הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

הכרת מזונות

הכרת מזונות
למה כדאי לנו להכניס לתפריט היומי שלנו ברוקולי? מה הפטריות תורמות לנו לבריאות הגוף? ומה פשר הקטניות שכל כך ממליצים עליהם? במדור זה תוכלו ללמוד על מזונות רבים ועל כל התועלות, היתרונות וההשפעות המיטיבות על גופנו.

חלב - ממש לא חובה

חלב - ממש לא חובה מי שנמנע או מצמצם את צריכת החלב ומוצריו מכל מיני סיבות (בין היתר רגישות ללקטוז), חייב להשלים את החסר מבחינת צריכת הסידן. הכירו מקורות נוספים העשירים במינרל שכה חיוני לבריאות הגוף. הסידן חשוב מאד בשלבי הצמיחה והתפתחות לילדים ונוער לגובה ולשם בניית העצמות והשיניים.
המשך לקרוא >>

בורוקלי - סופרפוד

בורוקלי - סופרפוד לברוקולי מיוחסות יכולות למניעת מחלות רבות. מחקרים רבים מצאו כי צריכת ברוקולי מסייעת במניעת סרטן. בדומה לצמחים אחרים במשפחת המצליבים, ברוקולי מכיל כימיקלים המסוגלים למנוע סרטן ולבלום התפשטות או התפתחות גידולים.
המשך לקרוא >>

פירות יבשים בטו' בשבט

פירות יבשים בטו' בשבט פירות יבשים הם פירות שיובשו, באופן טבעי או באמצעות מיכון. בתהליך הייבוש הפירות מאבדים נוזלים ומצטמקים. עקב איבוד הנוזלים טעמם הופך להיות מודגש ועז יותר משל פרי טרי.
המשך לקרוא >>

דובדבנים ונהנים

דובדבנים ונהנים אנחנו בשיא עונת הדובדבנים. זהו אחד הפירות היותר מומלצים לצריכה יומית ועונתו קצרה אז...קדימה לאכול וליהנות כל עוד זה אפשרי זה אוטוטו נעלם מהשווקים. אז מה יש לנו בדובדבנים שעושה לנו את זה? -
המשך לקרוא >>

נתרן - האם צריך וכמה?

נתרן - האם צריך וכמה? הנתרן אינו זוכה להתייחסות הנכונה, שמו הולך לפניו כאלקטרוליט חיוני וחשוב לגוף ואכן כך הדבר, אך מילת המפתח היא המידה. הסיבה לחוסר ההתייחסות נעוצה בעובדה שהוא חבוי בתוך המזון, אולי מפני שאינו איזושהי פחמימה או שומן רווי ולאלה אנו מתייחסים בכבוד הראוי ודי חוששים מפניהם. כמה נתרן אנו אמורים לצרוך בתפריט היומי שלנו? וברמה גבוהה איך הוא משפיע על מחלות כגון יתר לחץ דם, בעיות לב ועוד.
המשך לקרוא >>

כרוב סגול - למה כדאי לנו

כרוב סגול - למה כדאי לנו הכרוב הוא ירק פופולארי ביותר השייך למשפחת המצליבים הכוללת גם ברוקולי, כרובית, קולורבי ולפת. למשפחה כולה סגולות דומות. כרוב אינו רק ירק כי אם צמח מרפא בעל ערך רב. בשימוש פנימי כרוב מסייע בעיקר לטיהור מערכות הגוף ובשימוש חיצוני משתמשים בעלי כרוב להכנת רטיות להורדת נפיחויות. כרוב מקרר, מרגיע גירויים, משכך כאבים, מזין, מסלק רעלים ומשלשל עדין. כרוב עשיר במינרלים סידן, מגנזיום, אשלגן, גופרית, סיליקה וברזל. כמו כן בויטמינים A, B, C ו-E. תכולת נוגדי החימצון בכרוב סגול גבוהה פי 6 עד 8 מכרוב ירוק.
המשך לקרוא >>

פירות - בריא ומזמין אבל מתוק ומשמין

פירות - בריא ומזמין אבל מתוק ומשמין כל עונה מזמנת לנו את פירותיה, פירות מתוקים ו...משמינים. אז אנחנו יודעים שהם מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים, אבל, הידעתם כמה סוכר יש בפירות? הידעתם שיש סכנה לעליה ברמות הסוכר? אז איך מתמודדים עם האהבה לפירות המרעננים הללו?
המשך לקרוא >>

פטריות או לא להיות

פטריות או לא להיות זוכרים שפעם לפני שנים כשרצינו ליהנות מבישול גורמה השתמשנו בפטריות מקופסאות שימורים? היום זה כבר לא כך. ניתן להשיג פטריות טריות מסוגים שונים בשווקים וברשתות השיווק, אז מהם הפטריות? איזה סוגים קיימים? ומה ערכם התזונתי לבריאות הגוף?
המשך לקרוא >>

מדריך הנבטים

מדריך הנבטים הנבטים הם זרעים וגרעינים שהחלו לצמוח. כל זרע מורכב מקליפה חיצונית, חומרי הזנה ונבט. כשהוא יבש יכול הזרע להישמר במשך זמן רב. תהליך ההנבטה יתחיל רק אם יתקיימו מספר תנאים הקשורים בטמפרטורה, אור, לחות ואוורור. ניתן להנביט זרעים באדמה או במים.
המשך לקרוא >>

מנפלאות הקטניות

מנפלאות הקטניות אם היו אומרים לכם שאפשר למנוע סרטן, סוכרת מחלות לב וכלי דם באמצעי זמין ופשוט מאוד, הייתם מאמינים? מהם הקטניות שמדברים עליהם כל כך הרבה? מה תרומתם לגופנו? איך נשלבם בתפריט היומיומי שלנו בהכנה קלה ופשוטה. להלן המדריך המפורט בנושא הקטניות.
המשך לקרוא >>

 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת