חוששים שאולי הילדים שלכם סובלים מבעיות של קשב וריכוז? תוהים מה ניתן ומה כדאי לעשות בנידון? אם כך, תוכלו להתנחם בידיעה שאתם לא ההורים היחידים שמוצאים את עצמם בסיטואציה הלא פשוטה הזאת. יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות ואף תוכלו לנסות לאבחן, בצורה ראשית, את מצב הילדים בכוחות עצמכם, אז למה אתם מחכים?

החשיבות של אבחון מוקדם – אל תדחו את העניין

בדרך כלל הורים מתחילים לחשוד שיש לילדים בעיות שונות של קשב וריכוז כאשר המורות בבית הספר מתחילות להעיר לגבי העניין. עם זאת, ישנם גם סימנים שניתן לראות בבית בכוחות עצמנו, כמו לדוגמא, אם מדברים אל הילד ותוך כדי שיחה הוא מאבד עניין, מאבד ריכוז ולא יוצר קשר עין. מה שבטוח, זה שצריך להבין דבר אחד משמעותי: ככל שנאבחן את המצב מהר יותר כך נוכל לעזור לילד בצורה הרבה יותר יעילה. לכן, אם חשבתם לוותר על בדיקת קשב וריכוז שתעשה לא רק בעזרת האינטואיציה שלכם אלא גם בעזרת אנשי מקצוע מומחים, כדאי שתחשבו שוב. בדיקה כזאת יכולה לשפוך אור על הדברים ואומנם לא בטוח שתאהבו את מה שתשמעו, אך לפחות תדעו את האמת ומכאן יהיה לכם הרבה יותר פשוט לעזור לילד.

איפה עושים אבחונים ובדיקות כאלה?

אם החלטתם שאתם רוצים לעשות לילד אבחון רציני של קשב וריכוז כדאי לדעת שיש הרבה מאוד מקומות שאליהם אתם יכולים לפנות. יש היום סוגים רבים של אבחונים ובכל מכון שעובד בתחום הזה האבחון יכול להיות מעט שונה. חשוב לבדוק גם את סוג האבחון שהולכים לעשות לילד שלכם ובנוסף, יש צורך לבדוק גם את השאלה מי יעשה לו בפועל את האבחון. אם, לדוגמא, אתם חושבים על אופציה כמו אבחון MOXO, כדאי מאוד יהיה לבדוק שאתם פונים אל מכון מורשה שיוכל לבצע את האבחון בצורה מקצועית ונכונה.

בעיות קשב וריכוז

מה עושים עם תוצאות האבחון?

זו אחת מהשאלות החשובות ביותר, כי מה שחשוב באמת זה לא רק לעשות אבחון, אלא לנתח בצורה נכונה את התוצאות ולהחליט על דרך פעולה. חשוב שתדעו שאתם, בתור ההורים, תצטרכו לקחת חלק פעיל בנושא, כי זה לא שרק הילד יוכל לעזור לעצמו בעזרת כל מיני טיפים ושיטות טיפול שונות. לכן, כאשר אתם בוחרים את המקום שבו יעשו לו אבחון, כדאי יהיה לבדוק שעובדים במקום אנשי מקצוע רציניים ומנוסים. ממש כפי שלא הייתם בוחרים ככה סתם ארון הזזה, כך גם כדאי יהיה להשקיע בבחירת האבחון המושלם עבור הילד. אם מטרידות אתכם העלויות של הבדיקות והאבחונים כדאי לדעת שבהחלט אפשר להבין אתכם, שכן כמו שקורה בתחומים אחרים, גם כאן אנחנו יכולים לראות קשת רחבה של מחירים ולכן יש טעם להתייחס גם לכך כשבוחרים מכון מוביל לאבחוני קשב וריכוז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *