מצד אחד זה נראה שכבר אין קורונה, השמים פתוחים והנה אנחנו כבר בשדה התעופה ועוד רגע בטיול שכבר חיכנו לו. רגע, נגיף הקורונה עדיין כאן. כל יש יום יש נדבקים חדשים ובכלל לא ברורה התשובה לשאלה יש או אין וריאנט חדש. בואו נאמר את האמת, רוב האנשים אינם עוטים מסכות ולא עושים בדיקות רלוונטיות כמו בדיקות ביתיות אנטיגן לפני ביקור אצל ההורים או לפני כניסה לאירוע גדול עם הרבה משתתפים, למשל חתונה או מופע המוני.

אז למה בעצם לעשות כן בדיקה?

כי אנחנו רוצים לעצור את שרשרת ההדבקה, כי אנחנו רוצים לשמור על הבריאות שלי, של ילדים שלי, של בן הזוג שלי. כל אחד מאיתנו נמצא בעוד סביבות כמו בית ספר, חוגים, מקום עבודה ועוד. חשוב לי שמישהו אחר יעשה – אז כנראה חשוב לו שאני אעשה, אז נשמור על הבריאות של כולנו.

אוקי אז איך להחליט איזו בדיקת PCR?

אם כבר החלטנו לעשות אז כדאי לעשות את הבדיקה המתאימה לנו. יש מספר קריטריונים להחלטה איזו בדיקה לעשות: מהירות קבלת התשובה, דיוק מירבי של התוצאה, זמינות כלומר איפה ומתי ניתן לבצע אותה. נראה כי הבסיס הנכון ביותר להחלטה שהבדיקה תהיה מותאמת להנחיות משרד הבריאות ורלוונטית גם לארצות אליהם נגיע. למשל אם בטיול שבחרנו כוללות טיסות עם קונקשיין, אז יש צורך בעוד בדיקה נוספת כשתגיעו לתחנה הראשונה.

בדיקת קורונה בשדה התעופה מומלצת מכל הבחינות הללו. תוצאות הבדיקה המתקבלת בנתב"ג רלוונטיות לזמן ארוך ביותר כי הבדיקה הזו תהיה הכי קרובה למועד הטיסה שלכם. מעבר לכך, הבדיקה בנמל התעופה תאפשר לכם לוודא בצורה המוחלטת ביותר שאתם לא נוסעים חולים ותתחילו להסתבך עם בדיקות ואפילו אולי מחלה בחו"ל. אם נתסכל על הקריטריונים הראשונים (חוץ מהרלוונטיות), אז גם הנגישות של הבדיקה מקלה על ההחלטה.

בדיקות בקופ"ח כוללות תהליך רישום יותר מורכב וארוך. פעמים רבות זה מבזבז שעות רבות וחצאי ימי עבודה. תכנון מראש של ביצוע בדיקת PCR רק בנמל התעופה מקלה על הזמנים והתכנון בצורה משמעותית. הרי אתם גם ככה נמצאים בשדה התעופה ומגיעים מספיק זמן מראש, אז למה שלא תנצלו את הזמן הזה לעשות את הבדיקה. יש לכם מספיק זמן.

(ערך נוסף זה גם יימנע ממכם להתפתות לקניות מיותרות בדיוטי פרי). גם מהירות קבלת התשובה לבדיקה חייב להיות מיידי, הרי אתם אמורים לעלות למטוס ולא תאלצו להמתין שעות ואף ימים כדי לדעת מה מצבכם. נמל התעופה ערוך המון לקוחות במקביל ומכוון אך ורק לבדיקות PCR.

תהנו משירות מהיר שימנע מכם לחכות בתור ארוך וממושך שלא נגמר. לסיכום הרי אמרנו שאנחנו רוצים לשמור על הבריאות של כל המעגלים סביבנו, כך אתם מוודאים שאתם לא עולים למטוס חולים ומדביקים עוד אנשים. תעשו בחירה נכונה לעצמכם ולכולנו.

בדיקת PCR

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *