6 טיפים להרגעת הגוף במצבי לחץ

לפני מבחן חשוב? מרגישים שהידיים שלכם רועדות, יצאו לכם פצעונים או כל דבר אחר בגלל שאתם לחוצים? כל הטיפים להרגעת הגוף במצבי לחץ לפניכם.

 

קודם כל, מה זה לחץ?

הכי פשוט שיש: לחץ הוא תגובה למה שהגוף שלנו מרגיש במצב מאתגר. נרחיב – סטרס הוא מצב הנותן תחושה של מצוקה שנובעת מפגיעה במצב המאוזן של האדם כתוצאה מגירוי. המצבים האלה רבים ומגוונים ויכולים להיות פתאומיים או מתמשכים. כאשר הגוף שלנו מרגיש מתח מתעוררת מצוקה, כתוצאה מכך הגוף מפעיל מערכת שנקראת היסתמפתטית. המערכת הזאת אחראית לתפקוד הגוף כאשר הוא חווה לחץ, היא מכינה אותו לתגובה כלשהי על ידי הגברת האדרנלין בגוף, מגבירה את קצב פעימות הלב ומכינה את השרירים לפרץ של אנרגיה. כאשר הלחץ נעלם המערכת נעלמת ונותנת אפשרות להפרשת ההורמונים ותהליכי העיכול להמשיך בשגרה רגילה.

 

עד כמה לחץ יכול להשפיע על מצבנו הבריאותי?

לגוף שלנו יש כלים שונים על מנת להתמודד עם לחץ. כשאנחנו לחוצים הגוף שלנו משחרר יותר אדרנלין ועומס האדרנלין בעצם מכין את הגוף למה שהולך לקרות, תוך כדי בדיקה שאנו מוכנים וערניים לתרחיש. כאשר מדובר בלחץ כרוני או מתמשך, מדובר בסיטואציה שיכולה לתת אותות על בריאותנו. כאשר יש לחץ מתמשך הגוף עלול להגיע למצב של קריסה בו הוא נחלש וגם המערכת החיסונית עלולה להיחלש. בנוסף עלולות לצוץ בעיות בריאותיות כמו בעיות עיכול, עייפות, כאבי ראש ואפילו בעיות חמורות יותר.

 

איך מרגיעים את הגוף?

פעילות גופנית

כשאנו עוסקים בפעילות גופנית, המוח משחרר אנדרופינים המשפרים את מצב הרוח. גם סרוטונין, דופומין ונוראדרנלין (מולכים עצביים שמווסתים את מצב הרוח). פעילות גופנית סדירה לא רק עוזרת לכם לשמור על גופכם ולהישאר בריאים, היא גם מועילה לבריאות הנפשית והרגשית שלכם.

 

מדיטציה או תרגול יוגה

מדיטציה או יוגה הם תרגילי נשימה ומתיחות שיכולים להשפיע מאוד על הגוף במצבי לחץ. אין צורך ללכת לאיש מקצוע, פשוט חפשו ביוטיוב תרגיל יוגה והקדישו לכך עשר דקות ביום. אתם תראו שתרגישו טוב יותר ותהיו הרבה יותר רגועים.

 

שעות שינה

לחץ עלול להשפיע על שעות השינה ולגרום לגוף להיות כל הזמן במצב ערני. נסו להכניס את הגוף למצב רגיעה על מנת להירדם במהירות ובקלות ולכו לישון בשעה שתיתן לכם מספיק זמן לישון עד שאתם צריכים לקום. שינה טובה ולאורך זמן תגרום לכם להתנהל בצורה הרבה יותר רגועה.

 

סביבה קשובה ותומכת

אם אתם מרגישים שאתם לא מסוגלים להתמודד לבד עם כל הלחץ הזה נסו לדבר עם אדם שאתם סומכים עליו שהוא קשוב ויכול לעזור לכם להירגע. מעבר לטיפים שהוא יכול לתת ההרגשה שיש מישהו שמקשיב לכם ומבין אתכם יכול לתת לכם תחושת שלווה ורוגע.

 

אמבט עיסוי לרגליים

אמבט עיסוי לרגליים מומלץ להפגת מתחים ומפיג עייפות במיוחד אחרי יום עמוס ולחוץ ועמידה ממושכת. מעבר לכך הוא משפר את בריאות העור בכפות הרגליים ומומלץ מאוד בשימוש יום יומי.

 

צאו לנשום אוויר

אם אתם מרגישים שהכל סוגר עליכם ואתם לא מסוגלים לנשום, צאו החוצה, התיישבו על ספסל ותנשמו. הכניסו והוציאו אוויר, הרפו את הגוף, תנו לעצמכם כמה דקות של שקט לפני החזרה ללחץ ולעומס.

 

עיסוי ברגליים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email