הנתיב לבריאות - ריקי לנגברג

לעבור את החגים בשלום

לעבור את החגים בשלום


אנחנו מצויים ממש בפתחם של שורה ארוכה של חגים עם שלל תבשילים, מאפים, מטוגנים ומה לא. ארוחות החג הן מלכודות עתירות קלוריות שכדאי לתת את הדעת עליהן. הרי לכם כמה עצות לחיסכון בתאי השומן במותניים.

אז מה עושים? קודם כל נרגעים. אוכלים, אבל במידה ועושים את הבחירות הנכונות. לפני שכל הבלגן מתחיל:

• ראשית, נא לא להגיע רעבים מדי לאירוע או לארוחת חג. רעב חזק גורם לאכילה מופרזת ללא שיקול דעת, והרווח הקלורי הראשוני הולך לאיבוד.

• אם מרגישים צורך וחובה להתפעל מהאוכל, זה לא אומר שחייבים לאכול ממנו ללא הפסקה. אפשר להתפעל גם במילים.

• אכלו לאט. הסכין והמזלג אינם כלי נשק. מותר להניח אותם לעתים על השולחן, לעצור את האכילה, להרים את הראש, לשוחח עם שאר המסובים. מי יודע, זה אפילו יכול להיות נעים.

• העדיפו תמיד מים, וכך נחסוך (או ליתר דיוק נרוויח) 100 קלוריות לפחות לכוס שתייה.

• לכל אחת ואחד מאיתנו יש את המאכל או המאכלים האהובים ביותר, שאי אפשר בלעדיהם. אבל יש כאלה שאפשר לוותר עליהם בקלות. כדאי להחליט מראש מה לאכול ועל מה לוותר, כדי לא ליפול ברגע האמת.

• אוכלים מרק או סלט כמנה ראשונה. הירקות ממלאים ויוצרים תחושת שובע וכך מקטינים את הכמויות שאוכלים במנה העיקרית. כדאי להכין כמה שיותר אפשרויות בריאות של סלטים צבעוניים וירקות מבושלים כתוספת, וכן דגנים מלאים כגון אורז חום, קינואה וכדומה.

• לא טורפים - בסעודת החג יש מנות רבות ואפשרויות רבות. עד כמה שזה מפתה, לא חייבים לטעום מהכל שימו על הצלחת רק את מה שקבעתם מראש. כדאי לבחור וליהנות מהמזונות המיוחדים של החג ולא להתעכב על המזונות הרגילים שיש כל השנה.

• שתייה מסוכנת - נזהרים מהשתייה, זכרו שבכוס שתייה ממותקת וגם בגביע יין יש 100 קלוריות. לא עדיף לשתות מים ולהשקיע את הקלוריות היקרות האלה במנת הקינוח?

• להיזהר מנשנושים - נזהרים מהנשנושים, באגוזים ובשאר הפיצוחים שמגישים לפני או הארוחות יש 70% שומן ורק מהם אפשר להעלות עוד קילו בקלות.

• איך מתמודדים? - מחליטים על הכמות אותה תאכלו מראש, למשל לוותר לחלוטין על הלחם במשך כל הערב ולהתמקד באוכל עצמו.

• ועוד עצה קטנה - כדאי להרחיק מכם את המזונות המגרים ולקרב את הירקות.

• עצה למארחים – חוסו על האורחים, כדאי להשתדל לבנות תפריט שיכלול גם מנות דלות קלוריות. סלטים עם מעט רוטב ותבשילים "צנועים" יותר. האורחים ישמחו וישבחו אתכם.

פעילות גופנית חובה! - שעה ביום שתוקדש לצעידה נמרצת תעזור לשמור על המשקל. הפעילות לא רק שורפת קלוריות, היא יכולה גם לנטרל רגשות שליליים כמו מתח, דיכאון וחרדה, שמלווים רבים בתקופת החגים. 

לסיכום - הפעילו שיקול דעת וזכרו ליהנות מהאוכל. ואם בכל זאת אכלתם יותר ממה שתכננתם, לא לכעוס, לא לשבור את הכלים ולא להתנפל בכעס ותסכול דווקא על האוכל. בואו נסלח לעצמנו ונתחיל את היום שלמחרת באהבה גדולה סלחנות וקבלה עצמית.

אכילה בהיסח הדעת



חזרה להרזיה - דיאטה - ירידה במשקל >>


 
צור קשר
* שם:
*אימייל:
* טלפון:
טלפון נוסף:
  טקסט חופשי:
* שדות חובה
צור קשר




הרשמה לניוזלטר
הרשמו וקבלו חינם עדכונים בנושאים: תזונה, הרזיה, בריאות ומניעת מחלות, טיפים ומתכונים הקשורים לצליאק.

הכניסו את שמכם ואת המייל שלכם למטה
שם:
* מייל:
* שדות חובה





באותו נושא
עיצוב, בנייה וקידום אתרים לול שיווק ברשת