המדריך המלא לתזונה קטוגנית

דיאטה קטוגנית הינה שיטת תזונה ודיאטה אשר בבסיסה עומד עיקרון אחד – צמצום צריכת הפחמימות לצד הגברה משמעותית של צריכת השומנים והחלבונים. זאת על מנת שהגוף יגיע למצב הנקרא קטוזיס, שבו הוא צורך אנרגיה משריפת שומנים ולא מפחמימות. לדיאטה זו יתרונות רבים, אך היא גם מצריכה היוועצות בגורמי מקצוע ורפואה, ושינויים באורח החיים. במאמר שלפניכם נציג מדריך קצר לתזונה קטוגנית.

 

היוועצות בגורם מקצועי

הצעד הראשון שעליכם לעשות אם אתם רוצים להתחיל דיאטה קטוגנית הינו להיוועץ בגורמי מקצוע.

מומלץ מאוד (ואפילו חובה!) להיוועץ ברופאים ודיאטנים, כיוון שלכל אחד מאיתנו סיפור חיים ונסיבות שונים.

גיל, גובה, משקל, אורח חיים, פעילות גופנית ועוד הם רק חלק מהמאפיינים שמשתנים בין כל אדם ואדם.

לכן, כדי להתאים לאורח חיינו את הדיאטה החדשה, שכרוכה בשינויים רבים בהתנהלותנו ולכן יכולה להיות בעלת השפעות שונות על אנשים שונים – היוועצו ברופאים ואנשי מקצוע.

 

בצעו מחקר מקדים

שינוי אורח חיים הוא איננו דבר פשוט. מדובר בשבירה של הרגלים שאנו מבצעים לאורך שנים ולעיתים לאורח כל החיים, וכך עם המצב עם דיאטה קטוגנית. מדובר בצמצום משמעותי של פחמימות כמו מוצרי קמח לבן, משקאות ממותקים ועוד, שאנו רגילים לצרוך על בסיס יומי. בשביל להימנע ממצב שבו אתם רוצים לנשנש משהו, או שאין אוכל ואתם רוצים להכין, בצעו את המחקר המקדים שלכם – מה מותר ומה אסור, איך נערכים לזה ואיך משנים את הקניות בסופר מרקט, בשביל להימנע ממצב שבו אין אפשרויות ומגוון אוכל ואז מתפתים לשבור את הדיאטה.

 

הכינו אוכל מראש

כהמשך ישיר לפסקה לעיל, הגיע הזמן להוציא את המחקר המקדים מן הכוח אל הפועל. דיאטה קטוגנית מצריכה הימנעות ממזונות שונים, ולכן, כדי שיהיה לכם מגוון רחב של ארוחות, חטיפים ונשנושים זמינים במהלך היום, ולהימנע ממצב שבו אתם "נאלצים" לשבור את הדיאטה, מומלץ מאוד להכין לעצמכם אוכל מראש. כך, בכל מצב או בכל מאנץ' שלא יתעורר – אתם מוכנים וערוכים אליו.

 

יד על הדופק

היו קשובים לגוף שלכם. רובנו ככולנו צורכים פחמימות מגיל ינקות, ועתה אנו מוותרים עליהן או מצמצמים אותן משמעותית. כבכל שינוי באורח החיים שלנו (ולא בהכרח רק בתזונה), הגוף יגיב בצורה אחרת מבן אדם לבן אדם. לכן, היו קשובים לגוף, שימו לב לשינויים, ותזכרו שמדובר בתהליך. ככל שיש שינויים כלשהם, מומלץ להתייעץ עם דיאטן או רופא שמלווה אתכם בתהליך.

 

גיוון!

מדובר בטיפ כללי ולאו דווקא רק ביחס לדיאטה קטוגנית. ככל שתקפידו לגוון ולייצר תפריט מעניין וכיפי, כך יהיה לכם קל יותר עם הדיאטה הקטוגנית. לדיאטה קטוגנית יש יתרונות ומעלות רבים, כך שביצוע נכון ומוקפד לצד תפריט מגוון ומעניין יוכלו להביא לכם את היתרונות הבריאותיים יחד עם היתרונות מאוכל טעים ומהנה.

 

ירקות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email