הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

איך תאכלי נכון בחדר המורים

איך תאכלי נכון בחדר המורים

הילדודס חזרו לביה"ס והמורות לכיתות ולחדר המורים. סוף סוף לאחר החופש הגדול וסדרה ארוכה של חגים. איך התזונה של המורות נראית ביום יום? יודעים שחדר המורים יכול להיות מוקש גסטרונומי לא קטן?! אז מה עושים – סוף מעשה במחשבה תחילה. ראשית כדאי לתכנן את הקניות שלנו ולהגיע עם רשימה מסודרת לסופר. השלב הבא יהיה לתכנן מה להכין למהלך השבוע שניתן יהיה גם להכניס לכריך בריא או לקחת איתנו בקופסה. כאשר יש לנו את כל המצרכים בבית בהישג יד, ניתן יהיה להיכנס למטבח ובצ'יק להכין כמה ממרחים לכריכים, מאכלים קלים או חטיפים שיהוו גם נשנוש טעים בריא.

הרי לכם טיפים ורעיונות למי שרוצה לשנות הרגלים ולשמור על תזונה בריאה במהלך יום העבודה בחדר המורים: האריכו את השפעת הפחמימות וזאת על ידי צריכת פחמימות מורכבות, וותרו על הפחמימות המזוקקות והריקות והכוונה לכל הלבנים שהם בעיקר מאפים מקמח לבן, שומנים רוויים, סוכרים ועוד.  הכי חשוב, לצאת מהבית עם "תיק אוכל" הכולל ירקות חתוכים רצוי מכל הצבעים, פירות וכריך בריאות. מי שמתכננת שהייה ארוכה מחוץ לבית ממליצה לקחת איתה קופסה עם תבשיל ולאכול בהפסקת הצהריים. ההיערכות הזו תעזור לכן להיות בשליטה עם ההתנהלות התזונתית שלכן במהלך היום.

מה עושים:

ישיבות מורים - במקום בורקס ורוגלך (הנהוגים במקומותינו) המכילים, בין היתר, שומני טרנס כדאי לאכול בישיבות מורים כריכים מקמח מלא. הגיעו להחלטה שמעכשיו חשוב לשמור על הבריאות ולא מכניסים לטווח הראייה שלכם את מה שלא צריך. אם יש בעיה, פשוט להכין בבית כריך בריא ולהביא איתך, רצוי משיפון או כוסמין עם ממרח ביתי כגון טחינה ירוקה, ממרח טונה, אבוקדו או גבינת עזים 5% והרבה ירקות טריים חתוכים, שלמים, כאנטי פסטי או בכל צורה שאת אוהבת.

פחמימות – החליפי את הפחמימות המזוקקות בפחמימות מורכבות מדגנים מלאים (שיפון, כוסמין, אורז מלא, קינואה וכו') כדי שהשפעתן תהיה ארוכת טווח מומלץ לאכול אותן עם ירקות ועם חלבונים. אפשר לשלב אורז מלא וקטניות כגון שעועית מאש, אזוקי או עדשים מכל הצבעים וזה מספק לגוף חלבון מלא, איכותי וקל לעיכול.

ארוחת בוקר – אל תוותרי על ארוחת בוקר לפני שאת יוצאת לעבודה. זה יתרום לאנרגיה, לכושר הריכוז ולמיקוד במהלך כל הבוקר. לפני שיוצאים מהבית בבוקר חשוב לאכול ארוחת בוקר – משהו קטן כמו פרוסת לחם מלא עם טחינה גולמית וסילאן או גרנולה ביתית עם יוגורט עזים, או סתם פרי, גם יעשה את העבודה.

ארוחת עשר – קחי איתך את הכריך הבריא: עם ממרח חומוס ביתי, אבוקדו או טחינה עם אנטי- פסטי והרבה עלים ירוקים כגון חסה, נבטי חמנייה ועוד. אפשר להכניס חלבון כמו חביתת ירק, טונה או גבינות עזים עד 5% שומן. תמיד לשלב עם הרבה ירקות בתוך ועל יד הכריך.

ארוחת צהריים - אם את מתוכננת לשהייה ארוכה בעבודה אכלי את התבשיל שהכנת בקופסה (אורז מלא או קינואה עם עדשים או קטנית אחרת). אם את מתוכננת להגיע הביתה, כך או אחרת, כדאי שהארוחה תכלול את כל אבות המזון באופן מאוזן.

אחר הצהריים אכלי פירות טריים או יבשים כגון תאנים, תמרים ושקדים המכילים שפע של מינרלים וויטמינים וגם מקנים אנרגיה ותחושה של סיפוק ושובע. חשבי על שעת המשבר מתי זה קורה ובהתאם לכך הערכי. קחי איתך משהו שיהווה נשנוש ויספק את שעת המשבר וזאת על מנת להימנע מלחטוף ממתק לא רצוי. זה יכול להיות מאפינס מעשה בית, עוגיות גרנולה, תמרים וכן הלאה. יוגורט עזים עם פרי חתוך וכף גרנולה יהווה את הנשנוש האולטימטיבי המשביע והמספק. ואת זה תוכלי למצוא בתיק האוכל שתארגני לך למהלך היום. 

שתיית מים – אנחנו הרבה פעמים לא מזהים את תחושת הצמא, אנחנו עסוקים מדי ורוצים להספיק את כל המטלות ומזניחים את עצמינו. חשוב לשתות כמויות של נוזלים ובעיקר מים מטוהרים וזאת מאחר והמים מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרים הגורמים למחלות, בעיות וכן להזדקנות מוקדמת. מחסור במים בגוף הגורם להתייבשות הוא הגורם מספר אחת לעייפות במהלך היום וכן לכאבי ראש. מחסור ממושך במים יכול לגרום גם לבלבול בזיכרון לטווח הקצר, וחוסר מיקוד החשיבה, במיוחד כשאנו צריכים להתמקד מול הילדים בכיתה. ואחרון חביב, שתיית מים מצוינת לעור הפנים - מוסיפה לעור לחות בשכבות הפנימיות ומונעת ממנו להתקמט. אלה רק חלק מהסיבות למה חשוב לשתות מים.

לסיכום: הסוד הוא לתכנן מראש את הלו"ז התזונתי שלנו (כפי שמתכננים לו"ז בעבודה או בכל נושא אחר בחיים)  וכפי שציינתי סוף מעשה במחשבה תחילה – ראשית לערוך את הקניות המתאימות, להכין מאכלים, ולבסוף להתארגן עם "תיק אוכל" עם כל טוב וליהנות ממנו במהלך כל היום. כך תהיי בשליטה, שבעה ומסופקת כל היום. 

מזון לנשמה
באפשרותך להתחיל תהליך ריפוי יחד איתי צור קשר 

לתיאום פגישה 054-8091279


חזרה למאמרים >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
מאמרים קשורים
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת