הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

כמה תובנות מועילות לירידה במשקל

כמה תובנות מועילות לירידה במשקל

היום ההתייחסות לעודף משקל או השמנה היא כאל כל מחלה אחרת, חשוב לטפל בה כי זה תמיד מלווה בתסמינים ומחלות בהווה או בעתיד לבא. במחקרים נמצא שהתהליכים הביולוגיים הקשורים בהשמנה קשורים באופן ישיר לתהליכים דלקתיים. האנזימים המעורבים בתהליכים מטאבוליים ובתהליכים דלקתיים ישנו רצפטור משותף הנקרא PAR2. רצפטור זה נמצא בעלייה 
בפעילותו כאשר יש צריכה של שומנים ואו עלייה ברקמת שומן בגוף. ככל שאנזים זה יהיה בפעילות גבוהה כך תהיה עלייה בתהליכים דלקתיים בגוף. מכאן הדרך למחלות קצרה ביותר. חשוב להדגיש שעודף משקל או השמנה ניתנת למניעה ולטיפול באמצעות אסטרטגיות תזונתיות והתנהגותיות.  הרי לכם כמה טיפים למחשבה:

חוסר צדק: אין לכם ברירה, עליכם להתמודד עם מה שאכלתם ולא עם מה שלא אכלתם. אני תמיד שומעת "לא אכלתי את זה ואת זה וזה...ועדיין לא "ירדתי במשקל". וכן יש גם חוסר צדק - תמיד יהיו בסביבתכם האנשים האלה שיטחנו ממתקים ויישארו רזים, מה לעשות! את המחשבות השליליות הללו יש להזיז הצידה ולהכין מחשבות חיוביות במקומן.

מטרות: חשוב להציב לכם מטרות הגיוניות על מנת שתוכלו באמת לעמוד בהם ולא משהו חסר היגיון שאחרי יומיים תישברו. זה אומר לא להיכנס לתהליכים לא שפויים וקיצוניים שלא תוכלו להחזיק איתם מעמד במקרה הטוב ובמקרה הרע עלול לגרום לנזקים עתידיים ולשבש את המטאבוליזים ויקשה על ירידה במשקל. זכרו! – ירידה מתונה במשקל תישמר לאורך זמן.

תכנון: ללא תכנון לא תצליחו לעשות דבר ובוודאי שלא תתמידו בו. חשוב לערוך את הקניות עם המוצרים הנכונים, לבשל ולהכין לכם את המזונות הנכונים לכם. זה דורש לפנות זמן לעניין ולהיערך. כמו שאנו מתכננים את הפגישות שלנו בעבודה חשוב גם לתכנן את התפריט היומי והשבועי ולכך דרוש זמן ותכנון מראש.

חברים: לא להיכנע ל"נשמות הטהורות" או ל"חברים הטובים" הרוצים ל"פנק" אתכם ורוצים לדחוף לכם אוכל. מכירים את אלה האומרים "את חייבת לטעום, הכנתי במיוחד בשבילך". ואתם כדי לא לפגוע במארחת שטרחה טועמים וברגע שטעמתם כבר קשה להפסיק. אז ממש לא! לא להתפתות ולהגיב בהתאם. תכינו תשובה אסרטיבית למארחת טובת הלב. 

משפטים מכשילים: מכירים את המשפטים "כולם אוכלים אז גם אני", "זה אירוע מיוחד", "חבל לזרוק", "אני יאכל רק חצי כמות", "אני שמחה ורוצה לחגוג", "אני בדאון וזה יינחם" ועוד משפטים המובילים לאוכל לא מתוכנן ולא נכון לכם. 

הייאוש נעשה יותר נוח כשהקיבה מלאה ובמיוחד עם מזונות לא מתוכננים ולא נכונים. משפטים נוספים שיכולים להכשיל הם: "מחר יום חדש, התחלה חדשה", אין לי כוח רצון", "זה קשה מדי". חשוב לאמץ תהליך שפוי ומאוזן שתוכלו לעמוד בו וזה אומר מסגרת הכוללת שינוי תזונתי מאוזן, ליווי ותמיכה ועוד לא הזכרנו את הספורט שחייבים להכניס לשגרת החיים. בקיצור התחילו במשהו ולאט לאט עשו את השינויים וזכרו שאי אפשר לעשות שינוי ביום אחד. תהליך מתחיל בצעד ראשון ואחריו מגיעים עוד צעדים – בקטן ועל בטוח!



 

חזרה להרזיה - דיאטה - ירידה במשקל >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת