הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

עם בא הסתיו

עם בא הסתיו
 
הסתיו כבר כאן רשמית, אנו מרגישים את הבריזה המרעננת של סוף הקיץ במיוחד לפנות ערב במרפסת. אחד הדברים המאפיינים את תקופת הסתיו זה הצורך התמידי לנשנוש והרעב המתגבר, אז כדאי להיכנס למצב של מודעות ולהתכונן לשינויי הטמפרטורה. לא מספיק להתייחס רק לחידוש המלתחה – חשוב גם להתייחס לתזונה המתאימה לתקופה זו.
 
אז מה עובר על גופנו? – הגוף שלנו עובד במחזוריות המותאמת למחזוריות בטבע. כלומר, הגוף מתאים את עצמו לעונות השנה ואנו צריכים להקשיב ולפעול בהתאם. הגוף שלנו מתאים את עצמו לימות החורף הקרבים. כמו כן הימים מתקצרים ואיתם מתמעט אור השמש המשפיע גם על המוח שלנו – הפרשת הורמון הסרוטונין פוחתת. הסרוטונין אחראי על מצב הרוח שלנו ועל תחושת ההנאה והסיפוק וכשהוא פוחת מצב הרוח שלנו פוחת במקביל. הגורם הישיר לרמת הסרוטונין הם הפחמימות ולכן הצורך הבלתי נשלט, כמעט לפחמימות. תחושת דכדוך וחוסר סיפוק  תגרום לצריכה גבוהה של פחמימות ומכאן הצורך לנישנוש.
 
הדרך להתמודד עם התשוקה לפחמימות היא פשוט לאכול מהן, אך לבחור בפחמימות מלאות שאינן מתעכלות במהירות. כך מרוויחים פי שלושה: הגוף משקיע יותר אנרגיה בפירוק ובעיכול הפחמימות, הסוכר משתחרר בגוף לאט יותר ורמתו נשמרת לאורך זמן כך שאין קפיצות הגורמות לנו לפשוט על המקרר והכי חשוב – רמת הסרוטונין עולה ואיתו מצב הרוח.
 
פחמימות מלאות מצויות בדגנים כמו אורז מלא על כל סוגיו, קינואה, דוחן, כוסמת. בסתיו ובחורף מומלץ לבשל אותם ולתבל לפי הטעם, אפשר לשלב עם ירקות כמו פטריות, בטטות, ברוקולי ועוד.
 
 
מזונות נוספים המתאימים לסתיו  
 
  •  סלטים ירקות טריים: מרכיב חשוב בתפריט היומי, לא רק בשל תכולת הוויטמנים, המינרלים והסיבים התזונתיים הרבים שבירקות, אלא גם בשל יכולתם למלא את הבטן במקום הפחמימות והשומנים. בסתיו מומלץ להוסיף לסלט הטרי תוספות חמות, כמו עוף מוקפץ, טופו מושרה ומוקפץ, פטריות חמות, ירקות מוקפצים כמו שעועית ירוקה ואפונה ועוד, ככל העולה בדעתכם.
     
  •   ירקות מוקפצים: דרך מצוינת ליהנות מיתרונות הירק ולשבוע. ירקות מכל הסוגים, בתוספת אטריות אורז או שעועית דקות, נבטים וג'ינג'ר, יכולים להיות ארוחה נפלאה, בריאה וקלה להכנה.
     
  •  אנטיפסטי וירקות קלויים: חצילים, בטטות, זוקיני לבחירה. מפזרים על הירקות מעט שמן זית, מוסיפים טימין או רוזמרין, מתאים לכריכים משודרגים במיוחד בשילוב עם גבינות עזים. 
  •  תבלינים: פלפל שחור, ג'ינג'ר, טימין, פלפל אדום, שום ובצל, וכמובן קינמון. מעבר לטעם, התבלינים מוסיפים חום למזון והופכים כל ארוחה לחמימה יותר.
     
  • חליטות צמחים: טעימות, מחממות ובעלות סגולות ריפוי, וגם משפרות את מצב הרוח. התה הירוק עשיר באנטי אוקסידנטים מחזקי מע' חיסון, הלבנדר מרגיע ומעודד, ויעיל לטיפול בבעיות גזים, כאבי בטן וכאבי ראש, הרוזמרין ממריץ ומשפר את זרימת הדם, וכן מרגיע כאבי בטן וגזים; הקינמון מחמם, משפר מצב רוח, המליסה העדינה טובה להרגעת מערכת העצבים, להתמודדות עם מתח וחרדה, לטיפול בהפרעות שינה, ואילו הקמומיל משכך כאבים, מרגיע ונלחם בכאבי בטן וגזים.
     
אז צאו לחוף הים כדי ליהנות מהשקיעות האחרונות של הקיץ, ובטוח שמצב הרוח ישתפר.


באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר
                                    לתיאום פגישה 054-8091279

 

חזרה למאמרים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת