הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

כמה סוכר יש לכם בקפה?

כמה סוכר יש לכם בקפה?
 
כמה כפיות סוכר אתם חושבים שאתם צורכים ביום? הסטטיסטיקה מדברת על כ-30! וזה נתון שקשה לתפוש.  הסוכר מסתתר כאמור בתזונה שלכם ובתצורה המעובדת שלו תגלו אותו ברשימת הרכיבים שעל אריזת המוצר בשמותיו הרבים: סוכרוז, גלוקוז, סירופ תירס, סירופ מייפל, דבש, תמצית מאלט, דקסטרוז, מלטוז, דקסטרין ומלטודקסטרין. אתם תגלו אותו במעדנים גם במתיקות מעודנת (אעלק), בקטשופ, ברסק עגבניות, בלחמים, פסטה ועוד. ומה הסיבה שהיצרנים מוסיפים את כמויות הסוכר הללו? – שיהיה טעים וממכר. כן כן על מנת שתתמכרו למזונות הללו ושלא תפסיקו לקנות עוד מהטעים הזה. 

סוכר מצוי באופן טבעי בפירות וירקות כפרוקטוז, במוצרי החלב כלקטוז ובפחמימות כעמילן. פחמימות מתפרקות בגוף לסוכר וחצי כוס פסטה או פרוסת לחם מקמח לבן מכילים כל אחד מהם כ-3 כפיות סוכר, שערו בנפשכם. פרי ממוצע מתפרק ל-3 כפיות סוכר. אבל ביחד עם הסוכר בפירות והירקות תקבלו בעסקת חבילה שפע ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, האינדקס הגליקמי נמוך וכל זה מאט את פירוק הסוכר לדם ותורם לבריאות הגוף. זכרו - הגוף שלנו צורך סוכר מכל אבות המזון כמו לחם, פירות וירקות  ולכן הוא לא זקוק לסוכר מעובד בכלל. 

צריכת סוכר מוגברת איננה גורמת רק לעודף משקל, זה ממש גורם לאכילת יתר בלי גבולות. הקשר בין צריכת סוכר מוגברת למחלות לב, סכרת, שומנים בדם אינו חדש ואפילו ידוע מזה שנים ונעשו מחקרים רבים בנושא. מחקר שנעשה בעכברי מעבדה, זיהה כי המוח מפתח תלות בסוכרים הנמצאים במזון. גם צריכת הסוכר בתזונת ילדים הוא רעל ממכר. הילדים היום מכורים ל"רעל הלבן" הזה ואינם מסוגלים בלעדיו וכשהוא מגיע עם צבעי מאכל, חומרים משמרים, שומן רווי ונתרן ברמה גבוהה זה קטלני ביותר. ואז אנחנו רואים שבכל גן ילדים ובכל כיתה בביה"ס מצויים ילדים הסובלים  מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות. מעבר לכך, הגיעו אלי ילדים בגיל 14 עם סוכרת ושומנים בדם, זה הרי לא הגיוני ומנוגד לטבע.

נראה לכם הגיוני לתת לילדכם קערית קורנפלקס המכילה כ-4 כפיות סוכר על הבוקר?! נראה לכם הגיוני לתת לילכם כוס שוקו המכילה כ-5 כפיות סוכר? ויש ילדים המקבלים ארוחת בוקר המורכבת מקורנפלקס ושוקו ביחד! נראה לכם הגיוני שפחית קולה מכילה 10 כפיות סוכר?! 

לא זה בהחלט לא הגיוני, כשאני עורכת קניות כמעט רב רובו של הסופר מארקט לא רלוונטי עבורי. אני עורכת קניות בסיסיות עבורי ומכינה כמעט הכל בבית. החל ממאפי הלחמים והלחמניות שלי, עבור לחלבונים שלי המורכבים מקטניות וטופו, ירקות ופירות וכמובן ממתקים שאני אוהבת כמו שוקולד וחטיפים מתוקים אחרים. 

אז מה בכל זאת עושים
ראשית המנעו לחלוטין ממזון מעובד ומתועש, בכך חסכתם לכם כמעט את כל הנזקים.

אל תתעצלו, בדקו כל מוצר בתווית הרכיבים והחליטו אם כדאי ושווה לכם להכניס את זה הביתה. 

אם המוצר מכיל שמות שאינם מזוהים וותרו על המוצר הזה, הוא מכיל יותר מדי כימיקלים.

קחו בחשבון שלכל מזון מתועש כמעט יש חלופות שוות יותר, טעימות יותר ובריאות יותר. 

עם הילדים אל תהיו קשוחים סכמו בבית שהם בוחרים לעצמם ממתק אחד אהוב במיוחד אך הסבירו להם מה זה מכיל ואולי כדאי להחליפו בממתק אחר פחות מזיק. 

כשאתם אוכלים במסעדה אל תתביישו לשאול שאלות ולחקור מה המנה מכילה ותופתעו עד כמה אתם תמימים. 

הכנסו למטבח והתחילו לעשות נסיונות יש באינטרנט כל כך הרבה מתכוני בריאות נפלאים וקלים להכנה.

או גשו לאחת כמוני שתלמד אתכם את רזי התזונה הבריאה וכך תצאו נשכרים וגם תשמרו על בריאותכם ובריאות המשפחה. זכרו שהחשוב ביותר זו ההתמדה והנחישות. כל תהליך מתחיל בצעד ראשון ולעתים יש מהמורות בדרך ובעזרת איש מקצוע תצלחו גם אותם.

שוקולד מריר ומרציפאן

פשוט שוקולד


 
 

חזרה למאמרים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת