את האישורים הרפואיים הרלוונטיים, שמאפשרים לו לנהוג במצבו הבריאותי הנ"ל.

 

סוגי בדיקות שונות שנהגים עשויים להיות חייבים לעבור לפני נהיגה

לידיעתכם, הבדיקות השונות עשויות לכלול גם בדיקות פסיכיאטריות, בדיקות נוירולוגיות, בדיקת מבדק אישיות, בדיקות וחוות דעת מטעם פסיכולוגים ועוד. כמובן, אלו הן רק דוגמאות מספר, וייתכנו עוד שלל בדיקות רפואיות אחרות אשר הנהג מחויב לעבור לפני עלייתו על ההגה.

בין אם אתם מתמודדים עם מצב בריאותי כזה או אחר, אנחנו ממליצים לכם, עד כדי מפצירים בכם להקפיד על כל הבדיקות הנדרשות ולנהוג כשאתם במצב בריאותי תקין בלבד. בעוד שבמקרים מסוימים אתם עלולים לסכן את עצמכם בלבד, בסיטואציות אחרות אתם עלולים להשים את חייהם של אחרים בסכנה גם כן, חלילה. סעו בדרכים ישרות ובטוחות!

 

איש נוהגת

רופאים מומלצים להשתלת שיער
רופאים מומלצים להשתלת שיער

כאשר שוקלים השתלת שיער, מציאת הרופא המתאים היא חיונית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. ישראל הפכה ליעד פופולרי להליכי השתלת

שמני עיסוי
7 שמני עיסוי מומלצים

טיפול בעיסוי זוכה להכרה רחבה בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו, כולל הפגת מתחים, הרפיה וטיפול בכאב. מרכיב מכריע אחד

טיפול בילדים
כיצד בוחרים מטפל לילד?

בתור הורים, בחירה של מטפל לילד היא אחת הבחירות הכי חשובות שאתם יכולים לעשות ביחס אליו. האתגר המרכזי הוא