הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

דיאטה להורדת שומנים בדם

דיאטה להורדת שומנים בדם


אם היו אומרים לכם שיש 'דיאטה להורדת שומנים בדם' שנותנת תוצאות בפרק זמן קצר הייתם מאמינים? – ורק באמצעות שינוי תזונתי! באמצעות תזונה בריאה הכוללת בתוכה ערכים תזונתיים רבים ומותאמת לכל אחד ואחד מכם באופן ספציפי בהתאם לרמת המחלה, בעיה, בהתאם לרקע תורשתי, בהתאם לגיל, מין ומצב נפשי ועוד.

התזונה של האדם המודרני כוללת בתוכה, בדרך כלל, מזון מהיר וזמין שאין בו הרבה מלבד "קלוריות ריקות" ועל כך הוא משלם בבריאותו. זה אותו אדם שיש לו מספיק כסף כדי לאכול בכל יום בשר וביצים, אבל אין לו זמן להכין סלט ירקות או לבשל נזיד עדשים.

כשרמת הכולסטרול הרע (LDL) גבוהה התרופה או האופציה הראשונה המומלצת על ידי רופא המשפחה בקופ"ח היא תרופה ממשפ' הסטטינים (סימוביל, ליפידל וליפיטור, קרסטור ועוד) אלה התרופות הכי פופולאריות והכי נמכרות בבתי המרקחת. הן מהוות כ-6.5% מנתח שוק התרופות הכללי. חברות התרופות המייצרות אותה מגלגלות מיליארדים ואין בכוונתם להפסיק את ייצור ה"זהב" הזה, מן הסתם.

על קשרי הגומלין בין חב' התרופות לבין רשויות הבריאות כגון רופאים בקופות ובתי החולים אנחנו יודעים מזמן אך אין לאל ידינו להושיע. כשיש תכנית בטלוויזיה בנושא קמה מהומה רבתי והרבה רעש, אך זה מסתיים מהר בקול דממה דקה. בתוכנית ראינו איך מערכת הבריאות ניזונה מחברות התרופות ואני מניחה שזה לא קורה רק בארץ, זה וודאי קיים בכל העולם. מסתבר שהאינטרס הבריאותי של האזרח מטשטש ע"י איזו הטבה שקיבל רופא או מוסד זה או אחר מחברת התרופות. חשוב לי להדגיש את תופעות הלוואי והם עולים עם הגיל.

דיאטה להורדת שומנים בדם

כנטורופתית אני, כמובן, מציעה למטופלי שהתזונה תהיה הבחירה הראשונה לטיפול בכולסטרול גבוה (ושומנים בדם) משולבת עם פעילות גופנית נמרצת) שמעלה את רמתו של הכולסטרול "הטוב" (HDL). האמצעי האולטימטיבי והבדוק ביותר למנוע חמצון הכולסטרול בעורקים הם המזונות שלנו - מהטבע באהבה וזה היום גם מוכח במחקרים רבים. נמצא שירקות ופירות יכולים להיות מקרצפי העורקים ופותחי הסתימות. אני ממליצה על מזון טרי ולא מעובד, דל בשומנים מהחי (אם בכלל), עשיר בסיבים תזונתיים אשר סופחים שומנים ממע' העיכול, ובנוגדי חמצון שיסייעו בצמצום ומניעה של תהליכי הדלקת שמתפשטת בכלי הדם ובאיברים השונים של אנשים הסובלים ממחלת כלי דם המכונה טרשת עורקים (סקלרוזיס).

 

הנבחרת המנצחת:

ברוקולי: מכיל את האנטי-אוקסידנט ויטמין E, החיוני למניעת חמצון והיווצרות קרישי דם. מכיל לוטאין שמנטרל את הדבקות הכולסטרול הרע לדפנות כלי הדם ובכך מונע טרשת. אכילה יומיומית של ברוקולי מורידה רמות של כולסטרול. אפשר לשלבו גם עם מיץ ירקות.

טיפ: ככל שהברוקולי ירוק מכיל יותר לוטאין.

ערך מוסף: מונע הזדקנות רשתית העין ומגן מפני היווצרות קטרקט.

בצל: מה שגורם לנו לבכות גורם לגוף לחייך! הגופרית שבו גורמת לדילול דם ולהעלאת הכולסטרול הטוב (HDL). בנוסף מכיל קוורציטין, נוגד חמצון הפועל בעיקר כנוגד דלקת. מאחר והיווצרות הפלאק על דפנות כלי הדם הוא תהליך דלקתי הקוורציטין פועל למניעתו.

טיפ: למזעור תופעות הריח אפשר ללעוס פטרוזיליה או ביס לחם.

ערך מוסף: הבצל יעיל גם בהורדת סוכר וכן מטפל בריהיניטיס (נזלת כרונית על רקע אלרגי).

עגבנייה: מכילה את המרכיב המרכזי ששמו ליקופן, הצבע האדום. זהו אנטי אוקסידנט המגן על כלי הדם.

טיפ: הליקופן אינו נהרס בבישול להיפך, זמינותו רק עולה, כך שאפשר לצרוך אותו בצורת שקשוקה או ברסק עגבניות.

ערך מוסף: הליקופן מונע את סרטן הערמונית לגברים.

רימון: האנטי-אוקסידנים של הרימון הם אנטציאנינים ושייכים לקבוצת הפוליפנולים המצויים גם ביין. הפעילות של הרימון חזקה לאין שיעור מהיין. שתיית חצי כוס מיץ רימון כל יום תגן מההשפעה השלילית של הכולסטרול הרע ויעכב את חמצונו, יוריד לחץ דם ויגן על דפנות כלי הדם.

טיפ: אפשר לשמור רימונים במקרר עד חצי שנה, אך יש ירידה ביעילות של נוגדי החמצון.

ערך מוסף: הרימון מכיל גם טאנינים חומרים המאטים תהליכי הזדקנות.

סלק: מכיל 2 חומרים פעילים (בטאין וחומצה פולית) המנטרלים את ההומוציסטאין, חומצה אמינית רעילה המקושרת למחלות לב. הסלק מכיל גם אשלגן ומגנזיום שתורמים להורדת לחץ דם ולבריאות כלי הדם. אפשר לצרוך טרי בשילוב מיץ ירקות.

טיפ: אפשר לגרד סלק טרי על סלט ירקות או להוסיף קוביות למרק ירקות.

ערך מוסף: הסלק מטפל בעצירות, היחיד שאינו גורם לגזים ולנפיחות. דבר נוסף מצוין לניקוי כבד.

בנוסף לתזונה האופטימאלית המומלצת ישנם גם צמחי מרפא ותוספי תזונה שאני ממליצה עליהם בטיפול הנטורופתי לאיזון פרופיל שומני הדם. צמחים שמפעילים את כיס המרה ומעודדים ייצור מרה בכבד המכונים צמחים כולרטים וכולגוגים, הם יסייעו בהפחתת רמת הכולסטרול בדם. צמחים נפוצים לשימוש זה הם שן הארי (טרקסקום), ארטישוק (סינרה), גדילן (סיליבום מריאנום) ועוד.

לסיכום - כל שנותר זו ההבנה שאין לנו על מי לסמוך אלא על עצמינו! אז קחו את הבריאות בידיים כי קשה לזכות בה מחדש. לשמור על הבריאות זה לא משהו שעושים באופן חד פעמי, זה תהליך שאינו נגמר וכל חיינו אנו בתוך התהליך הזה. עשו זאת באהבה ושמחה כי בריאות פיזית היא גם בריאות נפשית. דיאטה להורדת שומנים בדם עובדת!

יש לכם שאלות נוספות על תזונה של כולסטרול גבוה בדם? אתם מוזמנים ליצור עימי קשר ואשמח לענות לכם על כל שאלה.


באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר
                                    לתיאום פגישה 054-8091279


חזרה למאמרים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת